Zobacz wÄ…tek - Nadal hamulce - tym razem przewody...
NAS Analytics TAG

Nadal hamulce - tym razem przewody...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Nadal hamulce - tym razem przewody...

Postprzez nurofen » 1/2/2010, 13:56

Witam, przeszukałem forum i testu porównawczego nie widziałem...

Czy różnica cenowa w detalu ok 100pln pomiędzy HEL a GOODRIDGE
to tylko marketing czy może różnica we właściwościach tych produktów?

Proszę o opinie użytkowników.
Ostatnio edytowano 1/2/2010, 19:34 przez nurofen, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Berbim » 1/2/2010, 15:29

Nurofen nie uważasz, że stalowe oploty to trochę przerost formy nad treścią ,przynajmniej w "cywilnym" zastosowaniu . Chyba że na jakieś wyścigi się szykujesz.To co proponuje fabryka jest dostatecznie dobre i raczej nie poczujesz różnicy po wymianie przewodów. No ale nie zdążyłem Cię jeszcze poznać, może TY niezły ścigant jesteś.
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb


Postprzez falconiforme » 1/2/2010, 15:50

Berbim, miałeś kiedyś przewody w oplocie??

Ja dwa motocykle uzbroiłem w stalowy oplot: Bandita 600 96r. i obecną Aprilię Falco. I to jest niebo a ziemia w porównaniu do gumowych. Do tego nie musisz ich wymieniać co 4 lata bo są DOŻYWOTNIE.

To samo tyczy się zawieszenia. To że ktoś ma Ohlinsa za kilka klocków do turystyki to znaczy że wie co dobre, a nie że jeździ po torze.
Jak nie jeździłeś i nie wiesz jaka jest różnica, to lepiej nic nie mów niż teorie wymyślasz.
---------------------------

nurofen, które są droższe a które tańsze?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez nurofen » 1/2/2010, 16:57

Berbim, w jednym z wcześniejszych wątków opisałem że mam problem z hamulcami. Robiąc kompleksowy porządek z układem hamulcowym wymienię klocki, przewody, rozpołowię zaciski i jak będzie trzeba pompę ,naleje też nowego płynu. Rezygnacja z któregokolwiek elementu i tak nie pomniejszy znacząco inwestycji.
Zeszłego lata kolega w H Africa Twin wymienił przewody na oplot. Możesz nie wierzyć różnica KOLOSALNA.

Może zawodnikiem nie jestem ale nie po to kupiłem taki motor aby się teleportować na "tamten" świat przez oszczędność lub zaniedbanie.

Zauważyłem jak jest w środowisku motocyklowym , w którym jestem od niedawna-łyse opony, złe hamulce, do wymiany łożysko w główce ramy itd. Nieliczni mają moto w idealnym stanie technicznym.
Już o porządnych ciuchach/kasku nie wspomnę.

Takie niby "detale" które chcę w moim moto dopieścić wpływają na statystyki...
Nie chcę mieć na nagrobku napisu "Tu leży motocyklista który miał pierwszeństwo przejazdu"-chce się zatrzymać.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez swirus2007 » 1/2/2010, 17:40

wg przewody w oplocie tylko ładnie wygladaja bo wiadomo guma głownie czarna
bo tak czy srak w gumowym jest 3 albo i 4 razy drut nawijany a w oplotach jeszcze na koniec jest oplot
i wg mnie i mojego starego (który pomyka na fireblade 1100) nie ma zadnej różnicy bo jak moze ci napuchnac nowy jak masz
guma oplot guma oplot guma a w oplecionych jeszcze na wierzch
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez makumba1979 » 1/2/2010, 18:12

swirus2007 napisał(a):wg przewody w oplocie tylko ładnie wygladaja bo wiadomo guma głownie czarna
bo tak czy srak w gumowym jest 3 albo i 4 razy drut nawijany a w oplotach jeszcze na koniec jest oplot
i wg mnie i mojego starego (który pomyka na fireblade 1100) nie ma zadnej różnicy bo jak moze ci napuchnac nowy jak masz
guma oplot guma oplot guma a w oplecionych jeszcze na wierzch



Kolego to jak długo twój "stary" lata na moto według tego co piszesz to może ze 2 miesiące skoro nie widzi różnicy w przewodach w oplocie a zwykłych.A może nigdy nie miał możliwości jazdy motocyklem z przewodami w oplocie?
Moim zdaniem różnica jest dość duża
To nie prędkość zabija,tylko gwałtowna jej utrata.
Avatar użytkownika
makumba1979
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 4/6/2009, 17:28
Lokalizacja: POLSKA

Postprzez swirus2007 » 1/2/2010, 20:33

lata juz ponad rok i mial 2 razy te przewody i zadnej róznicy nie ma wg niego to działa na psychike
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Berbim » 1/2/2010, 20:55

falconiforme napisał(a):Berbim, miałeś kiedyś przewody w oplocie??
Jak nie jeździłeś i nie wiesz jaka jest różnica, to lepiej nic nie mów niż teorie wymyślasz.


Widzę, że się mocno na tym znasz.
Ale tu była mowa o GSXR 1000,a to motocykl bardziej sportowy niż turystyczny i z racji tego jest fabrycznie wyposażony w dobre hamulce. I nie wciskaj mi tu takich kawałków, że po zastosowaniu przewodów w oplocie,skuteczność hamulców zdecydowanie się poprawi. Może się tak zdarzyć ale tylko wtedy gdy oryginalne miały jakąś wadę.
Jak gdzieś wcześniej pisałeś, dużo czytasz. To poczytaj sobie jeszcze relacje zawodników z jazd testowych takimi motocyklami.
A ta Twoja różnica "niebo a ziemia"może wystąpić wtedy gdy wymieniasz przewody, które mają tendencję do "puchnięcia" na przewody w oplocie.
Ale jak już wcześniej zauważyłeś to tylko moja teoria.
A co do przewodów w oplocie to nie twierdzę że nic nie dają. Miałem tylko na myśli to,że nie każdy i w nie każdych warunkach dostrzeże różnice w ich zastosowaniu w w/w motocyklu.

A jesli tak jak pisze Nurofen były problemy z hamulcami w jego moto to faktycznie można się pokusić o wymianę przewodów i należy przeprowadzić diagnostykę reszty układu.
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez falconiforme » 2/2/2010, 10:09

Sorry ale Ty twierdziłeś że przewody w oplocie są dla ozdoby więc wybacz.

Oplot warto kupić choćby dlatego, że się nie starzeje i nie traci swoich właściwości.
Różnica jest tym większa im starsze masz gumowe przewody hamulcowe. Do tego guma gumie nie równa i każdy producent ma własne pomysły.

A jak twierdzisz, że ja osobiście w dwóch motocyklach przesiadłem się na oplot i nie wiem jaka jest różnica to Twoja sprawa.

A jak na razie tylko teoretyzujesz. Ja sprawdziłem to na własnej skórze.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Marian_r6 » 2/2/2010, 14:59

Dla "niedowiarków" i teoretyków w sprawie przewodów proponuję prosty test, dotknąć przewodu zwykłego bez oplotu ręką i nacisnąć klamkę hamulca, nawet w nowym moto wyczuwalne puchnięcie jest. I jeszcze jedno różnica po zmianie jest odczuwalna ale zależy to od subiektywnej oceny i rodzaju motocykla, im nowszy tym rezultat lepszy.
Marian_r6
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 26/4/2007, 11:51
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Postprzez swirus2007 » 2/2/2010, 16:33

ale pomysl jak by ten oplot byl tak scisniety zeby nie puchną przewód to ni dalo by sie go chodz troche wygiac
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez Berbim » 2/2/2010, 18:17

falconiforme napisał(a):Sorry ale Ty twierdziłeś że przewody w oplocie są dla ozdoby więc wybacz.


No wiec znajdź mi to,zacytuj.
A jeśli właśnie to zrozumiałeś z tego co wcześniej napisałem, to wybacz. Następnym razem postaram się bardziej "jak krowie na granicy" wyjaśnić.
Teraz już się poddaję,prowadzisz 'sokole' :wink:
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez falconiforme » 3/2/2010, 09:35

Berbim napisał(a):Nurofen nie uważasz, że stalowe oploty to trochę przerost formy nad treścią

Masz cytowanie jak sokół krowie. :wink:
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Berbim » 3/2/2010, 20:14

A więc to ma znaczyć dla ozdoby? :-o
No no, a ja myślałem ,że coś innego.
Następnym razem będę już wiedział.
PopracujÄ™ nad sobÄ…
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez dominik528 » 3/2/2010, 21:19

swirus2007 napisał(a):ale pomysl jak by ten oplot byl tak scisniety zeby nie puchną przewód to ni dalo by sie go chodz troche wygiac


Na tym to właśnie polega, przewód opleciony stalową linką ma za zadanie zminimalizować zwiększanie objętości.

Berbim napisał(a):Nurofen nie uważasz, że stalowe oploty to trochę przerost formy nad treścią


forma=wyglÄ…d, efekt wizualny
treść=przeznaczenie, zadanie jakie ma spełniać

Ale mniejsza o to w sumie każdy się swojej racji trzyma a prawda jak zwykle leży gdzieś po środku.
1. W bardzo wielu motocyklach różnice są minimalne i zmiana na przewody w oplocie jest nie potrzebna, zależy to również od wymagań kierowcy(również wizualnych).
2. Co do tego wyglÄ…du....o gustach siÄ™ nie dyskutuje ale jak dla mnie w oplocie Å‚adniej wyglÄ…dajÄ….
3. Cena - zależy jak gdzie i jaka firma ale przeważnie nie ma wielkich różnic i tu również plus dla przewodów w oplocie.
4. Jeżeli ktoś jeździ ostro na sportowej maszynie i zmieni stare na te w oplocie to różnica jest dość spora. Chyba nikt nie zaprzeczy
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez nurofen » 4/2/2010, 01:04

Szkoda dalej dyskutować. Pytanie dotyczyło różnic. Odpowiedzi nie wymagają komentarza.

Kończąc temat - zdecydowałem się na:
Goodridge
PompÄ™ hamulcowÄ… Brembo 19 RCS,
Klocki hamulcowe tokico.

Za pomoc dziękuję.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 4/2/2010, 08:34

No rewelacja. Jak pojeździsz daj znać jeszcze jak u Ciebie się sprawdziła ta cała biżuteria.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez nurofen » 4/2/2010, 10:41

Mam nadzieję że nie będą to pieniążki wywalone w błoto,oczywiście opiszę wszystko z detalami.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Seba_ER5 » 4/2/2010, 12:02

Mam u Sieibie oplot Hela małe zgrabne w porównaniu do oryginału no i :D ze tak powiem zielone. Lepsze wyczucie hamulca niz przy gumie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Raczek_6 » 4/2/2010, 12:42

Jak ktoś widział przewody w oplocie w przekroju to nie wciska bajek że to guma tylko w oplocie stalowym ...
Jest to odpowiedniej jakości przewód plastikowy w oplocie stalowym, czasami pokryty dodatkowo plastikiem w kolorze (do wyboru).

Różnica przy normalnym użytkowaniu jest na korzyść oplotu.

Nieliczne motocykle majÄ… fabrycznie takie przewody: Ducati, Aprilia ...


Goodridge - osobiście używałem i polecam.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê