Zobacz wÄ…tek - Turystykiem po torze w poznaniu
NAS Analytics TAG

Turystykiem po torze w poznaniu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Turystykiem po torze w poznaniu

Postprzez sperti » 18/6/2009, 09:58

witam mam takie nietypowe pytanko odnosniemoich obaw przed wyjazdem na tor do Poznania moim zzr 1200 .
Niejestem pewien jak ten moto sie spisze na moich oponach (przod dunlopa sportmax d220 st m/g 58w) (tył ten sama tyle ze 180/50/17 z tolerancja 73w) nie sa to typowo racingowe opony chodzi mi o kształt a wiadomo moto ciezki i nie wiem jak bedzie wygladała moja proba szlifowania kolanem.
2 motyw to seryjne podnózki ktre sa na wysokosci 33cm czy podołaja ??
moze juz kots z was był czyms podobnym na torze ogolnie wiem ze jezdzi tam sporo róznego sprzetu ale nie kazdy chce kolanem asfalt smyrac
zx-7r, zzr 1200, zx10r
Avatar użytkownika
sperti
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30/4/2007, 21:25
Lokalizacja: Kalisz


Postprzez Krzycho-cbr » 19/6/2009, 18:27

Hmmm... z przycieraniem kolan na torze jest tak, że nie zawsze udaje się to tak od razu. Jest już kilka tematów na ten temat na forum. Ja jeżdżę Fajerem i w tamtym roku założone slajdery na kombi, do dziś są dziewicze. Kilka razy przytarłem podnóżkami, a kolanem się nie udało. Zależy to od wielu czynników i wcale prędkość w zakręcie nie jest jedyną przyczyną. A co do samej jazdy na oponach o których piszesz, to myślę że spokojnie nadają się do polatania po torze - bo tor zapewnia lepszą przyczepność niż ulica.
W tym roku jeszcze nie zaliczyłem jazd w poznaniu, ale mam zamiar to nadrobić w lipcu. Pozdro
Avatar użytkownika
Krzycho-cbr
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15/7/2006, 14:51
Lokalizacja: Wlkp - ok Kalisza


Postprzez laser » 19/6/2009, 19:34

Krzycho-cbr nie jest najważniejsze żeby przytrzeć kolanem, skup się żeby jak najszybciej pokonać winkiel a nie szlifować ślizgi, to tylko spowalnia moto niektórzy nie przesuwają wcale tyłka siedzą centralnie na siodle i pokonują niekiedy szybciej winkiel niż ten co trze kolanem... to na drodze na torze możesz przenieść ciężar ciała ale popatrz sobie np na rossiego on rzadko kiedy trze kolanem, a jak już szlifowałeś podnóżki to już jesteś blisko max złożenia i na drodzę nie radze składać się na maxa bo to się może źle skończyć piach olej itp....szkoda moto i zdrowa

pozdrawiam szerokości życzę i rozsądku na drodze :)
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez Krzycho-cbr » 19/6/2009, 20:27

Zgadzam się z Tobą Laser. Dla mnie szlifowanie kolan nie jest priorytetem w jeździe po torze, a już tym bardziej po ulicy. Jestem zdania, że bardziej należy szlifować technikę pokonywania zakrętów, niż slajdery.
Avatar użytkownika
Krzycho-cbr
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15/7/2006, 14:51
Lokalizacja: Wlkp - ok Kalisza

Postprzez Czester » 20/6/2009, 01:33

Jak to ktoś kiedyś mądrze powiedział: "Szlifuj umiejętości, nie motocykl" (w Twoim przypadku slidery).
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez spiwor » 20/6/2009, 17:48

Ale jak przycierasz podnóżkiem to dobrze jest też przycierać kolanem, w moim przypadku moto przyciera podnóżkiem i tłumikiem kilka razy motocykl się zawiesił, na szczęście nie było gleby ale potem przycieranie sliderem i można było kontrolować pochylenie moto tak, że szlifował sobie tłumikiem i podnóżkiem, ale żeby nie zawiesił się delikatnie odpychałem kolanem od asfaltu kontrolując pochylenie.
Avatar użytkownika
spiwor
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22/2/2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez laser » 20/6/2009, 19:30

spiwor, można tak jak ty mówisz ale tylko ma torze i kolanem szlifujesz jak masz duże pochylenie to inaczej nie ma to sensu przenieść tyłek poza siedzeniem ale kolana przy moto , na drodze NIGDY nie radzą składać się ma maxa bo po 1 piach olej itp po 2 auta i nie ma wtedy żadnych szans ....gleba moto rozwalona a my w szpitalu
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez spiwor » 21/6/2009, 09:42

Na szosie przede wszystkim jest mniej przyczepny asfalt.

Moja rada to w czasie jazdy olać wszystko, przycieranie kolanem, przycieranie podnóżkiem, napinanie się żeby jak najszybciej pokonać zakręt tylko jechać płynnie tak żeby wpaść w trans to później tak jakoś samo wychodzi :wink:
Sorry za off to jakoÅ› nie pasuje do tego tematu.
Avatar użytkownika
spiwor
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22/2/2007, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez s_extrem* » 21/6/2009, 21:40

laser napisał(a):spiwor, można tak jak ty mówisz ale tylko ma torze i kolanem szlifujesz jak masz duże pochylenie to inaczej nie ma to sensu przenieść tyłek poza siedzeniem ale kolana przy moto , na drodze NIGDY nie radzą składać się ma maxa bo po 1 piach olej itp po 2 auta i nie ma wtedy żadnych szans ....gleba moto rozwalona a my w szpitalu


Ja kiedys cwiczylem sobie zamiast na torze to po winklach za miastem. Wszystko bylo pieknie do czasu gdy pewnego razu na jednym z tych zakretow nie znalazla sie kupa piachu po jakims lataniu dziury... Nie wywaliem sie i to tylko dzieki szczesciu no i w mniejszym stopniu umiejtnoscia. Teraz w kazdy zakret wchodze tak na ok 70%-80% mozliwosci aby zostawc sobie mozliwosc doscisniecia winkla, albo szybszego wyprostowania motocykla.
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê