Wyłącznik termiczny
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Wyłącznik termiczny
Witam! Jestem tutaj pierwszy raz i mam prośbę. Czy ktoś z Was może poradzić od jakiego moto czy innego sprzętu nadawał by się wyłącznik termiczny do sterowania wentylatorem chłodnicy. Wyjaśniam, że zamierzam wykonać takie chłodzenie w GSX 750F, które to moto posiada chłodnicę, a chłodzenie silnika olejem. Ponieważ czynnikiem chłodzącym jest olej, zatem sądzę że wyłącznik musiałby mieć próg zadziałania 110 stopni C czyli trochę wyżej niż przy innych cieczach chłodzących w moto.
- motonita1
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/2/2010, 20:44
- Lokalizacja: gorlice
Czyli chcesz założyć wentylator do chłodniczki olejowej, czy chcesz podłączyć inną chłodnicę z wentylatorem do obiegu?
I wogóle czemu chcesz poprawiać fabrykę, grzeje się czy co?
I wogóle czemu chcesz poprawiać fabrykę, grzeje się czy co?
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
wyłącznik termiczny
Wiedziałem, że nastąpi zarzut poprawiania fabryki
Po co chcę to robić? Po prostu dodatkowe chłodzenie nie zaszkodzi, to po pierwsze. Po drugie faktycznie silnik mocno grzeje w ekstremalnych warunkach otoczenia - 30 stopni i powyżej, zwłaszcza podczas jazdy w korkach. Znam przypadek, że z silnika już dymiło w korku przed Wiedniem przy takiej temperaturze powietrza. Dopiero ponad godzinny postój uspokoił dolegliwość. A zatem nie zaszkodzi dodatkowe chłodzenie wentylatorem. Chłodnica ma być bez zmian, czyli oryginalna, wentylator wiem jaki zastosować (zmieści się międzi chłodnicą, a silnikiem). Tylko ten wyłącznik termiczny chciałbym dobrać do oleju, a nie do innego płynu.

- motonita1
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/2/2010, 20:44
- Lokalizacja: gorlice
Poruszyłem ten temat na GSXF.pl ktoś tam zaprojektował termometr z opcją sterowania wentylatorem... Zapytaj...
Olejaki w korku do pewnego momentu mają oki ale jak olej się mocno rozgrzeje to robi się niemiło... Wie to każdy właściciel olejaka, który był w Częstochowie
Olejaki w korku do pewnego momentu mają oki ale jak olej się mocno rozgrzeje to robi się niemiło... Wie to każdy właściciel olejaka, który był w Częstochowie

Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
a nie mozesz zrobic jakiegos przelącznika i włączac wetylator recznie?
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
wyłącznik termiczny
Dzięki miki - już zadałem pytanie na forum gsxf. Może ktoś się odezwie.
- motonita1
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/2/2010, 20:44
- Lokalizacja: gorlice
ale przeciez jak zalozy taki przełącznik to wczesniej sobie włączy jak zacznie sie podgrzewac
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
wyłącznik termiczny
Na oleju nie oszczędzam i bardzo dbam o jego właściwy stan (poziom) w silniku. Używam olej MOTUL, więc chyba dobry. Ale i tak chodzi mi o to, aby silniczek się nie przegrzewał zbytnio w trudnych warunkach - w tym pomógłby właśnie wentylatorek
Właśnie - a może ktoś wie jakie temperatury osiąga olej w normalnie pracującym silniku? Nie robiłem takich pomiarów. Dlatego może faktycznie 110 stopni na wyłączniku termicznym to za mało?

- motonita1
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/2/2010, 20:44
- Lokalizacja: gorlice
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości