Zobacz wątek - Przy prędkości ponad 160 km/h motocykl zaczyna latać
NAS Analytics TAG

Przy prędkości ponad 160 km/h motocykl zaczyna latać

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przy prędkości ponad 160 km/h motocykl zaczyna latać

Postprzez chudino » 13/5/2009, 19:47

Witam
W mojej Suzuki GSX 750 Katana z 1983 roku przy prędkości ponad 160 km/h czuć jakby latała kierownica. Czy może to być przyczyna źle wyważonej opony z przodu? Ostatnio ją zmieniałem ale była wyważana. Wcześniej jechałem z dziewczyną ok 160 km/h i nie odczuwałem czegoś takiego. Może jestem za lekki? Ważę trochę ponad 70 kg. Motocykl podobno nie miał poważnej wywrotki. A jak wygląda sprawdzenie czy rama jest prosta? Ile coś takiego kosztuje i gdzie można to dobrze i tanio zrobić we Wrocławiu lub okolicach?
Wszystkim z góry dziękuję
Avatar użytkownika
chudino
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Kamillo » 13/5/2009, 20:19

zobacz czy nie są powyłamywane,pospawane,pogięte te blokady co blokują kierownice,sprawdź z obydwu stron czy są te odbicia kierownicy.
A jak puścisz kierownice w trakcie jazdy to moto idzie jak po szynie czy majta na boki??
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom


Postprzez Dil » 13/5/2009, 21:07

Ale kierownica lata gora dol czy na boki?

Bo jak gora dol to moze amortyzator za mieki? Bo bac co bac przy 160 jest dosc duzy opor powietrza.
Dil
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26/10/2008, 14:31

Postprzez zomodj » 13/5/2009, 21:37

Dil napisał(a):Ale kierownica lata gora dol czy na boki?

Bo jak gora dol to moze amortyzator za mieki? Bo bac co bac przy 160 jest dosc duzy opor powietrza.


Dil :) to jest motocykl BĄDŹ CO BĄDŹ! a nie Robur :)
Sprawdzenie geometrii ramy dość kosztowna impreza i raczej bym się w to nie bawił a zaczął od sprawdzenia
a. ciśnienia w kole /jeżeli wyważenie jest prawidłowe/. Jeżeli z dziewczyną było ok (w sensie jazdy na motocyklu :P) to jakby coś do luftu z luftem.
b. śladów na feldze po bliskim spotkaniu z krawężnikiem.
c. stanu uszczelniaczy olejowych, bo może nie jest równy poziom oleju w lagach
d. luz łożyskowania główki ramy
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez falconiforme » 13/5/2009, 21:40

Najpierw wymień łożyska główki ramy.
Najlepiej dobierz w rolniczym rozmiar, tam mają po 14 zł sztuka a nie po 170 PLN za dół i 150 PLN za górę.

Mi mechanik Suzuki mówił że są ok. Jak wyciągnęliśmy je ze znajomym mechanikiem to też nie były w złym stanie.
A jednak nowe łożyska sprawiły że właśnie powyżej 140km/h Bandit 600 przestał mi motocykl jeździć jak rybka.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez zomodj » 13/5/2009, 22:13

do włoszczyzny - niestety takich ich urok - każda część z logiem producenta (OEM) jest baaaardzo droga, do Japonii komplet winien się zamknąć w 150 złotych za dobre kulki.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Dil » 13/5/2009, 22:55

Zomodj
Chcialem tylko zwrocic uwage ze ten motor moze stawiac duzy opor powietrza. I jezeli jechal z dziewczyna bylo to ok 150kg i amortyzator bac co bac mog byc dobity troche. Chudino pisal wlasnie ze problem wystapil w samotniej jezdzie, a z 2 osoba juz tego problemu nie bylo. Jak ja np mam amortyzator na teren to wiecej niz 120 nie pojade bo mi motor wlasnie gora dol lata jak opetany, ale juz przy obciazniu motory 2 osobami nie bujalo az tak.
Dil
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26/10/2008, 14:31

Postprzez s_extrem* » 14/5/2009, 00:59

A moze masz opone niedokrecona? ;p A tak serio to raczej wybite lozyska glowki ramy albo cos z lagami ( albo sa krzywe albo cos z olejem) Wersja z cisnieniem w oponach tez mozliwa. Zobacz czy z felgami nie bylo nic kombinowane ;)
Prosta metoda choc nie jakas mega wiarygodna na sprawdzenie ramy to rozpedzenie motocykla do ok 120 km/h na prostej drodze i puszczenie kierownicy. Jak leci prosto to rama jest raczej ok ;)
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno

Postprzez falconiforme » 14/5/2009, 07:14

zomodj napisał(a):do włoszczyzny - niestety takich ich urok - każda część z logiem producenta (OEM) jest baaaardzo droga, do Japonii komplet winien się zamknąć w 150 złotych za dobre kulki.

Nie mówiłem o włoszczyźnie tylko o cenach JAPOŃSKICH do Suzuki Bandit 600 96r!!! Komplet około 320 zł.

Do Aprilii SL 1000 Falco komplet 79$ czyli 276zł, w Polsce pewnie więcej.

Do motocykli ceny są z kosmosu niezależnie od producenta.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez chudino » 14/5/2009, 14:59

Kierownica tata na boki. Uszczelniacze lag mam nowe, olej też wymieniany przy wymianie uszczelniaczy jakieś ok. 200 km temu. Jak puszczam kierownice to motor jedzie prosto dlatego dziwne mi sie wydało że przy większych prędkościach nim rzuca. A jak się można upewnić czy to te łożyska? I jakaś skomplikowana zabawa z ich wymianą czy nic skomplikowanego?
Avatar użytkownika
chudino
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 14/5/2009, 19:20

chudino , jak nie wymienisz to nie zobaczysz.
Miałem dokładnie takie same objawy jak Ty i wymiana uzdrowiła motocykl.

Najtrudniej ściągnąć dolne łożysko. Potem trzeba jeszcze nowe nabić.
Po złożeniu do kupy kluczem hakowym trzeba wyregulować odpowiedni luz. Ostatnia górna śruba, która na to wszystko wchodzi w B6 jeszcze na końcu wszystko ściska. Więc dwa czynniki wpływają na odpowiedni luz.

Zabawa u mechanika pewnie będzie kosztować 150 zł + łożyska. Łożyska na allegro można kupić za około 100zł komplet, a w suzuki około 320 zł prosto z Japonii :D.

A i jeszcze jedno, niech mechanik sprawdzi czy nie masz jakiś wżer/nieczystości w gniazdach łożysk.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez chudino » 15/5/2009, 19:19

mam założoną oponę 3 cale (taką dostałem od poprzedniego właściciela i twierdził że taka może być założona) a powinna być 3.25 to może być przez to? No i jest z dętką. Może zacząć od tego? Dodam że to jest Suzuki GSX 750s Katana z 1983 roku
Ostatnio edytowano 16/5/2009, 09:37 przez chudino, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
chudino
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zomodj » 16/5/2009, 04:22

zobacz czy opona jest pod dętkę!!!, bo podczas gdy będziesz walił swoją życiówkę prędkości na autostradzie może ci braknąć tyłu :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez chudino » 16/5/2009, 09:32

jest pod dętkę. To nie szkodzi że chyba oryginalnie była bez dętkowa a teraz jest z dętką? Sorry za te głupie pytania ale jak widać jestem zupełnie świeży w tych tematach
Avatar użytkownika
chudino
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zomodj » 16/5/2009, 10:45

niestety kategorycznie opona typu Tubeless nie nadaje się pod żadnym pozorem pod dętkę, karkas (oplot) w oponie bezdętkowej jest nie osłonięty co skutkuje przetarciem dętki!! co na motorze może mieć przykre skutki!
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez chudino » 16/5/2009, 13:12

ale chodzi mi o to że jak oryginalnie jest koło z oponą bezdętkową i później się założy dętkę i oponę która musi mieć dętkę to robi to jakąś różnicę w prowadzeniu?
Avatar użytkownika
chudino
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na gr