Zobacz wÄ…tek - Jaki cross?
NAS Analytics TAG

Jaki cross?

Enduro, Cross
_________

Jaki cross?

Postprzez lolyt_xd » 4/4/2009, 18:23

Witam
Opiszę sytuację. Jeżdżę już jaki czas na crossach, ale nie swoich, więc chciałbym sobie jakiś kupić. I myślę nad KTM, Yamahą i Husqvarną. Którego crossa do 250 polecacie. Chodzi mi o to, by części najmniej kosztowały(zamienne). I na którym bym nauczył się najszybciej skakać itp, gdyż do tej pory nie mogłem tego robić, bo crossy na których jeździłem nie były moje. Jeździłem crossem już 250, 200 2 lata(najpierw 200 a później 250). Jaką pojemność byście mi polecili. Czy opłaca się 125 kupić. Czekam na szybką odpowiedź i z góry dzięki.
lolyt_xd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/9/2008, 22:11


Postprzez henio12323 » 4/4/2009, 21:21

jezeli to ma byc twoj pierwszy moto proponuje 125.. 250 moze byc za mocna i wbrew logice mozesz np na torze miec słabsze czasy niz 125, 250 trzeba miec troche doswiadczenia żeby to opanowac. a do skoków najlepsza jest 125. bo lzejsza. co do marki to wybrałbym na twoim miejscu cos co wiesz częgo bedzie sporo częsci. do husqvarny nie wiem czy znajdziesz tyle częsci w tych cenach co do yamahy czy ktma. choc ktm to tez w polsce świeża marka. honda yamaha to liderzy jak narazie, dobre moto częsci łatwo dostepne. oczywiscie wybór nalezy do ciebie ale szkoda byłoby kupic motor nietypowy w którym cos pójdzie i bedzie stał i czekał na czesci z importu. kumpel ma ktma lc2 125 oddal do serwisu KTMa i trzymająmu tam juz miesiąc jak nie lepiej bo czekają na jakaś częsc, i chłopak nie ma czym smigac. gdyby miał np yamahe DT z częsciami problemu by nie miał...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bostorn » 4/4/2009, 21:43

nic innego jak 125 nie polecam ndla lajka , sam wsiadam na 125 jutro penwie będe szczesliwym posiadaczem sety i zaczynamy zabawę;d


125 to maximum pojemnosc dla kogos kto sie uczy jeździc ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 4/4/2009, 21:45

no jasne szczeże mówiac 80 pojemnosci i tak wyrwie cie z butów 125 tym bardziej nie raz bedziesz brązowo miał :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 4/4/2009, 21:52

henio12323 napisał(a):kumpel ma ktma lc2 125 oddal do serwisu KTMa i trzymająmu tam juz miesiąc jak nie lepiej bo czekają na jakaś częsc, i chłopak nie ma czym smigac. gdyby miał np yamahe DT z częsciami problemu by nie miał...


Jeśli to część silnikowa to siedzi tam taki sam jak w DT więc nie sądzę :D
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 5/4/2009, 09:18

tam wiem silnik taki jak w DT ale na nicasilu jest. włąsnie ten kumpel sam nie wie co to ale ktos mi powiedział że jak moto sie nagrzewało mocno to gasł. chwile ostygł i dalej rura i że to była wina nagrzewającego sie cewkomodułu czy samej cewki czy czegos nie wiem jak tam to zrobione jest, i że włąsnie tej cewki chyba dostac nie mogą. kumpel mi powiedziec ten nie chciał na co czekają w serwisie. w każdym bądz razie gdyby to była dostępna częsc juz dawno by motor odebrał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lolyt_xd » 5/4/2009, 12:44

no właśnie myślę cały czas nad yamaha yz 125. a odbiegając od tematu wie ktoś może gdzie można dosyć tanio ale profesjonalnie zrobić nikasil? bratu wczoraj się zatarł kx 250 i ma teraz wydatek, a wcześniej też mu się zatarł to oddał do jakiegoś z allegro to z tydzień mu wytrzymał i potem cały popękał nikasil.
lolyt_xd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/9/2008, 22:11

Postprzez Landryss25 » 5/4/2009, 12:55

Tanio to raczej nie da rady. A solidnie to tu: http://www.sklep.motox.com.pl/product_i ... cts_id=285

Nie jest to tani sport niestety...
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez gba4 » 5/4/2009, 18:04

Szczerze dam tobie przyjacielską rade po fachu, sam miałem kupować 426 na 3ci motor po 50tce i okropnie się ciesze że tego nie zrobiłem. Sama 125 jest wystarczająco mocna żeby zrobić sobie kuku więc 125, max 250 w 4paku
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez Bostorn » 5/4/2009, 19:36

taaa ;d sxix którego posiadam daje taką frajdę że głowa mała

zebym nie jeździł troszke sendą w terenie ;p juz bym w szpitalu leżał ;d tak mi kierka przednia na boki latała;d

ahh faza zajebis-ta ;d chłopie albo 4t i 250 albo 2t i 125;d nic wiecej to naprawde jest wspaniałe ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez dycio1 » 6/4/2009, 13:42

jakiÅ› KTM najlepiej 125
dycio1
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 6/4/2009, 13:36
Lokalizacja: Åšwdnica

Postprzez lolyt_xd » 6/4/2009, 15:05

z KTM chciałbym takiego http://moto.allegro.pl/item599894574_kt ... dbany.html
a z yamaha http://moto.allegro.pl/item592911348_ya ... kx_sx.html

a co do 4T to już koszty za duże a do tego wchodzi eksploatacja to już wogóle. w tym rzecz teraz KTM czy YAMAHA będzie tańsza w utrzymaniu(wymiana tłoka itp) i do którego dostane szybciej części.
lolyt_xd
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/9/2008, 22:11

Postprzez henio12323 » 7/4/2009, 16:37

to yamahy dostaniesz łatwiej częsci bez problemu. yamaha powinna tez byc szybsza. co do niezawodnosci sie nie wypowiem bo nie wiem na cos stac KTMy :P a 2T jest niewiele mniej kosztowne niz 4T i to tez zalezy od stanu w jakim sie kupi. jezeli kupisz 4T po wymianie zaworów rozrządu łancuszków i czego tam w tej głowicy jest to przez 2 sezony jeździsz bez obaw zadnych w tym zakresie. no wiadomo tzreba regularnie regulowac oraz lac dobry olej. za to w 2T nie znasz dnia ani godziny kiedy ci tłok pójdzie :P da sie wyczuc że juz jest na wyczerpaniu ale jeżeli nie jestes w tym wprawiony to niedajboże ci strzeli uszkodzi nicasil i naprawa 1000 zł minimum żeby dobry nicasil połozyc. pozatym pewnie 2t więcej pali :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 8/4/2009, 21:34

co do sxa posiadam takowego tylko że mam do niego kit enduro :0

jak tylko odbiore go z warsztatu, umyje to pocykam foty :(


niestety 2go dnia od kupna tłok mi stanął ;/

tak więc dobra rada kolego

kupujesz 2t używanego rób od razu remont
ewentualnie wieś doi mechanika aby sprawdzał co jest on wart i co trzeba wymienic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 9/4/2009, 14:28

haha bostorn wsp :P ale zawsze mozna po zakupie lub w jego trakcie zawiesc do mechanika żeby sprawdził spręzanie. bo to dało by wiedze o stanie tłoka... zawsze wtedy mozna zejsc z ceny. a zapewne sprzedający wiedział że tłok juz nie jest w idealnym stanie i tez dlatego mógł sprzedawac :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 9/4/2009, 19:23

niestety zatarła mi się korba i łożysko na wale

koszt naprawy spokojnie przekroczy 1000zł

doliczając do tego uszczelniacze do zawiechy przedniej, uszczelki do silnika, pompy wodnej i łożyska na wachaczu

nie wątpie iż ucieknie mi z 1500zł minimum
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 10/4/2009, 12:22

uuuuuu wsp.... ale sporo do simsonka wymiana łozyska 100 zł kosztuje. no fakt zaraz kazdy sie zucac zacznie że simson to nie ktm :P ale nawet w takim simsonie trzeba wał rozbijac tak samo jak i w ktm i co najwazniejsze wyważyć, wiec mysle że nie powinno to az tak duzo kosztowac. korba tez az taka droga nie jest uszczelki 100 zł na silnik i ze 40 na zawiehe + robocizna. no ale i tak koszta spore.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez yamahaxt350 » 29/4/2009, 08:13

// Jestem Glupi i nie znam regulaminu
yamahaxt350
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/11/2008, 20:15



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê