Zobacz wÄ…tek - Nie typowy motor + nie typowe objawy:) POM OCY!!
NAS Analytics TAG

Nie typowy motor + nie typowe objawy:) POM OCY!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Nie typowy motor + nie typowe objawy:) POM OCY!!

Postprzez bart100larski » 23/3/2010, 14:12

Witam,
posiadam motor Tm Racing MX 125 z 94 r. Mam z nim straszne problemy...;/ Ma wiele objawów lecz choroba nadal nie została zdiagnozowana:P Może ktoś się pobawi w Dr. House i pomoże mi dojść do tego co dolega mojemu TM.

A więc od początku. Głównymi objawami są:
-z tego co widziaÅ‚em inne motory 2T o pojemnoÅ›ci 125 cc nawet na luzie i przy zerowym obciążeniu majÄ… ten charakterystyczny odgÅ‚os silnika dwusuwowego, jak niektórzy to okreÅ›lajÄ… „bzyczenie”, moja TM-ka na luzie jak i przy niskim obciążeniu na pierwszym czasem na drugim biegu ma odgÅ‚os miarowy i basowy nie potrafi wejść na wysokie obroty, nie ma tego kopa ... dopiero przy wrzuceniu wyższego biegu motor nabiera wigoru i krÄ™ci siÄ™ jak należy.

-następnym objawem jest to że nie można go w żaden sposób odpalić na kopa przy zimnym jak i przy ciepłym silniku... motor na popych zapala w sumie nie najgorzej po około 5 metrach zaczyn łapać, lecz to idiotyczne za każdym razem gdy silnik zgaśnie pchać jak debil...:P

To w sumie dwa główne objawy. Strasznie siÄ™ już nad nim na główkowaÅ‚em miaÅ‚em rozÅ‚ożony silnik na części bo pewien „specjalista” uznaÅ‚ że silnik jest kaput i nie da rady nic zrobić... a wiÄ™c cylinder oraz tÅ‚ok wykazujÄ… niewielkie oznaki zużycia na poczÄ…tku braÅ‚ olej z przekÅ‚adni lecz po wymianie zimeringu wszystko sie unormowaÅ‚o. Iskra jest bardzo dobra lecz Å›wieca nie jest dokÅ‚adnie taka jak powinna być w tym modelu, na poczÄ…tku myÅ›laÅ‚em że to główny winowajca lecz po wymianie na Å›wiece zalecanÄ… przez KNG motor pochodziÅ‚ godzinkÄ™ nawet sprawnie, lecz Å›wieca siÄ™ przepaliÅ‚a powtórzyÅ‚em jeszcze raz ten zabieg myÅ›lÄ…c że to byÅ‚a usterka fabryczna Å›wiecy lecz staÅ‚o siÄ™ podobnie z drugÄ…. Dodam jeszcze że Å›wieca ma kolor czarny. SprawdziÅ‚em gaźnik wywaliÅ‚em z niego jakieÅ› paprochy lecz nie pomogÅ‚o... ZauważyÅ‚em że dyfuzor do doÅ‚u jest pogiÄ™ty i może być nie szczelny czy to może być winowajca??

Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc proszę odpisać na posta:) lub na: bart100larski@gmail.com gg: 4248722
bart100larski
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/3/2010, 14:10


Postprzez Przemo_rene » 23/3/2010, 14:50

Zajmij się najpierw gaźnikiem ale PORZĄDNIE. Musisz dokładnie przeczyścić go po rozebraniu na części i ustawić poziom mieszanki śrubą na lekko bardziej ubogi lub wg. wartości fabrycznej. Ta zamuła pewnie tym jest spowodowana. Mimo wszystko jednak:

Sprawdź jaki stan jest podzespołów gaźnika czy nie są wyrobione nadto.

Badał ktoś cewkę zapłonową moto oraz regulator napięcia? Mogą nie dawać rady wraz z cewką i niszczą świece. Zapłon jest dobrze ustawiony? Poza tym dyfozorowi przywróć pierwotny kształt. Masz skróconą instalację bez akumulatora? Jak tak to załóż akumulator.

Sporo rzeczy masz do sprawdzenia.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R




Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê