Zobacz wątek - Pomocy doradźcie!!! NIE WIEM CO WYBRAC!!!
NAS Analytics TAG

Pomocy doradźcie!!! NIE WIEM CO WYBRAC!!!

Enduro, Cross
_________

Pomocy doradźcie!!! NIE WIEM CO WYBRAC!!!

Postprzez motomc » 6/11/2009, 16:44

Cześć! Jestem świezakiem na forum,pewnie macie dośc głupich pytań ale potrzebuje waszej pomocy. Otóż na motocyklach śmigam juz przeszło 15 lat było ich wiele(wszelakie gsxr fzr r1 i r6 itd). Teraz jeżdżę na r1 ale nie o tym rzecz. Chce kupić motocykl do wypadów w teren. Nie zamierzam jezdzic czesto bo nie mam czasu(max 6razy na miesiac). kupiłem teraz dom i okolica ktora tu jest sprzyja takim wypadom-lasy,kopne piaski,podmokłe tereny,pola z róznymi hopkami. Niedaleko jest tez nieczynna piaskarnia. Ogólnie teren bardzo urozmaicony. Doświadczenie jako takie z moto do offroad'u mam,ujezdzałem przez pól roku klx 300,rok czasu gniotłem dr 350 były tez epizody z xt 600 i dr 650(te dwa ostatnie to dla mnie sa zbyt klockowate)
Chciałbym kupić coś w miare lekkiego i mocnego(jakies 60km ode mnie jest tez tor więc kto wie:). budżet hmmm do 8 tyś. Homologacja nie potrzebna-w razie czego mam czym wozic,no i rzecz jasna koszty zeby nie zrujnowały...(Wiem ze nie ma nic darmo) wszsystkie naprawy wykonuje sam-mam pojęcie,warunki i doświadczenie.
Nie wiem na co patrzec. Prosze o jakieś wskazówki. Sam osobiście patrzyłem na yz 250 f w 4t. Nie chce tez przesadzic bo wiem ze teren to nie szosa. ale nie chce tez zeby po roku było mi mało.
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
motomc
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15


Postprzez henio12323 » 6/11/2009, 18:01

hmm spore masz doswiadczenie. to co wybrałes jest dobrym rozwiązaniem moto jest lekkie zrywne ( dr czy xt moze mają podobnie mocy ale to jest całkiem inaczej kręcący silnik i moc oddawana jest raptowniej) wiec tez bym ci plecił taką 250 w 4t albo nawet jak bys dał rade jakąś 450 w 4t. róznica cięzaru nie jest duza lecz moment i moc sporo większa ;D sporo przelatałes na róznych sprzętach wiec bierz 450 :P kumpel który ma 16 lat w jeden sezon opanował 125 i juz mu sie znudzila :P wiec ty powinienes smiało smigac sobie 450 :D takie moje zdanie :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Bostorn » 6/11/2009, 19:23

http://moto.allegro.pl/item797945506_ya ... ml#gallery

potargował bys sie i miał byś pare groszy na jakis przegląd, lekką wymianę czegos tam :0

http://moto.allegro.pl/item796576301_ya ... ml#gallery
ciekaw jestem jej stanu

http://moto.allegro.pl/item807506529_kt ... e_klr.html
baaardzo mocne i wy3małe silniki ;d motorki niezawodne ;d i posiadające legendarny silnik, wciąż produkowany na prawie identycznych warunkach jak za starych dobrych lat ;d LC4

http://moto.allegro.pl/item802172555_su ... ml#gallery
przyzwoity sprzęt

http://moto.allegro.pl/item805664588_honda_cr_500.html
hayabusa turbo w świecie offroadu :)

http://moto.allegro.pl/item803510779_yz ... ml#gallery

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1607738
Å‚adnie wyglÄ…da, ciekawe w jakim stanie silnik
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Hamulec » 6/11/2009, 19:46

Witam kolegÄ™ motomc :P DorzucÄ™ parÄ™ groszy od siebie;
1. 6 razy w miesiącu to dużo jak no offroad.
2. W pobliżu tor, kto wie... W grę wchodzi fullcross.
3. Doświadczenie + sam naprawiasz.
4. Obawiasz siÄ™ o brak mocy po pewnym czasie.
Sumując proponuję na początek wybrać 2 moto
- 250 2t - myslę, to jest to i będziesz zadowolony
- 450 4t,
a po głebszych przemyśleniach zostanie jeden.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez motomc » 7/11/2009, 10:24

Dzięki chłopaki za porady! :) Wasze wskazówki są dla mnie bardzo cenne i napewno to dzięki Wam dokonam wyboru. Cały czas ciągnie mnie w strone 4t bo jednak lubie jak jest silny dół(a zakładam ze takowy 4t oferuje) ale nie jestem przekonany do końca bo jadu napewno wiecej ma 2t a poza tym cwiartka w 2t ma zapewne bardziej nieprzewidywalna charakterystykę silnika.-wiecej fan'u ;).
tak czy siak w ten weekend wybieram sie na łowy(mam nadzieje ze cos upuluje). nie skreslam zadnego obejrze cwiartki w 2t i 4t a takze 450 4t. tak sie składa ze w promieniu ok 100km ode mnie jest tego troche wiec bede miec porownanie. dzieki za ukierunkowanie mnie :) o wynikach i skutkach napewno poinformuje
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
motomc
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15

Postprzez motomc » 13/11/2009, 20:50

Upolowałem:)
Powiem tak:
wziąłem sobie do serca Wasze rady. oglądałem dwupaki jak i rowniez czteropaki. Wszystko było ok,ale... Tak sie złożyło że każdy ze sprzedających znajdował sie w takiej lokalizacji która totalnie wykluczała możliwość odbycia jazdy probnej w warunkach choćby odrobine porzypominających offroadowe;/ Cały czas asfalt.... eh zachowanie takich maszyn na asfalcie nie wiele mogło mi powiedzieć o tym czy przezyje pierwszy wypad w nieutwardzone(wciekłe wyrywanie na koło na rownym nie rzuca mnie na kolana bo to akurat mam w r1)
Po każdej jeżdzie probnej ,po każdym kolejnym motocyklu byłem co raz głupszy. Gdzies głeboko wierzyłem że nawet wściekłe 2T ogarne na luzaka... otóż myliłem sie i nawet nie wiedziałem jak mocno hehehe
wracajac do domu z coraz wiekszym metlikiem w głowie zatrzymałem sie na kawke w jakiejs przydrożnej knajpie. Wyciągnalem laptopa i zaczalem szukać dalej.... hmmmm wszystko juz widzialem ,wracam do domu-pomyslalem. az tu mi sie rzucila w oko konczaca sie aukcja.............................yz 125. postanowiłem zobaczyc, było po drodze. gość mieszkał na totalnym wypizdowiu ;D. odbyłem pierwszą jazde probna z prawdziwego zdarzenia(czyt.wreszcie poczułem błoto w zebach). zsiadając zmotocykla wiedziałem że ta setka wraca ze mna. Mój wybor padł właśnie na YZ 125 z 2008(troszke przekroczyłem zkładany budzet ale warto było)Otóż dlaczego:
i tu przede wszystkim informacja dla tych którzy są w takiejsytuacji jak ja. jazda w terenie ma niewiele wspolnego z tym co sie dzieje na szosie Przelatałem dopiero jakies 6mh ale wiem ze jeszcze dtroche czasu min ie zanim naprawde to ogarne. Jesli chodzi o to ogarnianie :w momencie gdy bede pewien ze w bezpieczny sposób bede panowac na ta maszyna w 100% wtedy powiesz szczerze ze ja ogarniam. w tym momencie moge powiedziec ze potrafi mnie zaskoczyc wiec trenowac mi pozostalo...
jeszcze jedno na koniec moich wypocin :)
naprawde trzeba sobie uswiadomić ze jazda na supersporcie z predkością nawet grubo powyżej 200km/h do pięt nie dorasta jeździe po nieutwardzonej drodze niewiele szerszej niż tylna opona motocyklem offroadowym z predkością nawet 50km/h. Moim skromnym zdaniem to etap "setki" to jest to taki okres w karierze ktory każdy powinien zaliczyć.
Ostatnio edytowano 14/11/2009, 11:03 przez motomc, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
motomc
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15

Postprzez henio12323 » 13/11/2009, 21:48

haha piękne podsumowanie i to jest wszystko prawda. co mówisz a motor niezły napewno długo posmigasz bez większych remontów bo jak 2008 to pewnie silnik nie zaczepiany chyba że tłoczek :P a reszta pewnie na pombach :D wiec nic tylko życze powodzenia w tym sporcie :P a co do tych prędkosci to swieta racja nawet powiem ci jak smigałem DT 50 (wczesniej miałem 125 w 2t) to prędkosci nie osiągałem kosmicznych ale nawet te 40 w cięzkim terenie czy po torze crossowym naprawde cos nie do opisania mimo że to DT :P teraz z CR po prostu jest extaza :D a co do pojemnosci to 125 to najlepsza pojemnosc w teren i naj naj lepsza na tor :P poniewaz jest bardzo lekka i ma odpowiednią moc 250 tzreba troche uwazac i nie zawsze sie zrobi takie wyczyny na 250 niz na setce :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Hamulec » 13/11/2009, 21:54

Gratuluję. Uwazam, że bardzo rozsądny, dojrzały wybór. Osobiście mam cr 125 i jestem :D
Fajowo się czyta Twój post. Napisz o następnych wrażeniach z latania.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Bostorn » 14/11/2009, 00:11

bardzo ciekawie i rzeczowo napisane ;d

tylko małe ale;d aby ogarnąc sete w 100% potrzeba lat ;d i mase treningów ;d

a zapewniam Cie kolego że z nią bd miał multum zabawy, i babanik nie bd z nikał z twarzy ;d

wybrałeś bardzo dobrą maszynę, nie drogą w eksploatacji

ie zapominaj o czyszczeniu i nasączaniu filtra pow co dłuższą jazdę, w okresie letnim co 1mth
a nawet 60min jeżeli się bardzo kurzy

olej w skrzyni wymieniaj co 7-max 10mth ok 50-70l benzy

co 30mth w porywach do 40 tłok

i dodam że masz młodą maszynę wiec łożyska i inne pierdoły powinny byc w bdb stanie ;d

pozdro
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 14/11/2009, 09:48

a korbowód co mniej więcej trzy tłoki :P olej wiadomo nie jakis za 10 zł z orlenu tylko castrol albo motul. a co do oleju w skrzyni ja bym nawet częsciej odrobine zmieniał. tam jeszcze wszystko oryginalne i jest o co dbac :P sprzęgło i inne pierdoły. jak tam wszystko seryjne to szkoda żeby zaraz cos dłubac. a olej do skrzyni nie jest az taki drogi. :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez motomc » 14/11/2009, 10:59

ehhh :)
wiem ze nie ma nic lekko...
zabawa jest to droga ale warta kazdej zlotowki.
tak sie sklada ze specjalnie nie musze sie liczyc z kosztami to tez dmuchajac na zimne motorek bedzie mial opieke jak sie nalezy:)
nie uznaje tzw. polsrodkow bo mimo wszystko jestem zbyt biedny zeby korzystać z tanich wynalazkow.
Serdeczne pozdro!!! Miłego weekendowego latania!!!
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
motomc
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15

Postprzez Bostorn » 14/11/2009, 16:27

jak wszystko pojdzie po mojej mysli na pewno będzie miło w niedziele na torze ;d

pozdro :)


jak bys szukał dobrych częsci mamy tu troche tematów o tłokach, korbach itp tak więc ;d luzz bluzz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê