Luźny łańcuch
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Luźny łańcuch
Witam
Posiadam honde fireblade sc33 z 1998 problem tkwi w tym iż za każdym razem gdy na ciągnę łańcuch ,to po przejechaniu kilku kilometrów znowu robi się luźny ,czy to znaczy że łańcuch jest już do wymiany ??
Po za tym nieraz w czasie jazdy czuję stukanie w lewym podnóżku ,czy to może być wina łańcucha??
Bartek
Posiadam honde fireblade sc33 z 1998 problem tkwi w tym iż za każdym razem gdy na ciągnę łańcuch ,to po przejechaniu kilku kilometrów znowu robi się luźny ,czy to znaczy że łańcuch jest już do wymiany ??
Po za tym nieraz w czasie jazdy czuję stukanie w lewym podnóżku ,czy to może być wina łańcucha??
Bartek
R1
- bartooo81
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12/7/2007, 13:17
- Lokalizacja: Gorzow Wlkp. Bridgwater
To znaczy że łańcuch jest "lipny" - 126KM do czegoś zobowiązuje. U siebie kiedy jeżdżę "normalnie" (nie pamiętam kiedy to było), to naciągnięcie starcza na 1000km, a kiedy jeżdżę "nienormalnie" -250-300
wniosek też mam chyba lipny łąńcuch, no ale nie taki jak Twój. Pomijam fakt, że oczywiście smarujesz odpowiednim szprejem?

GSXR 1100W 153KM 1996
- AndrewK
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47
zwróć uwagę też na to że łańcuch w niektórych miejscach może być bardziej naciągnięty i jeśli masz u siebie takie coś to naciągaj w momencie kiedy jest najściślejszy i nie zważaj na to że w innym miejscu będzie lużny bo jak za mocno naciągniesz to sam chyba wiesz jakie mogą być skutki
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
gdy sprawdzałem łańcuch był tak samo rozciągnięty (równomiernie) ,nie było miejsc gdzie byłby mniej lub bardziej naprężony ,czy używanie słabego smaru może mieć wpływ na to że łańcuch się szybciej rozciąga??na znacznikach zostały mi już tylko dwie kreski 

R1
- bartooo81
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12/7/2007, 13:17
- Lokalizacja: Gorzow Wlkp. Bridgwater
tak może być tego przyczyną, gdyż jak zasuwasz 200km/h to łańcuch pracuje w bardzo dużych naprężeniach i aż się nagrzewa i dlatego warto zainwestować parę zł w smar to łańcuchów, nie polecam wd-40 bo kurz się do niego lepi
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
7beat napisał(a):tak może być tego przyczyną, gdyż jak zasuwasz 200km/h to łańcuch pracuje w bardzo dużych naprężeniach i aż się nagrzewa i dlatego warto zainwestować parę zł w smar to łańcuchów, nie polecam wd-40 bo kurz się do niego lepi
Male sprostowanie :
WD nie smaruje (chodz tam jest tak napisane) a penetruje i czysci !!! jak kiedysc nasmarowalem oski w rowerze to wszystko mi splynelo po szrychach....
a jak Ci sie oncza kreski to znak ze łancuch tez juz doczekal prawoie konca swego...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
WD 40 ma pewne właściwości smarne ale szybko je traci.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości