Zobacz wątek - Szpec od Silników 2T. Nietypowy problem :)
NAS Analytics TAG

Szpec od Silników 2T. Nietypowy problem :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szpec od Silników 2T. Nietypowy problem :)

Postprzez zdzichu123 » 4/2/2010, 22:35

Witam, rozebrałem cąły silnik w mak, zrobilem remont generalny tak jak opisane było w jednym z tematów, lecz nadal przy wsłuchanu sie słychac głuche stuki, oraz zamuł w obrotach tak jak przed remontem. Żaden z miejscowych mechaników nie oze sobie poradzic z tym "wybrykiem" mojej Aprilii RS 125... Jesli jest ktoś kto ma pojęcie o silniku 2T lub wie jak porobic regulacje albo co moze byc powodem tego muła oraz tych stuków to prosiłbym o kontakt na PW lub GG. Bardzo zalezalo by mi na tym aby załatwic to przed sezonem. Jestem w stanie to zrobic, lecz nie mogę zdiagnozować czego to wina a nie chce szukac pokolei bo to zbyt kosztowne posuniecie :) Dziekuje bardzo i czekam na odpowiedzi. Poprostu juz zgłupiałem z tym silnikiem :) Szkoda Gadac...
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież


Postprzez domat3 » 5/2/2010, 13:48

A próbowałeś przełożyć gaźnik od kogoś kto ma taki sam motorek?
Jak nie to radze spróbować zanim będziesz dalej szukał bo sam się męczyłem ze swoją i już chciałem kupić nowy tłok, cylinder itp... ale w końcu okazało się że to jednak tylko gaźnik zapchany :P
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok


Postprzez toper-utl » 5/2/2010, 14:19

Jeśli zrobiłeś remont i silnik nadal chodzi podobnie to musi być coś nie tak z jego osprzętem. Jak wyżej, gaźnik może być winowajcą. Sprawdź również wydech- kolanko oraz sam tłumik czy nie jest zapchany nagarem, a co z filtrem powietrza ? - był wymieniany?
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez maciek.046 » 5/2/2010, 18:55

mul w jakich partiach obrotow? stuki mozna zlokalizowac?

bylo by latwiej jakbys filmik nagral...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez siciun » 7/2/2010, 04:50

wykrec dysze glowna z gaznika, zobacz jaka jest. To samo mialem w mojej rs. Dysza 136 byla zaduza, zalewal sie na niskich obrotach i przygasal przy dodawaniu gazu. Zalozylem dysze 110 i problem zniknal. Najlepiej iglice zrob na srodek. powinno byc baja. A stukami bym sie nie przejmowal. Moja aprilia przed jak i po generalce wydawala takie odglosy. Nowa korba, tlok, wszystkie lozyska. na wolnych sobie postukiwala. HusQvarna sm 125 - to samo, nowa korba tlok lozyska a na niskich jak miala ciezko walila jak glupia. nie zapominaj ze 2t lubi wysokie obroty ;p czyli krec ile sie da ;p wtedy nie slychac stukow. pozdrawiam.
Suzuki Gsx-R 600 K3
Obrazek (otwórz link)
siciun
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/2/2010, 02:52
Lokalizacja: Toruń

Postprzez domat3 » 7/2/2010, 11:02

siciun napisał(a): nie zapominaj ze 2t lubi wysokie obroty ;p czyli krec ile sie da ;p wtedy nie slychac stukow. pozdrawiam.


wtedy to juz nic nie slychac xD
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok

hmmm

Postprzez motooserwis » 7/2/2010, 14:10

głuche stuki mogą dochodzić ze sprzęgła naciśnij sprzęgło i się przysłuchaj
odnośnie muła sprawdź sobie zawór wydechowy
ew sprawdź sobie membrany
motooserwis
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6/10/2009, 19:42
Lokalizacja: Skawina

Postprzez zdzichu123 » 7/2/2010, 14:22

A wiec tak, mam zawór regulowany przez modół sterujący, i teraz opisze kto i jakie przyczyny widzi:

Miejscowy mechanik zlokalizował mi stuki i powiedział ze stuka na sworzniu w głowce korbowodu ( tam gdzie laczy sie korba z łokiem) i moze miec naprawde racje bo nie wymieniałem tłoka, tylko lozyska na wale korbowód simeringi. Ale zamówiłem sworzen sam bo tłok jest okey.

Nastepna sprawa, jeden gośc od nas z forum nawet odezwał sie do mnie na GG i powiedział ze muł moze być spowodowany albo źle odblokowanym dyfuzorem, albo sprzęgło sie ślizga w tych partiach obrotów.

Jest to strasznie denerwujce bo muł zaczyna się przy około 5 tys a konczy gdzy osiągniemy prawie 8 tys. Wiec w momencie gdzy potrzebujemy przyspieszenia on nie jedzie...

Gaźnik był czyszczony przed remontem jeszcze u mechanika takiego ale nie wiem czy mogę mu zaufac i chyba zrobie to sam jeszcze raz.

Nadal mam silne wrazenie ze moze to być własnie ten zaworek wydechowy, bo z natury nie mam zaufania do takie elektroniki.

Dzisiaj postaram się nagrać filmik i wieczorem go tutaj podrzuce i bardzo prosiłbym o jakiekolwiek rady, zeby zakonczyc to przed sezonem bo bedzie klapa w innym wypadku.

Jesli chodzi o te dysze, to tez własnie miałem na mysli ze moze zaduzo paliwa dostaje albo cos źle z mieszanką z powietrzem i zamula sie. Macie moze jakies info jak reguluuje sie gażnik w tej rs ? Ile obr. śrubką powietrza ile paliwa ? W servisówce tego nie ma...

Dzieki bardzo :)
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez maciek.046 » 7/2/2010, 14:34

sprawdz ten zawor... przeczysc go, nawet mozesz wypolerowac...
on moze dzialac ale moze nie do konca go otwierac albo zamykac bo tam sie nagar zbiera... stad ten mul moze byc...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

hhmmmm

Postprzez motooserwis » 7/2/2010, 16:40

sprawdź kolego czy linka która łączy zawór wydechowy z tym modułem sterującym chodzi lekko może ona sie przytarła
motooserwis
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6/10/2009, 19:42
Lokalizacja: Skawina

hmmm

Postprzez motooserwis » 7/2/2010, 16:43

pozatym ja osobiście z RS wyrzuciłem ten zawór i zaślepiłem otwór zaworze blaszką jaki efekt :
na niskich obrotach troszkę nie ma takiego kopa ale od 4 tys w góre szczał konkretny:) mam dużo części do tego modelu jak coś
motooserwis
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6/10/2009, 19:42
Lokalizacja: Skawina

Postprzez zdzichu123 » 8/2/2010, 18:14

Spróbuje go wymontować i zobacze jaki bedzie efekt :) A w górnych obrotach nie traci nic bez zaworka ? Bo podobno zaworek sie montuje zeby był wiekszy kop, a jak go wyciągne ? I czym go najlepiej zaślepić ? Jakaś blaszka czy jak ?
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Bochater » 8/2/2010, 22:23

A nie ma luzu wał-korba? bierzesz korbe, stawiasz prosto i pukasz ją z góry, mozliwe ze masz taki luz.
porady motocyklowe zapraszam na prywatne wiadomosci

FC NEOSTRADA 2010
Avatar użytkownika
Bochater
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1/2/2010, 04:29
Lokalizacja: wwa

Postprzez maciek.046 » 8/2/2010, 23:08

bez zaworu moto chodzi tak ze do 7tys nie ma zabardzo mocy a od 7 ma kopa...

z nie dzialajacym elektromagnesem(zawor caly czas na dole) moto do 7 przyspiesza ladnie a pozniej przy 7 nie ma mocy, przerywa...

kiedy jest wszystko ok moto wchodzi ladnie w obroty od samego dolu az do samej gory...

ps. oczywiscie jak silnik jest w dobrym stanie
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez zdzichu123 » 9/2/2010, 22:19

Remont jest zrobiony GENERALNY, nie ma mowy o luzach na korbwodzie wale czy czymkolwiek bo to wszystko jest NOWE.

Bedzie filmik, i bede robił to co mi poradziliscie, tylko czekam az sie ociepli bo mam na dworze -15 a w garazu -10 wiec nie mam zabardzo jak :) heh
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê
cron