Nie typowy motor + nie typowe objawy:) POM OCY!!
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Nie typowy motor + nie typowe objawy:) POM OCY!!
Witam,
posiadam motor Tm Racing MX 125 z 94 r. Mam z nim straszne problemy...;/ Ma wiele objawów lecz choroba nadal nie została zdiagnozowana:P Może ktoś się pobawi w Dr. House i pomoże mi dojść do tego co dolega mojemu TM.
A więc od początku. Głównymi objawami są:
-z tego co widziaÅ‚em inne motory 2T o pojemnoÅ›ci 125 cc nawet na luzie i przy zerowym obciążeniu majÄ… ten charakterystyczny odgÅ‚os silnika dwusuwowego, jak niektórzy to okreÅ›lajÄ… „bzyczenie”, moja TM-ka na luzie jak i przy niskim obciążeniu na pierwszym czasem na drugim biegu ma odgÅ‚os miarowy i basowy nie potrafi wejść na wysokie obroty, nie ma tego kopa ... dopiero przy wrzuceniu wyższego biegu motor nabiera wigoru i krÄ™ci siÄ™ jak należy.
-następnym objawem jest to że nie można go w żaden sposób odpalić na kopa przy zimnym jak i przy ciepłym silniku... motor na popych zapala w sumie nie najgorzej po około 5 metrach zaczyn łapać, lecz to idiotyczne za każdym razem gdy silnik zgaśnie pchać jak debil...
To w sumie dwa główne objawy. Strasznie siÄ™ już nad nim na główkowaÅ‚em miaÅ‚em rozÅ‚ożony silnik na części bo pewien „specjalista” uznaÅ‚ że silnik jest kaput i nie da rady nic zrobić... a wiÄ™c cylinder oraz tÅ‚ok wykazujÄ… niewielkie oznaki zużycia na poczÄ…tku braÅ‚ olej z przekÅ‚adni lecz po wymianie zimeringu wszystko sie unormowaÅ‚o. Iskra jest bardzo dobra lecz Å›wieca nie jest dokÅ‚adnie taka jak powinna być w tym modelu, na poczÄ…tku myÅ›laÅ‚em że to główny winowajca lecz po wymianie na Å›wiece zalecanÄ… przez KNG motor pochodziÅ‚ godzinkÄ™ nawet sprawnie, lecz Å›wieca siÄ™ przepaliÅ‚a powtórzyÅ‚em jeszcze raz ten zabieg myÅ›lÄ…c że to byÅ‚a usterka fabryczna Å›wiecy lecz staÅ‚o siÄ™ podobnie z drugÄ…. Dodam jeszcze że Å›wieca ma kolor czarny. SprawdziÅ‚em gaźnik wywaliÅ‚em z niego jakieÅ› paprochy lecz nie pomogÅ‚o... ZauważyÅ‚em że dyfuzor do doÅ‚u jest pogiÄ™ty i może być nie szczelny czy to może być winowajca??
Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc proszę odpisać na posta:) lub na: bart100larski@gmail.com gg: 4248722
posiadam motor Tm Racing MX 125 z 94 r. Mam z nim straszne problemy...;/ Ma wiele objawów lecz choroba nadal nie została zdiagnozowana:P Może ktoś się pobawi w Dr. House i pomoże mi dojść do tego co dolega mojemu TM.
A więc od początku. Głównymi objawami są:
-z tego co widziaÅ‚em inne motory 2T o pojemnoÅ›ci 125 cc nawet na luzie i przy zerowym obciążeniu majÄ… ten charakterystyczny odgÅ‚os silnika dwusuwowego, jak niektórzy to okreÅ›lajÄ… „bzyczenie”, moja TM-ka na luzie jak i przy niskim obciążeniu na pierwszym czasem na drugim biegu ma odgÅ‚os miarowy i basowy nie potrafi wejść na wysokie obroty, nie ma tego kopa ... dopiero przy wrzuceniu wyższego biegu motor nabiera wigoru i krÄ™ci siÄ™ jak należy.
-następnym objawem jest to że nie można go w żaden sposób odpalić na kopa przy zimnym jak i przy ciepłym silniku... motor na popych zapala w sumie nie najgorzej po około 5 metrach zaczyn łapać, lecz to idiotyczne za każdym razem gdy silnik zgaśnie pchać jak debil...

To w sumie dwa główne objawy. Strasznie siÄ™ już nad nim na główkowaÅ‚em miaÅ‚em rozÅ‚ożony silnik na części bo pewien „specjalista” uznaÅ‚ że silnik jest kaput i nie da rady nic zrobić... a wiÄ™c cylinder oraz tÅ‚ok wykazujÄ… niewielkie oznaki zużycia na poczÄ…tku braÅ‚ olej z przekÅ‚adni lecz po wymianie zimeringu wszystko sie unormowaÅ‚o. Iskra jest bardzo dobra lecz Å›wieca nie jest dokÅ‚adnie taka jak powinna być w tym modelu, na poczÄ…tku myÅ›laÅ‚em że to główny winowajca lecz po wymianie na Å›wiece zalecanÄ… przez KNG motor pochodziÅ‚ godzinkÄ™ nawet sprawnie, lecz Å›wieca siÄ™ przepaliÅ‚a powtórzyÅ‚em jeszcze raz ten zabieg myÅ›lÄ…c że to byÅ‚a usterka fabryczna Å›wiecy lecz staÅ‚o siÄ™ podobnie z drugÄ…. Dodam jeszcze że Å›wieca ma kolor czarny. SprawdziÅ‚em gaźnik wywaliÅ‚em z niego jakieÅ› paprochy lecz nie pomogÅ‚o... ZauważyÅ‚em że dyfuzor do doÅ‚u jest pogiÄ™ty i może być nie szczelny czy to może być winowajca??
Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc proszę odpisać na posta:) lub na: bart100larski@gmail.com gg: 4248722
- bart100larski
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/3/2010, 14:10
Zajmij się najpierw gaźnikiem ale PORZĄDNIE. Musisz dokładnie przeczyścić go po rozebraniu na części i ustawić poziom mieszanki śrubą na lekko bardziej ubogi lub wg. wartości fabrycznej. Ta zamuła pewnie tym jest spowodowana. Mimo wszystko jednak:
Sprawdź jaki stan jest podzespołów gaźnika czy nie są wyrobione nadto.
Badał ktoś cewkę zapłonową moto oraz regulator napięcia? Mogą nie dawać rady wraz z cewką i niszczą świece. Zapłon jest dobrze ustawiony? Poza tym dyfozorowi przywróć pierwotny kształt. Masz skróconą instalację bez akumulatora? Jak tak to załóż akumulator.
Sporo rzeczy masz do sprawdzenia.
Sprawdź jaki stan jest podzespołów gaźnika czy nie są wyrobione nadto.
Badał ktoś cewkę zapłonową moto oraz regulator napięcia? Mogą nie dawać rady wraz z cewką i niszczą świece. Zapłon jest dobrze ustawiony? Poza tym dyfozorowi przywróć pierwotny kształt. Masz skróconą instalację bez akumulatora? Jak tak to załóż akumulator.
Sporo rzeczy masz do sprawdzenia.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości