Zobacz wątek - KAWASAKI zx6r 97r regulacje gaźników
NAS Analytics TAG

KAWASAKI zx6r 97r regulacje gaźników

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

KAWASAKI zx6r 97r regulacje gaźników

Postprzez rafał1988 » 30/1/2010, 19:03

Witam,

czy zawory muszą być równo ustawione czy może być lekka różnic? bo rozebrałem sobie dziś motor i sprawdziłem luzy i ma następujące szczelinomierzem mierzyłem co ma wartości 0.10, 0.15, 0.20, 0.25 itp

zawory wydechowe licząc od rozrządu:
1; 2; 3; 4; 5; 6; mają po 0.20 i 7 i 8 mają po 0,15

ssące: znacznie gorzej
1-0.05; 2 i 6-0.15; 3-0.10(luźno); 4 i 5-0.05 nawet nie wchodzi 7 i 8-0.10

jest ktoś może z okolic Włocławka kujawsko pomorskiego co by mi to ogarnął motor jest rozkręcony

a i w gaźnikach miałem pełno piachu i je przeczyściłem i wymagają ustawienia zsynchronizowania,

jest ktoś może z okolic Włocławka kujawsko pomorskiego co by mi to ogarnął i jakie by to były koszta

stał 2 sezony bo był rozbity ale odpalił od pierwszego strzału, osoba która jeździła nim prędzej mówiła że jak motor sie z grzał to nie palił dopiero jak przestygł to pewnie przez te zawory
Ostatnio edytowano 24/2/2010, 15:20 przez rafał1988, łącznie edytowano 4 razy
rafał1988
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 31/10/2009, 15:35


Postprzez Drifte » 30/1/2010, 20:01

Rególacja mósi być pożomnie pszeprowadzona a nie.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21


Postprzez macs » 30/1/2010, 21:00

Drifte napisał(a):Rególacja mósi być pożomnie pszeprowadzona a nie.


Czy to mial byc zart???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Re: KAWASAKI zx6r 97r rególacja zaworów, synchro gaźnikow

Postprzez macs » 30/1/2010, 21:08

rafał1988 napisał(a):Witam,
czy zawory muszą być równo ustawione czy może być lekka różnic? bo rozebrałem sobie dziś motor i sprawdziłem luzy i ma następujące szczelinomierzem mierzyłem co ma wartości 0.10, 0.15, 0.20, 0.25 itp

zawory wydechowe licząc od rozrządu:
1; 2; 3; 4; 5; 6; mają po 0.20 i 7 i 8 mają po 0,15

ssące: znacznie gorzej
1-0.05; 2 i 6-0.15; 3-0.10(luźno); 4 i 5-0.05 nawet nie wchodzi 7 i 8-0.10

jest ktoś może z okolic Włocławka kujawsko pomorskiego co by mi to ogarnął motor jest rozkręcony

a i w gaźnikach miałem pełno piachu i je przeczyściłem i wymagają ustawienia zsynchronizowania,

jest ktoś może z okolic Włocławka kujawsko pomorskiego co by mi to ogarnął i jakie by to były koszta

stał 2 sezony bo był rozbity ale odpalił od pierwszego strzału, osoba która jeździła nim prędzej mówiła że jak motor sie z grzał to nie palił dopiero jak przestygł to pewnie przez te zawory


Wydechowe raczej mieszcza sie w normie(chyba,bo nie mam manuala by sprawdzic),za to ssace do regulacji.

Co do mechaniora to chcesz by do Ciebie przyjechal i wyregulowal zawory i gazniki?
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Raczek_6 » 30/1/2010, 21:32

Raczej wszystkie do regulacji.
Dolotowe - 0,15 - 0,24
Wydechowe - 0,22 - 0,31

Zakup szczelinomierz Drapera z 32 listakimi 0,03; 0,05; 0,08; 0,10; 0,13; 0,15; 0,18; 0,20; 0,23; 0,25 ... 1,00

i pomierz jeszcze raz.

Nie wiem czy ktoś podejmie się regulacji jak już motocykl jest rozebrany, a i nie zdziw się jak cena będzie x 2 za to że rozłożony ...
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rafał1988 » 30/1/2010, 21:33

nie ja to rozebrałem by sprawdzić czy są źle ustawione zawory bo poco komuś płacić za zmarnowany czas i sprawdzenie jak by było dobrze ustawione, i mogę to złożyć lub moto takie zawieść,

chyba że ktoś mi napiszę jak sie wyjmuje te płytki to sam bym dokupił płytki lub dał do zeszlifowania
wtedy by tylko zostało
czyszczenie- synchronizacje gaźników

jak nie dam rady ustawić tego to go złoże, bo to nie problem i podjadę na ustawienie
rafał1988
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 31/10/2009, 15:35

Postprzez marynarz1 » 30/1/2010, 21:50

Jak masz płytki pod szklankami to musisz wyciągać wałki rozrządu a jak masz na szklankach to mozesz je wyciągnąc poprzez wciśniecie zaworu, a co do synchro to musisz miec wakuometr inaczej sie nie obędzie.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Raczek_6 » 30/1/2010, 21:54

Do regulacji potrzebujesz właściwy szczelinomierz + zestaw narzędzi (klucze + klucz dynamometryczny + mikrometr 0-25mm ).
Niestety trzeba demontować wałki (polecam poszukać service manuala), i pomierzyć płytki (czasami udaje się pozamieniać miejscami)

W niektórych serwisach wymieniają płytki na właściwe za drobną opłatą lub bez.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rafał1988 » 30/1/2010, 23:00

zobaczę jak kogoś znajdę w okolicy to złoże i oddam motor, ale bez owiewek bo wymagają drobnych poprawek i dopasowania bo motor był po wywrotce,

jak na razie wymieniłem płyn hamulcowy, olej filtr oleju i powietrza jeszcze został paliwa, i zobaczę świece jakie są może też zmienię jakie polecacie warto dołożyć i kupić irydowe?
rafał1988
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 31/10/2009, 15:35

Postprzez Raczek_6 » 30/1/2010, 23:32

Jak zamierzasz dłużej niż sezon jeździć to warto Irydowe.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 31/1/2010, 02:11

irydowe swiece zaplonowe to oszczednosc czasu zwiazanego z ich wymiana.

Troche niepowaznie zabrales sie do regulacji luzow zaworowych. Zanim cokolwiek rozebrales powinienes dokladnie sprawdzic wartosci luzow ustalone przez producenta, przygotowac sobie porzadny sprzet. Wymiana plytek jest dosc skomplikowanym zabiegiem. Trzeba sciagnac walki, ktore pozniej trzeb idealnie zlozyc i skrecic z odpowiednim momentem sily. Przy sciaganiu i wyciaganiu plytek, nastepnie przy pomiarze trzeba wszystko dobrze przemyslec - inaczej jest to dosc bolesne w skutkach. Nawet ja ostatnio popelnilem fatalny blad u siebie oznaczajac sobie na kartce zawory wydechowe i ssace dla przednich i tylnich cylindrow tak samo.
Takze zaznim dalej przystapisz do dzialania radze ci sie odpowiednio przygotowac i wtedy dzialac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez rafał1988 » 31/1/2010, 12:05

myślałem że może będą dobrze, po za tym motor był trochę już rozebrany zmieniałem dekle zbiornik chłodnice i takie tam

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi jak coś pójdzie w jakimś kierunku to napiszę
rafał1988
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 31/10/2009, 15:35



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr