Motocykl i bixenony
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Motocykl i bixenony
Witam
Szukałem na forum ale nie udało mi się znaleźć nic na temat który mnie nurtuje mianowicie bixenony w motocyklu. wiem ze w samochodzie z tego typu oświetleniem wymagane są specjalne lampy do nich przystosowane z wycieraczkami i chciałbym się dowiedzieć czy jeśli sobie zamontuje takie bixenoniki w motorku to mogę mieć problemy z przeglądem technicznym ?. I jeszcze jedno pytanko jak poznać oryginalne owiewki przy motocyklu np cbr600rr czy f4 czy różnią się one czymś od nieoryginalnych ? Pytam ponieważ kolega ma na oku fajna maszynkę ale ma przytarty tłumik a plastiki w bardzo ładnym stanie właściciel twierdzi ze oryginalny ale wiem ze na allegro są dostępne takie podrabiane komplety.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc
.
Szukałem na forum ale nie udało mi się znaleźć nic na temat który mnie nurtuje mianowicie bixenony w motocyklu. wiem ze w samochodzie z tego typu oświetleniem wymagane są specjalne lampy do nich przystosowane z wycieraczkami i chciałbym się dowiedzieć czy jeśli sobie zamontuje takie bixenoniki w motorku to mogę mieć problemy z przeglądem technicznym ?. I jeszcze jedno pytanko jak poznać oryginalne owiewki przy motocyklu np cbr600rr czy f4 czy różnią się one czymś od nieoryginalnych ? Pytam ponieważ kolega ma na oku fajna maszynkę ale ma przytarty tłumik a plastiki w bardzo ładnym stanie właściciel twierdzi ze oryginalny ale wiem ze na allegro są dostępne takie podrabiane komplety.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc

- d3mon-r
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 1/1/2009, 14:37
- Lokalizacja: ŁóDź
Xenon zarówno w moto jak i w aucie potrzebuje specjalnych lamp (na których sa oznaczenia, wiec łatwo dojść czy lampa jest do niego przystosowana).
Lampy sa samopoziomujace, więc nie ma regulacji ich ustawiania. Taka ingerencja w oswietlenie pojazdu jest nielegalna i grozi zatrzymaniem dowodu rej., jest takze duże prawdopodobieństwo oślepiania innych uczestników dróg.
Co do owiewek to mozna sprawdzić to za pomoca wygrawerowanych na nich oznaczeń, które zawieraja rok wyprodukowania elementu itp. Chińskie owiewki ponadto są zwykle niezbyt dobrze spasowane i widać różnice w szczelinach.
Lampy sa samopoziomujace, więc nie ma regulacji ich ustawiania. Taka ingerencja w oswietlenie pojazdu jest nielegalna i grozi zatrzymaniem dowodu rej., jest takze duże prawdopodobieństwo oślepiania innych uczestników dróg.
Co do owiewek to mozna sprawdzić to za pomoca wygrawerowanych na nich oznaczeń, które zawieraja rok wyprodukowania elementu itp. Chińskie owiewki ponadto są zwykle niezbyt dobrze spasowane i widać różnice w szczelinach.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 napisał(a):
Co do owiewek to mozna sprawdzić to za pomoca wygrawerowanych na nich oznaczeń, które zawieraja rok wyprodukowania elementu itp. Chińskie owiewki ponadto są zwykle niezbyt dobrze spasowane i widać różnice w szczelinach.
Pozwolę sobie tylko coś dodać , chińskie są również z tworzywa ABS , różni się od orginałów tylko kolorem . Ori są czarne , chińczyk bały i mimo zapewnień sprzedających nie są tak fantastyczne ( otwory też się czasami nie pokrywają ) i ogólnie tylko fajnie na zdjęciach wyglądają .
Na aledrogo sa one w kompletach po około 2500 zł , a na ebay.de 400 ojro

ps. co do xenonów w moto jak i pojazdach do tego nie przystosowanych jestem z Tobą limak14 w pełnej zgodzie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Dzięki wielkie "limak14" co do xenona potwierdziłeś moje przypuszczenia
Co do owiewek to już mi coś rozjaśniłeś sytuacje jeśli chodzi o to jak się układają to mi się wydaje ze jest ok tylko mnie troszkę dziwi ze owiewki są w nienagannym stanie a elementy metalowe posiadają parę niepokojących mnie znaków :/ na plastiku powinienem mieć ten sam rok co w dowodzie tak ? możesz konkretnie opisać jeśli pamiętasz jak u ciebie wyglądają te oznaczenia jest to dla mnie bardzo ważne :]
co do "Trimix " rozumiem i słuszna uwaga ale nie będę stal kolo gościa i mu zdrapywał naklejek mógłby się wkurzyć :] ale rozumiem ze honda oryginalnie nie ma powłoki bezbarwnej lakieru na naklejkach napewno zwrócę na to uwagę :]

Co do owiewek to już mi coś rozjaśniłeś sytuacje jeśli chodzi o to jak się układają to mi się wydaje ze jest ok tylko mnie troszkę dziwi ze owiewki są w nienagannym stanie a elementy metalowe posiadają parę niepokojących mnie znaków :/ na plastiku powinienem mieć ten sam rok co w dowodzie tak ? możesz konkretnie opisać jeśli pamiętasz jak u ciebie wyglądają te oznaczenia jest to dla mnie bardzo ważne :]
co do "Trimix " rozumiem i słuszna uwaga ale nie będę stal kolo gościa i mu zdrapywał naklejek mógłby się wkurzyć :] ale rozumiem ze honda oryginalnie nie ma powłoki bezbarwnej lakieru na naklejkach napewno zwrócę na to uwagę :]
- d3mon-r
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 1/1/2009, 14:37
- Lokalizacja: ŁóDź
A czy w każdym motocyklu oryginalnie naklejki są zawsze na wierzchu a nie pod warstwą lakieru bezbarwnego?
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
d3mon-r napisał(a): na plastiku powinienem mieć ten sam rok co w dowodzie tak ? możesz konkretnie opisać jeśli pamiętasz jak u ciebie wyglądają te oznaczenia jest to dla mnie bardzo ważne :]
Nie. Na plastiku powinien być wytłoczony/wygrawerowany rok produkcji LUB STARSZY, nigdy nie młodszy, co jest logiczne.
- Drifte
- Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21
Oryginalnie naklejki pod warstwa lakieru sa tylko na baku, a to z racji tego iż wylana benzyna mogłaby je zniszczyc/odkleić. na owiewkach nie ma takiego zagrożenia, dlatego nie sa one bezbarwnie lakierowane.
W Hondzie powinna byc taka "niby" tabelka i w niej pozaznaczane miesiac i rok wyprodukowania elementu. W każdym bądź razie nie spotkałem się by w owiewkach nieoryginalnych były jakiekolwiek oznaczenia od wewnetrznej strony.
Co do tego roku produkcji to nie zawsze zgadza się ten z dowodu z tym "faktycznym"./ Czasem rok pierwszej rejestracji jest traktowany jako rok produkcji. Na pozostałych elementach typu przewody hamulcowe/chłodnicze jest także wybity rok produkcji.
łatwo go także sprawdzić w VINie - odpowiada za niego 10-ta cyfra. Albo jeszcze łatwiej zobaczyc na www.dwa-kola.pl wpisujac VIN.
W Hondzie powinna byc taka "niby" tabelka i w niej pozaznaczane miesiac i rok wyprodukowania elementu. W każdym bądź razie nie spotkałem się by w owiewkach nieoryginalnych były jakiekolwiek oznaczenia od wewnetrznej strony.
Co do tego roku produkcji to nie zawsze zgadza się ten z dowodu z tym "faktycznym"./ Czasem rok pierwszej rejestracji jest traktowany jako rok produkcji. Na pozostałych elementach typu przewody hamulcowe/chłodnicze jest także wybity rok produkcji.
łatwo go także sprawdzić w VINie - odpowiada za niego 10-ta cyfra. Albo jeszcze łatwiej zobaczyc na www.dwa-kola.pl wpisujac VIN.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości