Zobacz wątek - Luźny łańcuch
NAS Analytics TAG

Luźny łańcuch

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Luźny łańcuch

Postprzez bartooo81 » 22/9/2009, 12:39

Witam

Posiadam honde fireblade sc33 z 1998 problem tkwi w tym iż za każdym razem gdy na ciągnę łańcuch ,to po przejechaniu kilku kilometrów znowu robi się luźny ,czy to znaczy że łańcuch jest już do wymiany ??
Po za tym nieraz w czasie jazdy czuję stukanie w lewym podnóżku ,czy to może być wina łańcucha??

Bartek
R1
bartooo81
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/7/2007, 13:17
Lokalizacja: Gorzow Wlkp. Bridgwater


Postprzez AndrewK » 22/9/2009, 16:51

To znaczy że łańcuch jest "lipny" - 126KM do czegoś zobowiązuje. U siebie kiedy jeżdżę "normalnie" (nie pamiętam kiedy to było), to naciągnięcie starcza na 1000km, a kiedy jeżdżę "nienormalnie" -250-300 :) wniosek też mam chyba lipny łąńcuch, no ale nie taki jak Twój. Pomijam fakt, że oczywiście smarujesz odpowiednim szprejem?
GSXR 1100W 153KM 1996
AndrewK
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47


Postprzez 7beat » 22/9/2009, 19:28

zwróć uwagę też na to że łańcuch w niektórych miejscach może być bardziej naciągnięty i jeśli masz u siebie takie coś to naciągaj w momencie kiedy jest najściślejszy i nie zważaj na to że w innym miejscu będzie lużny bo jak za mocno naciągniesz to sam chyba wiesz jakie mogą być skutki
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez bartooo81 » 22/9/2009, 20:14

gdy sprawdzałem łańcuch był tak samo rozciągnięty (równomiernie) ,nie było miejsc gdzie byłby mniej lub bardziej naprężony ,czy używanie słabego smaru może mieć wpływ na to że łańcuch się szybciej rozciąga??na znacznikach zostały mi już tylko dwie kreski :(
R1
bartooo81
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/7/2007, 13:17
Lokalizacja: Gorzow Wlkp. Bridgwater

Postprzez 7beat » 23/9/2009, 16:50

tak może być tego przyczyną, gdyż jak zasuwasz 200km/h to łańcuch pracuje w bardzo dużych naprężeniach i aż się nagrzewa i dlatego warto zainwestować parę zł w smar to łańcuchów, nie polecam wd-40 bo kurz się do niego lepi
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez hugo2003 » 23/9/2009, 19:59

7beat napisał(a):tak może być tego przyczyną, gdyż jak zasuwasz 200km/h to łańcuch pracuje w bardzo dużych naprężeniach i aż się nagrzewa i dlatego warto zainwestować parę zł w smar to łańcuchów, nie polecam wd-40 bo kurz się do niego lepi

Male sprostowanie :
WD nie smaruje (chodz tam jest tak napisane) a penetruje i czysci !!! jak kiedysc nasmarowalem oski w rowerze to wszystko mi splynelo po szrychach....
a jak Ci sie oncza kreski to znak ze łancuch tez juz doczekal prawoie konca swego...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Landryss25 » 23/9/2009, 20:05

WD 40 ma pewne właściwości smarne ale szybko je traci.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê