Przy prędkości ponad 160 km/h motocykl zaczyna latać
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Przy prędkości ponad 160 km/h motocykl zaczyna latać
Witam
W mojej Suzuki GSX 750 Katana z 1983 roku przy prędkości ponad 160 km/h czuć jakby latała kierownica. Czy może to być przyczyna źle wyważonej opony z przodu? Ostatnio ją zmieniałem ale była wyważana. Wcześniej jechałem z dziewczyną ok 160 km/h i nie odczuwałem czegoś takiego. Może jestem za lekki? Ważę trochę ponad 70 kg. Motocykl podobno nie miał poważnej wywrotki. A jak wygląda sprawdzenie czy rama jest prosta? Ile coś takiego kosztuje i gdzie można to dobrze i tanio zrobić we Wrocławiu lub okolicach?
Wszystkim z góry dziękuję
W mojej Suzuki GSX 750 Katana z 1983 roku przy prędkości ponad 160 km/h czuć jakby latała kierownica. Czy może to być przyczyna źle wyważonej opony z przodu? Ostatnio ją zmieniałem ale była wyważana. Wcześniej jechałem z dziewczyną ok 160 km/h i nie odczuwałem czegoś takiego. Może jestem za lekki? Ważę trochę ponad 70 kg. Motocykl podobno nie miał poważnej wywrotki. A jak wygląda sprawdzenie czy rama jest prosta? Ile coś takiego kosztuje i gdzie można to dobrze i tanio zrobić we Wrocławiu lub okolicach?
Wszystkim z góry dziękuję
-
chudino - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
zobacz czy nie są powyłamywane,pospawane,pogięte te blokady co blokują kierownice,sprawdź z obydwu stron czy są te odbicia kierownicy.
A jak puścisz kierownice w trakcie jazdy to moto idzie jak po szynie czy majta na boki??
A jak puścisz kierownice w trakcie jazdy to moto idzie jak po szynie czy majta na boki??
kamilo1533
-
Kamillo - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Radom
Dil napisał(a):Ale kierownica lata gora dol czy na boki?
Bo jak gora dol to moze amortyzator za mieki? Bo bac co bac przy 160 jest dosc duzy opor powietrza.
Dil to jest motocykl BĄDŹ CO BĄDŹ! a nie Robur
Sprawdzenie geometrii ramy dość kosztowna impreza i raczej bym się w to nie bawił a zaczął od sprawdzenia
a. ciśnienia w kole /jeżeli wyważenie jest prawidłowe/. Jeżeli z dziewczyną było ok (w sensie jazdy na motocyklu ) to jakby coś do luftu z luftem.
b. śladów na feldze po bliskim spotkaniu z krawężnikiem.
c. stanu uszczelniaczy olejowych, bo może nie jest równy poziom oleju w lagach
d. luz łożyskowania główki ramy
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Najpierw wymień łożyska główki ramy.
Najlepiej dobierz w rolniczym rozmiar, tam mają po 14 zł sztuka a nie po 170 PLN za dół i 150 PLN za górę.
Mi mechanik Suzuki mówił że są ok. Jak wyciągnęliśmy je ze znajomym mechanikiem to też nie były w złym stanie.
A jednak nowe łożyska sprawiły że właśnie powyżej 140km/h Bandit 600 przestał mi motocykl jeździć jak rybka.
Najlepiej dobierz w rolniczym rozmiar, tam mają po 14 zł sztuka a nie po 170 PLN za dół i 150 PLN za górę.
Mi mechanik Suzuki mówił że są ok. Jak wyciągnęliśmy je ze znajomym mechanikiem to też nie były w złym stanie.
A jednak nowe łożyska sprawiły że właśnie powyżej 140km/h Bandit 600 przestał mi motocykl jeździć jak rybka.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Zomodj
Chcialem tylko zwrocic uwage ze ten motor moze stawiac duzy opor powietrza. I jezeli jechal z dziewczyna bylo to ok 150kg i amortyzator bac co bac mog byc dobity troche. Chudino pisal wlasnie ze problem wystapil w samotniej jezdzie, a z 2 osoba juz tego problemu nie bylo. Jak ja np mam amortyzator na teren to wiecej niz 120 nie pojade bo mi motor wlasnie gora dol lata jak opetany, ale juz przy obciazniu motory 2 osobami nie bujalo az tak.
Chcialem tylko zwrocic uwage ze ten motor moze stawiac duzy opor powietrza. I jezeli jechal z dziewczyna bylo to ok 150kg i amortyzator bac co bac mog byc dobity troche. Chudino pisal wlasnie ze problem wystapil w samotniej jezdzie, a z 2 osoba juz tego problemu nie bylo. Jak ja np mam amortyzator na teren to wiecej niz 120 nie pojade bo mi motor wlasnie gora dol lata jak opetany, ale juz przy obciazniu motory 2 osobami nie bujalo az tak.
- Dil
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 26/10/2008, 14:31
A moze masz opone niedokrecona? ;p A tak serio to raczej wybite lozyska glowki ramy albo cos z lagami ( albo sa krzywe albo cos z olejem) Wersja z cisnieniem w oponach tez mozliwa. Zobacz czy z felgami nie bylo nic kombinowane
Prosta metoda choc nie jakas mega wiarygodna na sprawdzenie ramy to rozpedzenie motocykla do ok 120 km/h na prostej drodze i puszczenie kierownicy. Jak leci prosto to rama jest raczej ok
Prosta metoda choc nie jakas mega wiarygodna na sprawdzenie ramy to rozpedzenie motocykla do ok 120 km/h na prostej drodze i puszczenie kierownicy. Jak leci prosto to rama jest raczej ok
http://pl.youtube.com/watch?v=Ygm6irGpy ... re=related | | Pamietamy... [*]
-
s_extrem* - Świeżak
- Posty: 294
- Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
- Lokalizacja: Leszno
zomodj napisał(a):do włoszczyzny - niestety takich ich urok - każda część z logiem producenta (OEM) jest baaaardzo droga, do Japonii komplet winien się zamknąć w 150 złotych za dobre kulki.
Nie mówiłem o włoszczyźnie tylko o cenach JAPOŃSKICH do Suzuki Bandit 600 96r!!! Komplet około 320 zł.
Do Aprilii SL 1000 Falco komplet 79$ czyli 276zł, w Polsce pewnie więcej.
Do motocykli ceny są z kosmosu niezależnie od producenta.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Kierownica tata na boki. Uszczelniacze lag mam nowe, olej też wymieniany przy wymianie uszczelniaczy jakieś ok. 200 km temu. Jak puszczam kierownice to motor jedzie prosto dlatego dziwne mi sie wydało że przy większych prędkościach nim rzuca. A jak się można upewnić czy to te łożyska? I jakaś skomplikowana zabawa z ich wymianą czy nic skomplikowanego?
-
chudino - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
chudino , jak nie wymienisz to nie zobaczysz.
Miałem dokładnie takie same objawy jak Ty i wymiana uzdrowiła motocykl.
Najtrudniej ściągnąć dolne łożysko. Potem trzeba jeszcze nowe nabić.
Po złożeniu do kupy kluczem hakowym trzeba wyregulować odpowiedni luz. Ostatnia górna śruba, która na to wszystko wchodzi w B6 jeszcze na końcu wszystko ściska. Więc dwa czynniki wpływają na odpowiedni luz.
Zabawa u mechanika pewnie będzie kosztować 150 zł + łożyska. Łożyska na allegro można kupić za około 100zł komplet, a w suzuki około 320 zł prosto z Japonii .
A i jeszcze jedno, niech mechanik sprawdzi czy nie masz jakiś wżer/nieczystości w gniazdach łożysk.
Miałem dokładnie takie same objawy jak Ty i wymiana uzdrowiła motocykl.
Najtrudniej ściągnąć dolne łożysko. Potem trzeba jeszcze nowe nabić.
Po złożeniu do kupy kluczem hakowym trzeba wyregulować odpowiedni luz. Ostatnia górna śruba, która na to wszystko wchodzi w B6 jeszcze na końcu wszystko ściska. Więc dwa czynniki wpływają na odpowiedni luz.
Zabawa u mechanika pewnie będzie kosztować 150 zł + łożyska. Łożyska na allegro można kupić za około 100zł komplet, a w suzuki około 320 zł prosto z Japonii .
A i jeszcze jedno, niech mechanik sprawdzi czy nie masz jakiś wżer/nieczystości w gniazdach łożysk.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
mam założoną oponę 3 cale (taką dostałem od poprzedniego właściciela i twierdził że taka może być założona) a powinna być 3.25 to może być przez to? No i jest z dętką. Może zacząć od tego? Dodam że to jest Suzuki GSX 750s Katana z 1983 roku
Ostatnio edytowano 16/5/2009, 09:37 przez chudino, łącznie edytowano 1 raz
-
chudino - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości