Zobacz wÄ…tek - Honda MTX 80 brak iskry, przebicie...
NAS Analytics TAG

Honda MTX 80 brak iskry, przebicie...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda MTX 80 brak iskry, przebicie...

Postprzez adekm89 » 16/10/2009, 16:20

Siemka!

Mam MTX'a 80 z 1983r.
Dziś rano jeździłem i było ok, odpalił bez problemu itd, po powrocie ze szkoły chce odpalić a tu nic...
Nie mam iskry między elektrodą a piórem świecy, tylko raz na jakiś czas jedna błyśnie i dalej nic, a znów jak odsunę lekko świecę do masy np. od cylindra to między cylindrem a np. gwintem świecy skacze iskra... i to nielicha... a jak złapię ręką za metalową część świecy to bardzo mocno kopie...
Co się mogło stać że mam przebicie czy jak to się nazywa?? I nie mam iskry tam gdzie powinna być??
Pozdrawiam Adek...
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09


Postprzez domat3 » 16/10/2009, 19:38

sprawdz przewod wysokiego napiecia - najlepiej go wymien i swiece dla swietego spokoju tez :D
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok


Postprzez 7beat » 16/10/2009, 19:52

stawiam na świece
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Landryss25 » 16/10/2009, 22:14

Po prostu kup nową i wsadź, problem powinien zniknąć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez adekm89 » 17/10/2009, 08:31

3 nowe świece, jedna stara to samo... Przewód też od razu zmieniłem...
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 17/10/2009, 09:04

sprawdź czy masz dobrą masę na silniku, najlepiej poprowadź bezpośrednio do świecy i wtedy sprawdzaj.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez adekm89 » 17/10/2009, 10:03

Bez zmian... To samo...
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez domat3 » 17/10/2009, 10:13

to wyglada na cewke
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez adekm89 » 17/10/2009, 12:35

też nie...
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 18/10/2009, 10:24

a masz czujnik w podnóże lub wyłącznik zapłonu?? jak masz to koniecznie to posprawdzaj, ja w chińskim sqcie miałem taki zonk cały zapłon wymieniłem na nowy czyli świece cewkę moduł i takie duperele i nic ni huja pra dochodził do świecy a iskry nie było aż w końcu kumpel odłączył przewody od podnóżki i owa iskra się pojawiła w pięknym kolorze itp. więc przyczyna braku iskry może być banalna, a i miałem w tdr też taki problem że nie miałem iskry a okazało się że bezpiecznik walnął
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez adekm89 » 18/10/2009, 16:53

Skutra chinola tez miałem, ale to nie to... Iskrę udało mi się uzyskać, poczyściłem styki, nową masę zrobiłem i było ok ale... jak odpali to zaraz gaśnie a świeca jest cała w oleju, mieszanka nie jest za bogata w olej... i nie wiem... i jest pełno oleju w tłumiku... czarnego i gęstego... Może brać go z przekładni??
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 19/10/2009, 07:43

bardzo możliwe, mi simering lekko puszczał to lekko przepalona mieszanka do koła magnesowego się przedostawała, u ciebie też tak może być i dlatego masz iskrę hu jo wą sprawdź to dobre, a zalewa się bo masz słabą iskrę.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez adekm89 » 20/10/2009, 06:56

Simmeringi na wale ok... zero luzu i ani kropli oleju...
Motor powywalał mi wszystkie świece... nawet nowe, kopnąłem lekko nie było iskry... a jak mocno była... Kolega dał mi teraz świecę najprawdopodobniej od malucha, lekko kopnąłem i motor odpalił, pracuje równo i nic nie przerywa...

Tylko nadal mnie martwi ta zbyt duża ilość czarnego oleju... Mieszanka jest około 1:40, bo jeszcze jest na dotarciu... Ale to i tak mnie się wydaje że nie powinien aż taką ilością się pokazywać... bo mam delikatnie pęknięty wydech na samym dole z 20-30cm od kolektora i jak stoi na jałowym i kręci obroty około 2tyś to kapie sporo....
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 20/10/2009, 13:33

i dlatego nie dopala ci mieszanki, koniecznie musisz to zaspawać czy załatać jakoś, bo w 2T mieszanka paliwowa pojawia się w dyfuzorze i jest znów zasysana do cilindra, i jak masz dziurę to po prostu zasysa samo powietrze a mieszanka sobie kapie....
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez adekm89 » 21/10/2009, 18:54

lipa... zaspawane i uszczelnione... nadal mam pełno oleju w tłumiku :( motor hałasuje i kopci jak szalony... przerywa podczas jazdy i ciągnie ledwo co... 45km/h na 6 biebu to max :( czemu tak? :(

Różnica jest taka że nie kopci przodem i olej nie kapie tylko wylatuje tłumikiem... :(
Jakieś pomysły??
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 21/10/2009, 19:06

może byćwina świecy bo ma za małą iskrę lub ciepłote, iskra musi być dopasowana pod silnik.... a może ci rozwalać świece przez walnięty regulator napięcia albo cewkę
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez adekm89 » 21/10/2009, 19:34

Ale ciepły pracuje już dobrze... ale hałas jest i oleju też pełno: jest gęsty i czarny... gęsty, a w paliwie nie ma gęstego...
adekm89
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/6/2009, 13:09

Postprzez 7beat » 22/10/2009, 08:57

to sprawdź czy na pewno ze skrzynie nie bierze a że hałas jest to albo spieprzają spaliny przy cylku (a wystarczy najmniejsza nieszczelność żeby był hałas) albo gdzieś masz coś słabo dokręcone np. głowice albo tłumik
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez domat3 » 22/10/2009, 13:18

a moze to jest wina zaplonu? bo u mnie kiedys tez z tlumika sralo olejem a jak zaplon ustawilem to juz jest ok :D tylko nie wiem czy to powiazane ze soba jest ale juz tylko to mi do lba przychodzi :P
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez 7beat » 22/10/2009, 14:04

możliwe, bo tak jak mówiłem z tą iskrą, jak masz źle zapłon ustawiony to po prosu pn. w 1 cyklu z 3 nie spali ci mieszanki bo iskra się nie pojawi i wtedy wywala ci mieszankę do wydechu, a prościej raz ci spali mieszankę, 2 raz tak samo a za 3 może już nie spalić i z tond ten olej w wydechu
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê