Zobacz wÄ…tek - Motocykl do miasta
NAS Analytics TAG

Motocykl do miasta

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Motocykl do miasta

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 17:25

Witam, szukam motoru, którym będę dojeżdżał do miasta. Nie musi posiadać dużej mocy, wystarczy, jeśli będę mógł się nim płynnie poruszać z prędkością do 130km/h. Najważniejszym kryterium jest sprawne radzenie sobie w korkach, niskie spalanie no i z racji chodzenia do szkoły niska cena. Czy jest coś co spełniłoby moje wymagania? Może być to sprzęt używany. Nie podaję granicy cenowej ponieważ dostosuję się do tego ile muszę wydać. Z góry dzięki za odpowiedź.
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez bolo8 » 25/4/2010, 17:33

Witam!
Suzuki GS 500, Kawasaki er5, Honda CB 500. Ja osobiście mam GS-a na którym zrobiłem już 10kkm i jestem zadowolony. Prosty dwu garowy silnik. Tani w zakupie pali ok 5-6 l w zależności od stylu jazdy. Nie jest wielki więc między autami w korkach można się przeciskać niczym rowerem :) Temat chyba powinien być w innym dziale.
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51


Postprzez Seba_ER5 » 25/4/2010, 17:41

W takim razie jakas 250 bym proponował. jak 130 i spalanie. Male zwinne. Np nowe kawasak:
http://allegro.pl/item1002722560_kawasa ... _raty.html przykladowo badz taniej to starsza wersje...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 17:43

Przyznam, że cenowo te modele są ciekawe, chyba byłoby mnie stać na wydanie ok 6000zł. Jednak jest to jednorazowa inwestycja, najbardziej martwi mnie spalanie, czy jest może jakaś alternatywa w postaci mniejszej pojemności, ale paląca mniej niż 5l? Wiem, że to duże wymagania, ale zależy mi na jak najmniejszych kosztach eksploatacji.
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez SHVAYA » 25/4/2010, 17:45

stara ninje mozna wyrwac w okolicach 7k, a pali rowno 4l jak sie troche daje w palnik (4,3 jak sie paluje na max)
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 18:02

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1835037
Czy takie Kawasaki jest odpowiednie? Czy da radę przy prędkościach ok 130km/h i przy spalaniu w okolicach 4l?
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez madcap » 25/4/2010, 18:02

może zwykła małą ybr 125, jak opisujesz, to na twoje potrzeby powinna wystarczyć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez SHVAYA » 25/4/2010, 18:35

siwyIP napisał(a):http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1835037
Czy takie Kawasaki jest odpowiednie? Czy da radę przy prędkościach ok 130km/h i przy spalaniu w okolicach 4l?


wlasnie o takiej kawie mowilem
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez mianps » 25/4/2010, 18:44

A ja tam bym stawiał na nakeda, jak prędkość do 130km/h i z przeznaczeniem na miasto to po jaką cholerę owiewki, które po glebie zostaną połamane?
Jak już naprawdę ma być tanio za sprzęta to może CB450S ;)

A jeśli chodzi o niskie spalanie to się wiążę z nowszym sprzętem a co za tym idzie z wyższą ceną motocykla. A czy spali 4 czy 5 litrów to w rozrachunku rocznym może zaoszczędzisz te 200-400zł... to nie wiem czy to taka super oszczędność na paliwie jak trzeba będzie wydać za motocykl więcej o parę tysiaków.
Co kto woli
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 19:01

Będę nim pokonywał około 100km dziennie przez pięć dni w tygodniu. Wydaje mi się, że 100 zł różnicy miesięcznie to dużo, szczególnie dla osoby, która nie pracuje.
A jeśli mowa o ybr 125 to czy nie będzie on trochę zbyt dożynany przy stałej prędkości ponad 100km/h?
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Bystry » 25/4/2010, 19:20

to jak nie pracujesz nie masz na benzynę to po co jeździć motocyklem ? kup sobie motorynkę, skuter, rower ?
indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." | Obrazek | Wole odpychać się piętami, niż hamować zębami :D | | www.motoautostrada.pl
Avatar użytkownika
Bystry
Stały bywalec
 
Posty: 1017
Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 19:26

Nie mówię, że nie mam pieniędzy. Po prostu im mniej ich wydam, tym lepiej. Przez wakacje jestem w stanie odłożyć kilka złotych na motor, później wydam na paliwo tyle ile będzie trzeba, jednak będzie się to wiązało z dużymi wyrzeczeniami.
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bolo8 » 25/4/2010, 19:32

Nie wydaje mi się żeby rozsądnym było kupować ybr 125 jak masz zamiar jeździć ze stałą 100-110, to prawie maks tej maszynki. Ciężko będzie sprostać wymaganiom. Kolega wcześniej pisał że kawa pali ok 4l co przy cenie beny 4.6zł daje i tak praktycznie 370zł miesięcznie (do tego km w weekendy). Ogólnie moto to nie jest tania zabawa. Zamierzasz robić miesięcznie ok 2000km policz sobie koszty napędów opon przeglądy ubezpieczenie itp. Przemyśl czy Cię stać na utrzymanie moto.. Jeżeli odpowiadają Ci owiewki to bierz kawę i pewnie będziesz zadowolony, choć na Twoim miejscu postawił bym na naked'a.
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51

Postprzez danielekoo7 » 25/4/2010, 19:36

jeśli mógłbyś jeździć nieco wolniej to wydaje mi się cbr 125 byłaby odpowiednia. jest mała i mało pali
danielekoo7
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29/10/2009, 15:01
Lokalizacja: tg

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 19:39

Zdaję sobie sprawę z kosztów. No właśnie myślałem o Kawasaki, a jeśli naked to który? Jakie zalety ma naked w stosunku do owiewek?
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez danielekoo7 » 25/4/2010, 19:45

mniejsze koszty naprawy po ewentualnym wypadku
danielekoo7
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29/10/2009, 15:01
Lokalizacja: tg

Postprzez bolo8 » 25/4/2010, 19:52

Wymieniłem Ci trzy. tyle że to są trochę większe silniki i 5l na setkę muszą dostać minimum moim zdaniem. Odpadają koszty owiewek przy ewentualnej glebie nawet na parkingu. No i co kto lubi jeden woli obudowane motocykle inny woli piecyk mieć na widoku :)
bolo8
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21/4/2010, 17:51

Postprzez siwyIP » 25/4/2010, 20:04

Dobra, czyli na razie będę myślał o tym Kawasaki albo czymś podobnym bez owiewek. Dzięki wam za cierpliwość. Najpierw muszę załatwić najważniejsze rzeczy- pieniądze na motor i ubrania. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
siwyIP
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/4/2010, 17:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez froger » 25/4/2010, 20:42

Przelicz jeszcze dobrze to co koledzy mówią n/t utrzymania motocykla, bo coś mi się zdaje że nie ogarniasz kosztów.
Przy wiekszosci uzywanych sprzetow (sportowych) wyglÄ…da to mniej-wiecej tak:

olej - co 6 kkm (wymiana) - koszt - w zależności od oleju, ale musisz liczyc ze 100 zł minimum
opony 10-15 kkm - koszt - 500- 1500 zl (w zależności co potzrebujesz, generalnie im drożej tym krócej wytrzymują za to są "bezpieczniejsze"), myślę że dla w/w sprzętów zamknąłbyś sie w 800 zł/opony/sezon
zestaw napędowy - co 15-20 kkm wymiana - koszt 400 - 1000 zł
ubezpieczenie - 130 zł/rok (OC w PZU, AC jest zawsze dość drogie ze wzgledu na inna "grupe ryzyka" motocykli, noi oczywiscie wszystko zalezy od znizek ;)
regulacja zaworów/gaźników - generalnie to raz na sezon/dwa powinno się takie coś robić, koszty - do 500zł powinno styknąć
przegląd techniczny - ~100zł raz na sezon
klocki hamulcowe - ~200 zł - przy w/w przebiegach byćmoże starczą na 2 sezony.
smar do łańcucha - 40~50 zł/sezon
roboty z silnikiem - generalnie to większość motocykli o zacieciu sprzetowym wymaga mniejszych badz wiekszych robót przy przebiegu 50-60 kkm - tutaj już ceny zależą od sprzętu, mechanika , dostepnosci czesci i zuzycia sprzetu. Bycmoze wczesniej dopadnie Cie zmiana sprzegła.

Takim sposobem dochodzi kolejne 1.5 - 2tys co sezon wrzucone w motocykl. Byćmoże niektóre kalkulacje są przesadzone, ale na podstawie własnego doświadczenia powiem ze ponizej 1 tys zł/sezon będzie ciężko zejsc. Nie mówie tego żeby Cie odstraszyc itp, ale zebys wiedział że takie koszty się prędzej czy później pojawią. Po kupnie używki odrazu dolicz koszt wszystkich płynów i regulację - bez tego się w 80% nie obejdzie ;)

Pozdrawiam
froger
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez mianps » 25/4/2010, 20:47

Froger dobrze gada, może ten tysiak rocznie to za dużo ale coś koło tego. Zresztą kupując używany sprzęt na sam start jest te ok.500zł w serwisie.
No chyba, że ktoś lubi adrenalinkę i nie chce wiedzieć na czym jeździ...
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na górê