Zobacz wÄ…tek - Triumph - wolne obroty
NAS Analytics TAG

Triumph - wolne obroty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Triumph - wolne obroty

Postprzez dominik528 » 2/9/2009, 21:19

Cześć.
Odpalam silnik (pali dobrze, czasem po długim postoju dopiero za drugim razem) na ssaniu ma obroty 2000 i równo pracuje, a jak się zagrzeje to spadają do 1500 i raz na jakiś czas ok. co 20 sekund ksztusi się (chyba) na jednym cylindrze i obrotomierz na ułamek sekundy spada do 1000 obrotów.
Jak odkręcam gaz to zbiera się błyskawicznie nie dławi się i ciągnie bardzo dobrze.
Moje pytanie: czy takie wolne obroty są właściwe i jaka jest przyczyna że co jakiś czas traci rytm?

Speed triple 2000r. niedawno kupiony.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki


Postprzez Puccy » 3/9/2009, 16:46

Na wtrysku to czy na gaźnikach? raczej to drugie.
Zapewne regulacja się kłania, jeden gaźniczek może mieć jakiegoś paprocha lub coś w tym stylu

Ogólnie jest przyjęte że jeżeli motocykl dusi się, faluje na obrotach i rzeczy tego rodzaju to sprawdza się układ paliwowy, na 95% w nim tkwi problem jeżeli zaliczyc do tego też świece.
Puccy
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 31/8/2009, 20:51


Postprzez zomodj » 3/9/2009, 18:02

wydaje mi się że jest ona silniku 995i a więc na wtrysku, wykręć świece i zobacz jak wyglądają? i czy są takie same? ogólnie tryple (R3) nie grzeszą wzorową pracą na wolnych obrotach, ale to ma swój urok :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez dominik528 » 3/9/2009, 19:27

To jest model 955 i silnik jest na wtryskach, ale na wyższych obrotach już chodzi dobrze, możliwe to jest że na tylko wolnych jedna świeca co jakiś czas gubiłaby iskrę?
I czy te wolne obroty nie sÄ… za wysokie?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez igor_z1 » 20/12/2010, 13:25

Witam, przepraszam za odkopanie tematu, ale mam identyczne objawy w daytonie 955i `99r. Jak jest ciepły zaczyna się co jakiś czas krztusić i podczas dojeżdżania doświateł albo redukcji potrafi zgasnąć. Wydaje mi się, że jest to typowa usterka triumpha ale nigdzie nie znalazłem inforamcji czym spowodowana, dodam tylko, że luz zaworowy jest ok.

Czy orientuje się ktoś czy jest jakiś sposób odczytania kodów usterki bez narzędzi serw. jak w niektórych motorach?
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez RUTRA.RD » 20/12/2010, 14:18

kiedy robiłeś regulacje ? wymiany ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez igor_z1 » 20/12/2010, 21:13

Regulację zaworów robiłem jesienią zeszłego roku - przy moejej jeżdzie jakieś 500 km temu
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez RUTRA.RD » 21/12/2010, 08:26

a filtr powietrza , świece i czyszczenie regulacja gaźników? wcześniej dobrze chodził?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez igor_z1 » 22/12/2010, 16:25

filtr powietrza k&n, świece wymieniane na początku tego sezonu, Moto jest na wtrysku - może kwestia synchro ale nie sądzę, że przez to mógłby gasnąć. Jest to typowa przypadłość Triumpha sądząc po wpisach na forach ale za cholerę nie mogę znaleźć rozwiązania. Jedyne info jakie znalazłem na ten temat dotyczyło złej mapy zapłonu.
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez TS900 » 22/12/2010, 18:22

http://triumphaddict.x.pl/slabid-8.htm ja mam na gaźnikach i chodzi idealnie, więc nie rzeźbiłem tematu z odczytami błędów.
Mój wspaniały trampuś następny Daytona na starość Rocket III
Avatar użytkownika
TS900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2010, 14:53
Lokalizacja: Lublin

Postprzez RUTRA.RD » 22/12/2010, 19:03

czyli tylko zaworów i wtrysków nie synchronizowałeś ja bym to zrobił jak nie pomoże to wtedy bym się martwił
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez igor_z1 » 23/12/2010, 09:33

Jak pisałem wyżej - zawory regulowałem. Mam pytanie jako, że nie jestem specjalnie obeznany w mechanice motocyklowej - czy jak przespustnice nie sa zsynchronizowane czy może gasnąć? Jakie są objawy rozsynchronizowanych przepustnic?
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez RUTRA.RD » 23/12/2010, 09:39

objawy nie równo chodzi może mieć dziurę w obrotach,
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez igor_z1 » 23/12/2010, 11:07

Hej,

żadnej dziury w obrotach nie stwierdziłem - idzie jak parowóz :) ; płynnie wchodzi na obroty

Jedyny ból jes taki że jak się rozgrzeje to chodzi nierówno a przy zamknięciu przepustnicy np dojeżdżanie do świateł potrafi zgasnąć.

P.S.
Dziękuję wszystkim za tak duże zainteresowanie tematem.
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez Przemo_rene » 23/12/2010, 14:16

Nie widziałem jeszcze by brak synchro robił jakieś wielkie dziury w gazie... prędzej wolniej wchodzi na obroty i wolniej z nich schodzi i przebiera na wolnych obrotach.

Ja bym synchronizacje przepustnic jednak zrobił i je wyczyścił.
Mógł osadzić się na nich nagar (na rantach przepustnic) i to powoduje, że przy zamknieciu ich niedostanie wogóle powietrza (szczelina na powietrze miedzy przepustnicą a korpusem wtrysku przy jej zamknieciu regulowana śruba wolnych obrotów).

Tymbardziej, że schodzac z obrotów silnik do jałowych na chwilkę musi zwiększyć dawkę paliwa by zatrzymać go na jałowych obrotach i wtedy przy zamknietej przepustnicy z brudnym rantem przylewa się i gaśnie.

Przpustnice możesz sam wyczyścić otwieracjąc je manetką i czyszcząc ranty szmatką z np acetonem. Tylko bądź dokładny - to nie są wielkie brudy a mogą robić sporą różnicę.

Synchro natomiast - do tego potrzeba wakuometrów. Przy tej operacji mechanik ustawi także wolne obroty by były na prawidłowym poziomie i nie powinien gasnąć.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez TS900 » 23/12/2010, 20:01

Przemo_rene, to co napisałeś to podstawa, ale trampek igora ma chyba zawór wolnych obrotów (nr kat. T1240888), tak wyczytałem na angielskim forum, jak padnięty to na wolnych zdycha :lol: .
Mój wspaniały trampuś następny Daytona na starość Rocket III
Avatar użytkownika
TS900
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/11/2010, 14:53
Lokalizacja: Lublin

Postprzez igor_z1 » 24/12/2010, 12:39

jest dokładnie jak pisze TS900 - moto na wtrysku, więc przepustnice zamykają się całkowicie. Wolne obroty reguluje silniczek krokowy.
...jak mawiał Sofronow.
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê