Zobacz wątek - Niski pozion płynu chłodniczego. Help
NAS Analytics TAG

Niski pozion płynu chłodniczego. Help

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Niski pozion płynu chłodniczego. Help

Postprzez fast bloo » 16/12/2009, 23:00

Witam

tak jak w temacie mam niski poziom płynu chłodniczego. Moto to Honda CBF 500 2007r. Czy mam dolać, a jak dolać to jaki? Czy może wymienić to co zostało? Wtedy na jaki oraz czy trzeba odpowietrzyć układ?

Dzięki za pomoc
Pozdr.
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków


Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 01:07

Przeważnie wszystkie zwykłe płyny do chłodnic się ze sobą mieszają, wiec jak dolejesz do normalnego poziomu to się nic nie stanie. Najlepiej byłoby zalać nowy płyn jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany zwłaszcza że zaleca się wymianę co 2 lata.
Po wlaniu nowego płynu układ się sam odpowietrzy jak motor pochodzi i się zagrzeje najlepiej do momentu włączenia sie wentylatora.
(na tym forum było to ze 100 razy, poszukaj dowiesz sie praktycznie wszystkiego)
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki


Postprzez fast bloo » 17/12/2009, 09:22

dziekuje za odpowiedz. W takim razie bedzie wymiana. i tu kolejne pytanie jesli moja CBF nie ma wentylatora to jakis problem? Gdzie wlac plyn?

dzieki
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków

Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 15:57

W sumie jak jest chłodnica to powinien być i wentylator, ale nie znam się za bardzo na tych modelach możliwe że są i bez wentylatora ale to bez znaczenia.
Płyn przeważnie wlewa się przez korek w chłodnicy, a jak nie ma korka to wlew znajduje się przeważnie gdzieś pod bakiem, przez zbiorniczek wyrównawczy się nie uda.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez maksyms » 17/12/2009, 18:00

dziwne, przez zbiornik wyrównawczy najłatwiej chyba uzupełnić...
Avatar użytkownika
maksyms
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15/12/2009, 05:23

Postprzez dominik528 » 17/12/2009, 18:14

Uzupełnić jak najbardziej tak.
Ale przy wlewaniu nowego płynu trzeba przez wlew do chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy zostawiamy otwarty co umożliwia odpowietrzenie układu.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez żółf » 17/12/2009, 18:19

Jeżeli w tej hondzie jeszcze nie sprawdzałeś płynu, to lepiej zanim mrozy przyjdą to go zmień:) A sprawa jest prosta, że sam się zdziwisz, że tak sprawnie Ci poszło. Jak to zrobić, proste

Kupujesz w motoryzacyjnym koncentrat płynu zimowego o temp krzepnięcia -37 C i wodę destylowaną. Rozrabiasz miksturę zgodnie z zaleceniami.

Odkręcasz plastikowe boczki od hondy, ściągasz siedzenie, odkręcasz przewody od paliwa i podciśnienia, ściągasz bak.

Odkręcasz korek od termostatu (taki czarny z motylkami z napisem WARNING)

Teraz spuszczasz stary płyn, odkręcając śrubkę przy pompie wody (obok dźwigni zmiany biegów, na dole silnika jest przykręcona na 4 śruby, 5 to spust, znajdziesz to będziesz wiedział, że to to) Zakręcasz spust, wlewasz nowej mikstury, zakręcasz korek. Zakładasz bak (tak na sztukę) i odpalasz moto. Niech się rozgrzeję dobrze, po czym je gasisz, czekasz kilka minut aż troszkę ostygnie i (UWAGA BARDZO OSTROŻNIE, BO TAM JEST SPORE CIŚNIENIE I WYSOKA TEMPERATURA) odkręcasz korek, patrzysz czy ubyło, jeżeli tak to dolewasz do pełna płynu, na koniec możesz dolać do min na zbiorniczku wyrównawczym.


Wszystko, masz nowiutki płyn w układzie i wszyscy są szczęśliwi:)
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez krydka » 17/12/2009, 21:23

Koledzy powiedzieli już wszystko, ale dodam że w CBF 500 jest wentylator, tylko bardzo rzadko ma okazje być użyty. W mojej CB 500 przez dwa lata użytkowania włączył się może z 5 razy.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez fast bloo » 18/12/2009, 09:38

dzięki koledzy za pomoc


żółf napisał(a):Odkręcasz plastikowe boczki od hondy, ściągasz siedzenie, odkręcasz przewody od paliwa i podciśnienia, ściągasz bak.


i tu kolejne pytanie przed zakupami :) Czy przy odkręcaniu przewodów (od paliwa i podciśnienia) nie zaleje mnie "rzeka" paliwa :? ? Syfu można łatwo narobić a potem sprzątanie a ja nie lubię sprzątać.

pozdr.
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków

Postprzez miki1406 » 18/12/2009, 09:43

Jeśli masz przewód od podciśnienia to na pozycji ON, RES, OFF nie zaleje cię paliwo, jeśli kranik zostawisz na pozycji PRI to będzie się lało...

Jeśli masz tylko przewód paliwowy to kranik musi być na pozycji OFF
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez żółf » 18/12/2009, 17:32

Nie spokojnie, nie zaleje Cię, bo tam jest kranik podciśnieniowy. Wyleci tyle, co jest w przewodzie, czyli może z 10ml, aby temu zapobiec, możesz najpierw spuścić paliwo z komór pływakowych, śrubami spustowymi(takie na płaski śrubokręt przy każdym z gaźników), a wtedy paliwo łapiesz z tych wężyków, które są koło wahacza.
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez fast bloo » 18/12/2009, 22:20

Super dzięki za pomoc. I już ostatnie pytanie: czy przed wlaniem świeżego płynu czymś przeczyścić instalacje? Czy trzeba?
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków

Postprzez żółf » 18/12/2009, 22:35

Nie ma takiej potrzeby, chyba, że wyleci Ci jakiś syf zamiast płynu(w życiu z czymś takim się nie spotkałem) Wtedy radzę wodą destylowaną płukać, ale raczej będzie ok
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez fast bloo » 21/12/2009, 23:05

dzieki

żółf napisał(a):Nie spokojnie, nie zaleje Cię, bo tam jest kranik podciśnieniowy. Wyleci tyle, co jest w przewodzie, czyli może z 10ml, aby temu zapobiec, możesz najpierw spuścić paliwo z komór pływakowych, śrubami spustowymi(takie na płaski śrubokręt przy każdym z gaźników), a wtedy paliwo łapiesz z tych wężyków, które są koło wahacza.


koło wahacza jest pięć wężyków. Który jest do czego? Jeden jest cieńszy od reszty. Jeden ma korek. trzy pozostałe sa takie same.

pozdr.
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków

Postprzez macs » 21/12/2009, 23:24

Kolego bez obaw,nic Cie nie zaleje,gwaratuje Ci to.
Masz wlasne moto wiec czas wziÄ…zc sie za odkrecanie :wink:
Jesli robisz to po raz pierwszy to rob to powoli przygladaj sie gdzie co bylo i najlepiej w ten sam dzien skrecaj

Jak masz jakies obawy to sciagnij manuala i przed odkrecaniem przestudiuj serwisowke
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez fast bloo » 22/12/2009, 09:38

wszystko przygotowane tylko z ciekawości chciałbym wiedzieć który wężyk do czego.

w serwisówce nie wszystko jest jasne i stąd moje pytania. dzięki
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków

Postprzez żółf » 22/12/2009, 14:04

W serwisówce jest wszystko, wystarczy dobrze poszukać:)

Tak z czapki to pamiętam,że

-ten z korkiem to odpowietrzenie pokrywy zaworów tzw. odma. Co kilka tysięcy warto odkręcić ten koreczek i wypuścić to co jest w środku.

-Dwa najmniejsze to są właśnie od komór pływakowych gaźników

-Jeden to odpowietrzenie od baku

-jeden to przelew od baku(jakbyś się na stacji zapomniał:) to dołem wyleci:)
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez fast bloo » 22/12/2009, 22:58

dzięki koledzy za pomoc. zakupy już zrobione wiec może po świetach bedzie robota.

dzieki i szerokosci :)
fast bloo
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/10/2009, 10:11
Lokalizacja: kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê