Odkrecajace sie sprzeglo
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Odkrecajace sie sprzeglo
Witam wszystkich,
Mam motorower Cagiva Prima
W wakacje czyscilem mu tarcze sprzegla (chcialem wymienic ale nigdzie nie mozna kupic do tego modelu :/)
2 dni po skreceniu sprzeglo odkrecilo mi sie i musialem silnik rozpolowic po raz drugi...
wydedukowalem ze za slabo dokrecilem wiec znalazlem w serwisowce moment z jakim powinno byc dokrecone i takim momentem je przykrecilem - 13.7 - 19.6 kgm
po zlozeniu silnika wszystko bylo ok. Nabilem jakies 1000 km i znowu to samo... sprzeglo odkrecilo sie - nie moge dopchnac do konca klamki sprzegla.
Nie chce znowu bez sensu rozkrecac silnika zeby za miesiac bylo to samo bo nie mam teraz czasu - rozlozenie i zlozenie do kupy zajmuje kilka godzin.
W zwiazku z tym moje pytanie - co zle zrobilem i z jaki momentem powinno sie dokrecac sprzeglo?
Pozdro
Mam motorower Cagiva Prima
W wakacje czyscilem mu tarcze sprzegla (chcialem wymienic ale nigdzie nie mozna kupic do tego modelu :/)
2 dni po skreceniu sprzeglo odkrecilo mi sie i musialem silnik rozpolowic po raz drugi...
wydedukowalem ze za slabo dokrecilem wiec znalazlem w serwisowce moment z jakim powinno byc dokrecone i takim momentem je przykrecilem - 13.7 - 19.6 kgm
po zlozeniu silnika wszystko bylo ok. Nabilem jakies 1000 km i znowu to samo... sprzeglo odkrecilo sie - nie moge dopchnac do konca klamki sprzegla.
Nie chce znowu bez sensu rozkrecac silnika zeby za miesiac bylo to samo bo nie mam teraz czasu - rozlozenie i zlozenie do kupy zajmuje kilka godzin.
W zwiazku z tym moje pytanie - co zle zrobilem i z jaki momentem powinno sie dokrecac sprzeglo?
Pozdro
-
domat3 - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
- Lokalizacja: Białystok
Witam,przeważnie nakretki na sprzegle trzeba zabezpieczyc(jakies naciecie na ośce) albo sa samozabezpieczające i Twoja moze musi byc nowa albo złozyc na klej do gwintów i spokój.Pozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Dzieki za odpowiedz
Mysle ze na klej wezme jakis i bedzie spokoj bo wiecej nie mam zamiaru rozkrecac silnika
A czy to w razie potrzeby potem jest ciezko odkrecic jak tym klejem sie wysmaruje?
Aha i jeszcze czy taki klej to napewno wytrzyma takie obciazenia?
Mysle ze na klej wezme jakis i bedzie spokoj bo wiecej nie mam zamiaru rozkrecac silnika
A czy to w razie potrzeby potem jest ciezko odkrecic jak tym klejem sie wysmaruje?
Aha i jeszcze czy taki klej to napewno wytrzyma takie obciazenia?
-
domat3 - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
- Lokalizacja: Białystok
wiesz jak wyglada podkladka zabezpieczajaca? moze zapomniales wlozyc jak skrecales 1 raz..nie rozkrecalem cagivy wiec nie wiem czy tam jest..ale w simsonie na koszu sprzeglowym jest wyfrezowany otwor na taki zabek podkladki zabezpieczajacej..potem zaklepujesz ta podkladke tak by zablokowac nakretke.sprawdz czy powinienes miec tam taka podkladke. jak bedziesz mial to najlepiej jeszcze dorzuć tego kleju dla pewności no i mocno dokręć A co do wzmocnienia sprzęgła, ja przeszlifowałem przekładki sprzęgła w simsonie na wzór pilnika i na standardowym docisku bezproblemowo działało na cylindrze 70/6(4 km seryjnie ten cylinder 12) ze zwiększonym stopniem sprężania.Nie ślizga sie.Ale nie wiem w jakim stopniu jest to ryzykowne ,czym to grozi itp więc nie namawiam hehe
- DangerZone
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05
(otwórz link)
zobacz to jest schemat skladalem wedlug niego
tam jeszcze wyczytalem ze trzeba jakims loctite smarowac to chyba ten klej
Dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
zobacz to jest schemat skladalem wedlug niego
tam jeszcze wyczytalem ze trzeba jakims loctite smarowac to chyba ten klej
Dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
-
domat3 - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
- Lokalizacja: Białystok
wlasnie nie moge nigdzie znalesc jakiej on powinien byc mocy - jaki proponujecie? bo na allegro sa rozne: 643, 243, 542, 602, 435, 495 i inne no i wlasnie nie weim ktory bedzie sie nadawal i czym sie roznia
pozdro
pozdro
-
domat3 - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
- Lokalizacja: Białystok
Z tych które podałeś to różnice wynikają z przeznaczenia!!
Generalnie prawie nic się nie nadaje bo albo wybrałeś kleje cyjano-akrylowy (495 i 435 chyba też) to z drugiej strony zaproponowałeś szczeliwo do hydrauliki-pneumatyki ( 542 ) więc raczej nie spełni swojej funkcji.
Jeżeli wątpisz w siłę działania 243 to zastosuj 278 to jest mocniejszy. Między tymi się zastanów ale możesz zawsze podpytać w jakimś motoryzacyjnym gdzie maja taką chemie.
edit
zapomniałem dodać, że aby 278 puściło będziesz musiał odkręcać na ciepło (podgrzewasz do ok 350 'C)
Generalnie prawie nic się nie nadaje bo albo wybrałeś kleje cyjano-akrylowy (495 i 435 chyba też) to z drugiej strony zaproponowałeś szczeliwo do hydrauliki-pneumatyki ( 542 ) więc raczej nie spełni swojej funkcji.
Jeżeli wątpisz w siłę działania 243 to zastosuj 278 to jest mocniejszy. Między tymi się zastanów ale możesz zawsze podpytać w jakimś motoryzacyjnym gdzie maja taką chemie.
edit
zapomniałem dodać, że aby 278 puściło będziesz musiał odkręcać na ciepło (podgrzewasz do ok 350 'C)
-
michas_s - Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości