Zobacz wątek - Honda nagrzewa sie i gaśnie
NAS Analytics TAG

Honda nagrzewa sie i gaśnie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda nagrzewa sie i gaśnie

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 18:13

Witam mam dalej problem z moja hondzią 600 rr otoz od pewnego czasu mam problem gdy postoje dluzej w korku lub ostro jej poodkrecam i gdy zlapie temperature powyzej 100 stopni zaczyna tracić moc nierowno pracuje silnik i ogolnie nie da sie jechac bo gasnie musze wtedy zrobic postoj 15-20min i znow wszystko wraca do normy .wemtylator wlacza sie normalnie przy 104 stopniach ale nic to nie zmienia .Prosze o wasze porady i opinie
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec


Postprzez rider143 » 29/6/2009, 18:21

Czy sa jakies inne objawy oprocz utraty mocy? Jakies nienormalne halasy lub inne dziwne zachowanie silnika?
Jaki olej i jaki poziom?
Jaki plyn chlodniczy i jaki poziom?
Czy swiece zaplonowe sa zgodne z zalecanymi?
Czy pompa paliwa dziala prawidlowo?
Czy odpowietrzenie zbiornika paliwa jest sprawne?
Czy uklad dolotowy i wylotowy jest szczelny?
Czy regulator napiecia i aku sÄ… sprawne?
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48


Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 18:40

wiec tak ojej i plyn chlodniczy wymieniony swiece nowe wymienione filtr powietrza oki zbiornik wyplukany pompa paliwa jak i aku oki .a jesli chodzi o prace silnika objawia sie to glosniejsza i nierowna praca i to tyle zaznacze jeszcze ze objawia sie to tylko w tedy gdy silnik dluzej pracuje w temperaturze powyzej 100 stopni
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 19:05

Wykrecales świece? Jaki maja kolor? Moze maja niewlasciwie dobrana cieplote?
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 19:11

swiece wymienione na nowki takie jak zaleca producent
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 19:30

Ok, rozumiem. Ale jak wygladaja te swieczki teraz?
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 19:37

nie mam pojecia jak teraz wygladaja wymienialem je na poczatku sezonu .Sugerujesz ze moze to być wina swiec?
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 19:58

Jeśli nie wina świec to może wina układu zasilania-może jest za uboga mieszanka, świece sie przegrzewają i w efekcie powoduje to wypadanie zapłonów i spadek mocy. Kolor świec coś napewno wyjaśni.
Czy luzy zaworowe są właściwe?
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 20:09

jutro postaram sie wykrecic swiece i zobaczyc jak one wygladaja .zawory niestety nie tykane bo silnik ladnie cichutko poracuje
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 20:16

Jak silnik będzie miał za małe luzy to będzie właśnie cicho pracował a taka sytuacja będzie bardzo niebezpieczna dla silnika. Powoduje to niedomykanie zaworów co w efekcie prowadzi do ich przegrzania i wypalenia gniazd oraz grzybków zaworowych. Przycierają się też prowadnice a uszczelniacze zaworowe tracą swoją pierwotną elastyczność co sprzyja pompowaniem oleju przez zawory przy hamowaniu silnikiem....Ogólnie to myślę że niewłaściwy luz zaworowy może spowodować takie objawy pracy silnika jak u Ciebie. Sprawdź zawory jak najszybciej-to może rozwiązać problem. A jak nie to napewno przedłuży żywotność silnika.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 20:30

dzieki za sugestie wiec musze pomyslec o wizycie w serwisie problem tylko w tym ze do najblizszego serwisu mam 80 km a n ikt w moim miasteczku nie zjmuje sie motocyklami i dlatego pomocy szukam tutaj .pozdrawiam
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 20:36

Przy odrobinie wprawy sam możesz sprawdzić wartość luzów zaworowych-nie jest to takie trudne a czasochlonne.
Luzy na ssÄ…cych :
0,20 -+0,03 mm
Luzy na wydechu:
0,28 -+0,03 mm
Rozrząd jest na płytkach wiec jest troche zabawy i tą robote można zlecic serwisowi ale przynajmniej bedziesz wiedzial na czym stoisz. Zajrzec zawsze mozna-o ile czujesz sie na silach.
Jesli trzeba podesle serwisowke do tej cebry.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 29/6/2009, 20:49

jesli posiadasz serwisowke do mojego modelu bede bardzo wdzieczny bo sam nie moge nigdzie znalesc jest to model 2005
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec

Postprzez rider143 » 29/6/2009, 21:08

Ja mam do RR ale do rocznika 03-04. Nie wiem jakie zmiany byly w 05.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez spider600rr » 30/6/2009, 17:13

A wie ktos moze gdzie w tym modelu znajduje sie zlącze diagnostyczne bo z tego co sie doczytałem mozna złączyć jakies 2 kable na tym wyjsciu i odczytac po ilosci mrugnięć diody na liczniku co jest uszkodzone??
spider600rr
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11/2/2009, 16:20
Lokalizacja: mielec



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê