Motor DRŻY- pomocy!
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Motor DRŻY- pomocy!
Witam, jestem posiadaczem Rieju RS2 Matrix'04r
Mam problem, otóż gdy motor wkręca sie na obroty tzn 7tys+ cały motor drży(Manetki, heble, z tyłu pasażerowi). Niewiem dlaczego tak sie dzieje, jak patrzyłem w Derbi GPR albo RS albo innych scigaczach 50cc to tak nie ma. Od czego tak moze drżeć, prosze o pomoc,
DZIEKUJE!
Mam problem, otóż gdy motor wkręca sie na obroty tzn 7tys+ cały motor drży(Manetki, heble, z tyłu pasażerowi). Niewiem dlaczego tak sie dzieje, jak patrzyłem w Derbi GPR albo RS albo innych scigaczach 50cc to tak nie ma. Od czego tak moze drżeć, prosze o pomoc,
DZIEKUJE!
- WysolRieju
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/4/2009, 08:43
- Lokalizacja: Gostynin
Nie masz gdzies jakis luzów??? Moze gdzies na mocowaniach silnika??
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
- WysolRieju
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/4/2009, 08:43
- Lokalizacja: Gostynin
Jakie z przodu o jakich ty łożyskach myslisz??
Koval135 Mowi o łożyskach na wale w silniku (tak mi sie wydaje)
Koval135 Mowi o łożyskach na wale w silniku (tak mi sie wydaje)
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
no tak wiem wiem,
źle mnie zrozumiałes.
chciałem napisać że w lagach musze uszczelniacze wymienić i mechanik mi gadał że tam sa takze jakies Łozyska.
źle mnie zrozumiałes.
chciałem napisać że w lagach musze uszczelniacze wymienić i mechanik mi gadał że tam sa takze jakies Łozyska.
- WysolRieju
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/4/2009, 08:43
- Lokalizacja: Gostynin
Jezeli wymieniasz uszczelniacze to pamietaj ze lagi sie robi parami. Wiec w obu olej nowy i uszczelniacze. A o łożyskach w lagach ci nic nie powiem bo niestety nie wiem
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
To ja sie może podepne pod temat, bo u mnie występowało takie drganie na wysokich obrotach. Motoru nie żyłowałem zawsze do 12 tys. ale jeśli dawałem max gazu to czułem lekkie drgania i niepotrzebnie to zignorowałem jak widać. Jadąc z górki, trzasło motor zgasł. Probowałem zapalić to pare razy obrócił tłoka i koniec, nie ruszy. Olej jest, bo sprawdzałem nawet tego samego dnia. Podejrzewam, że mogą to być pierśnienie albo łożyska, albo coś wpadło, ale nie wiem. To juz przerasta moje możliwości, więc z motorem trzeba będzie jechać do wuja, ale poprostu chcę wiedzieć, co mniej więce mogło spowodować tą nie miłą niespodziankę. Nie dość że dzień wcześniej dopiero co poskładałem motor to teraz całkiem siadł.



-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
Strzeliły Ci pierścienie albo tłok. Głupotę zrobiłeś że próbowałeś odpalić jak był zablokowany bo mogłeś tym porobić spore rysy na gładzi cylindra.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Racja, ale ja niestety najpierw robie później myśle. Widok cylindra teraz napewno piękny nie będzie. Części do Apki nie są tanie więc wlazłem w g.... po same uszy, ale przez własną głupote.
Dzięki za odpowiedź Landryss. Jutro do wujka z motorem i zobaczymy co trzeba będzie zrobić.
Dzięki za odpowiedź Landryss. Jutro do wujka z motorem i zobaczymy co trzeba będzie zrobić.
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
u mnie silnik żyletka, pięknie chodzi.
więc powie mi ktoś czy to może być od tych lag z przodu?
bo jak narazie dowiedzialem sie że to moze byc:
lozyska na wale
Lozyska w głowkach z przodu.
luzy na mocowaniach silnika.
Dodam też, że rieju miał chyba ślizga, bo jak go kupilem to teraz jak sprawdzilem to lekko ściąga w prawą stronę jak puszcze kierownicę.
Wypowie sie ktos jeszczE?
więc powie mi ktoś czy to może być od tych lag z przodu?
bo jak narazie dowiedzialem sie że to moze byc:
lozyska na wale
Lozyska w głowkach z przodu.
luzy na mocowaniach silnika.
Dodam też, że rieju miał chyba ślizga, bo jak go kupilem to teraz jak sprawdzilem to lekko ściąga w prawą stronę jak puszcze kierownicę.
Wypowie sie ktos jeszczE?
- WysolRieju
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/4/2009, 08:43
- Lokalizacja: Gostynin
Tak szczerze powiedziawszy to może być wiele rzeczy. Najpierw sprawdź te trzy rzeczy, ale może to być coś nie groźnego. U mnie kiedyś się lekko plastik zakrzywił i łańcuch ocierał o niego i myślałem że co z silnikiem a tu taka pierdoła. Najważniejsze to nie lekceważ tego, bo ja zlekceważyłem i sam widzisz jak marnie skończyłem.
Jeszcze mam takie pytanie. Co ile km powinno się wymieniać pierścienie i łożyska na wale?
Jeszcze mam takie pytanie. Co ile km powinno się wymieniać pierścienie i łożyska na wale?
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
Ja wymieniam pierscienie i łozyska na wale jak robie emont silnika. Ile dokladnie km to nikt ci nie powie bo wszystko zalezy co kupisz i jak bedziesz jeździl.
Mysle ze w twoim przypadku najlepszym rozwiazaniem bedzie szlif, i kupienie tloka nad wymiar wraz z pierscieniami. Cp do łozysk wydatek nie jest duzy wiec tez bym wymienil
Mysle ze w twoim przypadku najlepszym rozwiazaniem bedzie szlif, i kupienie tloka nad wymiar wraz z pierscieniami. Cp do łozysk wydatek nie jest duzy wiec tez bym wymienil
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
Mam nadzieje, że z moto nie będzie tak źle. Jeśli zrobie szlif i wymiennie tłok to czy musze docierać przez pare kilometrów?
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
Jak szlif to znaczy że masz cylinder żeliwny. W takim przypadku docieranie to ok 500km.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
Kiedy zrzucałem biegi to robiłem to w ten sposób, że wciskałem sprzęgło zrzucałem bieg, puszczałem sprzęgło i tak do wybranego biegu. Czy powinienem tak robic? Czy to może byc wina tego co stało się z moim motorem? Ponoc wtedy nie ma smarowania?
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości