Zobacz wÄ…tek - Jaki jest bezpieczny przebieg motocykla?
 
NAS Analytics TAG

Jaki jest bezpieczny przebieg motocykla?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jaki jest bezpieczny przebieg motocykla?

Postprzez milek1 » 1/10/2009, 19:40

Witam,
przez prawie siedem lat powstrzymywałem się od jazdy motocyklem. Teraz powróciłem do "procederu". Mam zamiar nabyć yamahe r1. Jest to motor na, którym jeździłem jako ostatnim. I tu pragnę przejść do sedna sprawy, jaka jest trwałość dla tych motocykli. Widziałem już kilka śmietników z przebiegiem 20 kkm oraz kilka bardzo zadbanych z przebiegiem 40-50 kkm. Czy jest sens na to zwracać uwagę? Jeśli tak, to jakiej granicy nie należy przekraczać?
milek1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/10/2009, 19:33


Postprzez Landryss25 » 1/10/2009, 20:02

Bezpieczny przebieg w moto jest gdy nie jest kręcony. Tak jak mówisz widziałeś śmietniki z przebiegiem 20tyś km, ten przebieg był prawdopodobnie na liczniku.

Stan licznika to ostatnia rzecz na jaką należy patrzeć przy wyborze moto. Czasami lepiej kupić taki co ma nabite 50tyś i jest w dobrym stanie niż z wątpliwym 20tyś.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez laser » 1/10/2009, 20:15

ja tak samo bym na to zbytnia nie patrzał choć po przebiegu ocenisz +/- ile jeszcze km mozesz na nim nakręcić
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez milek1 » 1/10/2009, 20:24

to ile sportowy litr teoretycznie przejedzie?
milek1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/10/2009, 19:33

Postprzez Czester » 1/10/2009, 20:26

Jeżeli 50.000 na liczniku byłoby prawdziwe to spokojnie możesz brać.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez teges » 2/10/2009, 06:36

ja tam r1 z przebiegiem 50 tys juz bym nie bral.
Avatar użytkownika
teges
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 27/9/2009, 08:39
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez TroyaN1984 » 2/10/2009, 07:18

milek1 napisał(a):to ile sportowy litr teoretycznie przejedzie?


ja mam już 95 000 i ciągle zapie.....la :D :D :D
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez dziadek_XL » 2/10/2009, 10:06

Widziałem Yamahę TDM ze stanem licznika 98 000km (motor z 2002 roku) wyglądała jakby miesiąc temu motor był kupiony. Jeśli ktoś normalnie eksploatuje nawet wyżyłowany silnik w motocyklach sportowych to przebeig rzędu 100 tys km nie ma dla silnika problemu bo tyle zazwyczaj mają przejechane motory sciągane przez złomiarzy z ustawionymi licznikami na 20-30 tys km.
Ludzi normalnie pogieło, mają innych za totalnych kretynów którzy szybko łykają, że każdy motor 10 letni przejechał co najwyżej 30 tys km.
Rozmawiałem ostatnio z miłym Słowakiem, starszy pan popierdzielający na Ducati. Motorek ma 2 lata i 40 tys na liczniku.
W ogóle nawet nie lukajcie na przebiegi motocykli, chyba, że są udokumentowane w firmowych serwisach bo pieczątkę z byle jakiego serwisu to i ja mogę za flaszkę załatwić. Jak motor jeździł i ile przejechał na pierwszy rzut oka widać po kolektorach wydechowych
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48

Postprzez Artur 666 » 2/10/2009, 15:28

moj tl ma juz 57 tys i jest zdrowy a kupilem go z przebiegiem 50500
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez torowiec » 2/10/2009, 17:25

Mój R1 2003 miał 0k 50 tkm. kiedy go "popsułem" mocną glebą- umarł na zawsze, był w stanie conajmniej db.- prawie zero zuzycia oleju, itd. mimo wielokrotnego używania na torze. Choc po kazdym pałowaniu, wymiana środków smarnych ,filtrów itd. wczesniej niz zaleca fabryka, dała własciwy efekt. Generalnie: jak dbasz tak masz. Trzeba miec pojęcie na co głównie zwracać uwagę przy kupnie używki, jesli to masz ,zycze powodzenia- mozliwe wyrwanie erłana w sensownym stanie
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez limak14 » 2/10/2009, 19:34

kolejny temat z przebiegiem w tle.
Tak jak już wcześniej mówili koledzy nie liczy się stan licznika, ale sposób w jaki był eksploatowany i serwisowany przez wcześniejszych użytkowników.
W Polsce i tak motocykle mają nie więcej niż 25tys. km.
Taki system.
Dlatego nie patrz na przebieg tylko na stan.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez PittR1 » 2/10/2009, 20:26

tak samo jak motocykl kręcony ale z głową, bedzie jeździł dłużej niz uzytkowany spokojnie bez pojecia tak samo przebieg mały może oznaczać szybszą śmierć pieca w nieodpowiednich rękach niz duży w motocyklu o który dba się jak należy... zresztą większość przebiegów w 10 letnich sprzetach rzedu 20-30tys i tak jest kręcona
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
PittR1
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
Lokalizacja: Pyzdry

Postprzez milek1 » 3/10/2009, 03:05

Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.
milek1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/10/2009, 19:33

Postprzez PittR1 » 3/10/2009, 09:39

Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
PittR1
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
Lokalizacja: Pyzdry

Postprzez dziadek_XL » 3/10/2009, 13:06

milek1 napisał(a):Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.

Odrzucaj też motocykle ktore ktoś posiadał raptem kilka tygodni lub parę miesięcy, to tzw sprzety przechodnie przy ktorych właściciel cieszy się bardziej gdy go sprzeda niż gdy go zakupował :)
Przewaliłem już z kilkadziesiat motorów które niby warte były zakupu, jeden był wart, ale się spóźniłem psia mać :(
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48

Postprzez Czester » 4/10/2009, 08:53

teges napisał(a):ja tam r1 z przebiegiem 50 tys juz bym nie bral.

A to niby dlaczego?
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez limak14 » 4/10/2009, 09:29

Większość R1 w PL ma najechane powyżej 50tkm. Zauważcie, że jak moto z 2000r. ma np. realną książkę serwisową prowadzona do końca to jego przebieg rzadko spada poniżej 40-50tysi. Bo to REALNY przebieg.

Polecam lekturę tego artykułu :
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez PittR1 » 5/10/2009, 16:59

Moja 98r ma 41tys ale to chyba tylko z tego względu, że rok stała we Włoszech i pajakami obrastała bo miała skrzynie zajechaną, ale przy tym przebiegu od zmiany do zmiany 200ml oleju i nic nie kopci więc widać nie zawsze przebieg decyduje o stanie silnika.
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
PittR1
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
Lokalizacja: Pyzdry

Postprzez bobo6433 » 7/11/2009, 14:44

Moj ogar ma już 300 tys nakręcone i dalej ciągnie jak szalony 8)
bobo6433
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/11/2009, 10:38

Postprzez draki18 » 7/11/2009, 21:20

milek1 napisał(a):Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.


Jeżeli zamierzasz kupic używane moto musisz patrzeć na takie rzeczy jak czy silnik jest suchy i nie ma na nim wycieków patrz na kolektory w jakim są stanie to pozwoli ci mniej więcej obczaić czy moto było dużo jeżdżone. Najlepiej jeżeli będziesz mógł sam nim się przejechać i zdrowo go przegonić na każdym biegu to pozwoli ci sprawdzić czy przypadkiem skrzynia nie jest uszkodzona i nie ma ,,dziur,, miedzy biegami patrz na ramę czy nie ma ewentualnych pęknięć czy z zawieszenia nie kapie olej dobrze jeżeli moto pochodziło by na tyle długo aby mogło się rozgrzać i w tedy sprawdź jak będzie chodzić dobrze tez jeżeli spojzalbys na stan tarcz hamulcowych oraz w jakim stanie jest napęd łańcuch itd a i jeżeli będziesz już nim jechał pość kierownice w tedy sprawdzisz czy nie ściąga go na któraś stronę. i tak jak koledzy wyżej piszą nie zawsze należny patrzeć na stan licznika R1 przy przebiegu 50 tys to moto którym można śmiało jeszcze śmigać pod warunkiem ze miało odpowiedzialnego właściciela który należycie dbał o wszystkie podzespoły. z mojej strony to chyba tyle pozdrawiam
draki18
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê