Zobacz wÄ…tek - CBR F2 '94 - nie pali. Pomocy
NAS Analytics TAG

CBR F2 '94 - nie pali. Pomocy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR F2 '94 - nie pali. Pomocy

Postprzez maras0 » 2/4/2009, 17:05

Witam, jestem nowicjuszem, cebre mam trzy tygodnie i przejechałem 400km.
Wczoraj, po przejechaniu około 10 km moto nie chciało (po krótkim postoju) zapalić, rozrusznik tylko kręcił, na popych odpalił odrazu.
Dzisiaj -problem wygląda następująco - na początku moto ładnie odpala, na ssaniu rozkręca się do prawie 4000obr. Po jakiejś 1-2 min zaczyna tracić obroty aż zgaśnie. Przy kolejnych próbach odpalenia rozrusznik kręci, ale moto nie chce zapalić. Kupiłem nowe aku (poprzedni rozładował się po zimie i polecono mi go wymienić). Przy zmianie aku chciałem sprawdzić/przeczyścić styki przy module i regulatrorze. Po wyjęciu kostki z regulatora okazała się ona przpalona Obrazek (otwórz link)

Mam nowe świece i jutro je zmienię.

Czy to "tylko" regulator, czy może coś innego??
maras0
Świeżak

Postprzez elco » 2/4/2009, 17:14

Regulator to czesty przypadek awarii w tym motocyklu. Ten, ktory masz zamontowany nie jest oryginalnym. Objawy, o ktorych piszesz sa charakterystyczne dla uszkodzonego regulatora. Dopoki akumulator trzyma silnik pracuje, pozniej nastepuje wypadanie zaplonow. Sprobuj jeszcze raz odpalic motocykl i zmierzyc napiecie ladowania akumulatora. W tym momencie powinno nieco przekraczac 13V. Podczas sprawdzania obciaz instalacje np. wlaczajac swiatla i odnotuj czy nie wystepuje spadek napiecia - jezeli tak sie dzieje to wine na 98% ponosi regler. Wymieniajac regulator (ten sam typ wystepuje w F2/F3/F4, hornecie i firbladzie do 98r.) wymien takze ta kostke. Jak znajde chwile czasu na wekeend to sprawdze czy gdzies mi przypadkiem nie zostala.
Honda VFR 800 FI
elco
Moderator

Postprzez maras0 » 2/4/2009, 17:23