CBR F2 '94 - nie pali. Pomocy
Posty: 4
• Strona 1 z 1
CBR F2 '94 - nie pali. Pomocy
Witam, jestem nowicjuszem, cebre mam trzy tygodnie i przejechałem 400km.
Wczoraj, po przejechaniu około 10 km moto nie chciało (po krótkim postoju) zapalić, rozrusznik tylko kręcił, na popych odpalił odrazu.
Dzisiaj -problem wygląda następująco - na początku moto ładnie odpala, na ssaniu rozkręca się do prawie 4000obr. Po jakiejś 1-2 min zaczyna tracić obroty aż zgaśnie. Przy kolejnych próbach odpalenia rozrusznik kręci, ale moto nie chce zapalić. Kupiłem nowe aku (poprzedni rozładował się po zimie i polecono mi go wymienić). Przy zmianie aku chciałem sprawdzić/przeczyścić styki przy module i regulatrorze. Po wyjęciu kostki z regulatora okazała się ona przpalona
(otwórz link)
Mam nowe świece i jutro je zmienię.
Czy to "tylko" regulator, czy może coś innego??
Wczoraj, po przejechaniu około 10 km moto nie chciało (po krótkim postoju) zapalić, rozrusznik tylko kręcił, na popych odpalił odrazu.
Dzisiaj -problem wygląda następująco - na początku moto ładnie odpala, na ssaniu rozkręca się do prawie 4000obr. Po jakiejś 1-2 min zaczyna tracić obroty aż zgaśnie. Przy kolejnych próbach odpalenia rozrusznik kręci, ale moto nie chce zapalić. Kupiłem nowe aku (poprzedni rozładował się po zimie i polecono mi go wymienić). Przy zmianie aku chciałem sprawdzić/przeczyścić styki przy module i regulatrorze. Po wyjęciu kostki z regulatora okazała się ona przpalona

Mam nowe świece i jutro je zmienię.
Czy to "tylko" regulator, czy może coś innego??
- maras0
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/4/2009, 12:58
- Lokalizacja: Brzeg...
Regulator to czesty przypadek awarii w tym motocyklu. Ten, ktory masz zamontowany nie jest oryginalnym. Objawy, o ktorych piszesz sa charakterystyczne dla uszkodzonego regulatora. Dopoki akumulator trzyma silnik pracuje, pozniej nastepuje wypadanie zaplonow. Sprobuj jeszcze raz odpalic motocykl i zmierzyc napiecie ladowania akumulatora. W tym momencie powinno nieco przekraczac 13V. Podczas sprawdzania obciaz instalacje np. wlaczajac swiatla i odnotuj czy nie wystepuje spadek napiecia - jezeli tak sie dzieje to wine na 98% ponosi regler. Wymieniajac regulator (ten sam typ wystepuje w F2/F3/F4, hornecie i firbladzie do 98r.) wymien takze ta kostke. Jak znajde chwile czasu na wekeend to sprawdze czy gdzies mi przypadkiem nie zostala.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moto już dzisiaj nie chce odpalić, więc zakładam, że świece są zalane(mylę się??). Nie mam narzędzi, bo aktualnie rezyduję w akademiku, ale jutro wymienię regler z kostką i postaram sie też wymienić świeczki. Wielkie pozdro i dziena za odpowiedź!
A spytam jeszcze, co innego mogłoby to ewentualnie być? Bo myślę, ze napewno nie gaźniki
A spytam jeszcze, co innego mogłoby to ewentualnie być? Bo myślę, ze napewno nie gaźniki
- maras0
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/4/2009, 12:58
- Lokalizacja: Brzeg...
Byc moze problem moze tkwic wlasnie w dostarczaniu paliwa. W pelni zalane gazniki starczaja wlasnie mniej wiecej na 2-3 minuty pracy. Byc moze w kraniku uszkodzona jest membrana podcisnienia i do gaznikow nie dociera na czas paliwo. Calkiem mozliwe, ze same gazniki za to ponasza wine. Ale jestem na 70%, ze jest to wlasnie regulator napiecia.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości