Zobacz wÄ…tek - wycieki, skad?
NAS Analytics TAG

wycieki, skad?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wycieki, skad?

Postprzez longrunner » 23/3/2009, 17:33

witam

czy ktos moze mi powiedziec skad sa wycieki na zalacoznej fotce? zaznaczone na czerwono. i co nalezaloby wymienic.

Obrazek
[url=[http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f02bd2579551a6cd.html]pelny[/url]]
[/img]
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30


Postprzez Maro » 23/3/2009, 17:39

Po pierwsze co to za motocykl??

A wycieki są skąd dokładnie z kolanka - wychodzi z cylindra?? Bo na tym zdjęciu nie widać
jak to jest dwusów to może Ci tam olejem walić bo za mocną mieszankę robisz (za dużo oleju do benzyny)
Napisz więcej i co to cieknie woda ? :wink:
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie


Postprzez longrunner » 23/3/2009, 17:47

to koreanczyk, daelim vs 125, silnik ponoc na licencji hondy

spod kolanka wydaje mi sei ze nie, a co jesli stamtad??

natomiast to co widzialem na silniku to wszystkie te szczebelki pociapane mniej lub bardziej, od przodu
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Maro » 23/3/2009, 18:07

Ale nie możesz określić co to cieknie benzyna, olej ?
Motocykl stracił na sile, mocy? Jest słabszy?
Słabe te zdjęcie
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez longrunner » 24/3/2009, 01:29

olej
spod uszczelki pokrywy cylindra i gdzies nizej

zastanawiam sie czy to otwierac czy zostawic jak jest?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Maro » 24/3/2009, 16:48

Spod pokrywy, - to na pewno uszczelkÄ… Ci puszcza.
Możesz kupić nową uszczelkę albo
Zdejmij pokrywę nasmaruj specjalnym silikonem (dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnymi) złóż wszystko z powrotem.

A niżej to może Ci cieknie właśnie od góry z pod tej uszczelki i Ci wszystko zawala tym olejem.
Ale motor ma dalej siłę taką samą nic nie stracił na mocy tak samo ciągnie na każdym biegu????
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez longrunner » 25/3/2009, 00:21

dopiero co kupilem ten motorek, takze nie mam porownania sily, ale faktem jest ze wkreca sie z predkoscia na maks bez problemu.

a czy mozliwe ze nizej jest np. uszczelka pod glowica??

i jaki ten silikon najlepiej kupic (przepraszam za naiwne pytanie, ale jestem poczatkujacym uzytkownikiem).
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Maro » 25/3/2009, 19:09

Tak niżej jest uszczelka pod głowicą.
Trzeba najpierw zobaczyć dokładnie skąd cieknie. Wytrzyj-Umyj wszystko dokładnie i określ dokładnie miejsce (a) z których cieknie.

W sklepie powiedz że chcesz silikon pod uszczelkę, zastępuje on uszczelki i jest odporny na temp. ok -60 do +350 (byle jakim sklepie samochodowym-motoryzacyjnym)
Motor jest chłodzony cieczą?
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez longrunner » 26/3/2009, 21:54

cieknie z pewej strony z przodu

co do chlodzenia - nie wiem czym jest chlodzony - w serwisowce nie ma ani slowa o dolewaniu wody, czy plynu chlodzacego

co do tego silikonu, to rozumiem, ze nalezy silniczek rozkrecic, potem na stara uszczelke nasmarowac silikonem i skrecic calosc?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Maro » 27/3/2009, 21:36

Nie silnika nie rozkręcasz :)

Odkręć tylko z góry tę pokrywę, od cylindra odchodzi.
Żeby ją odkręcisz będziesz musiał najprawdopodobniej też zbiornik paliwa zdjąć.
Odkręcisz i załóż tę uszczelkę na silikon.

A dokładnie zdiagnozowałeś skąd cieknie? Umyłeś to miejsce ?
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez longrunner » 30/3/2009, 23:15

przetarlem calosc szmatka, zrobilem przejazdzke tak 50-100km/h, ok 20min wszystkiego

po powrocie:

- lekko spocona uszczelka pokrywy zaworow - w zasadzie nie ma o czym mowic
- kolejna od gory, mokro i kapie po zebrowaniu w dol
- kolejna czesc to juz polaczenie glowicy (?) z silnikiem (?) tam tez wilgotno, ale wydaje sie ze to kapie z gory

calosc kapie po lewej stronie motorka
i podczas jazdy - pewnie ze wzgledu na ped - chlapie w tyl

czy dobrze mysle, ze wszystkiego to sa dwie uszczelki? jedna pod pokrywa zaworow, kolejna pod spodem to juz tzw. uszczelka pod glowica, czy jest jeszcze cos miedzy nimi albo pod nimi?
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Adam M. » 30/3/2009, 23:28

Nie sa tylko te dwie.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez longrunner » 31/3/2009, 00:02

wrzucilem zdjecie gdzie sa wycieki. jest tutaj:

[img][img]http://images50.fotosik.pl/95/e98bcbaf78b4c74bm.jpg[/img] (otwórz link)[/img]


jest mokry w zaznaczonych miejscach.

czyli twoim zdaniem wystarczy wymiana uszczelki pod glowica i uszczelki pod pokrywa zaworow?

to cos powazniejszego czy po prostu zuzycie uszczelek w starszym moto (rocznik 1997)? spadku mocy nie zauwazylem.[/img]
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez longrunner » 31/3/2009, 22:42

jeszcze takie pytanie. czy jesli moto mi krwawi spod uszczelki pod glowice, to automatycznie znaczy ze glowica jest do planowania i uszczelka do wymiany?

czy tez przyczyna moze byc inna niz glowica???
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30

Postprzez Adam M. » 31/3/2009, 23:25

Jezeli leci spod uszczelki pod glowica to trzeba przynajmniej sprawdzic plaszczyzne glowicy i cylindra, ja w swoim motocyklu zabielilem ( bardzo delikatne planowanie ) obie plaszczyzny i nie mam zadnego problemu z wyciekami na uszczelce miedzianej, bez zadnych uszczelniaczy, podczas gdy znajomi z takimi samymi sprzetami walcza o szczelnosc :).
Uszczelka jesli jest kompozytowa to do wymiany.
To samo z pokrywa zaworow, sprawdzic czy jest naprawde plaska i ew dac uszczelke na + cieniutko silikonu na nia.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez longrunner » 31/3/2009, 23:48

dzieki Adam. na piatek bede mial uszczelki to sie wybiore do serwisu, zeby wzieli sie do roboty

dobrze podposiwdales. zmienilem uszczelke pod pokrywa zaworow oraz uszczelke pod glowica. przy okazji zaworki i kartery do regulajci. i wyglada na to ze wszystko jest ok :)

dziekuje!
longrunner
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23/3/2009, 17:30



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê