Zobacz wątek - Kable rozruchowe-motor kontra samochód
NAS Analytics TAG

Kable rozruchowe-motor kontra samochód

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kable rozruchowe-motor kontra samochód

Postprzez misza198818 » 5/2/2009, 15:09

Czy odpalanie motocykla/skutera za pomocą kabli rozruchowych jest bezpieczne czy może to prowadzić do jakichś usterek?
Może mi powiecie też odrazu czy akumulator od skutera (12V też jest) mogę tak samo podłączyć pod te kable i spróbować uruchomić?
misza198818
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/1/2009, 21:13
Lokalizacja: WLKP


Postprzez POLER » 5/2/2009, 15:26

No najważniejsze jest byle na twojej instalacji w motocyklu było takie same jak na akumulatorze od którego "chcesz pozyczyć" prąd.

+ do +, - do - i nic siÄ™ nie stanie.

Pamietaj o napięciu.
Polerowanie elementów aluminiowych, stalowych (stal kwasowa, nierdzewna) na super połysk - lustro. | Poleruję felgi motocyklowe jak i samochodowe, pokrywy, dekle - każdy element. | | http://poleralu.fotosik.pl
POLER
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 5/1/2009, 04:42


Postprzez Sureal » 5/2/2009, 15:42

jaki minus do minusa?
łączysz plus z plusem, drugi kabel do minusa w samochodzie a przy motocyklu/skuterze do ramy(pod jakąś śrubę). I nie dotykać elementów metalowych.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Wombat » 5/2/2009, 19:45

możesz pod warunkiem ze w instalację masz non stop wpięty aku...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Sureal » 5/2/2009, 21:00

z całym szacunkiem senek, ale teraz wymyśliłeś nową teorię.

Obwód sterowania to jest zupełnie inna bajka.
Nie powinieneś podpinać się pod minus, chociażby dlatego, żeby sobie samemu nie zrobić psikusa i nie mieć zaraz problemu z odpaleniem samochodu.

Przed odpaleniem moto na kablach warto sprawdzić napięcie na klemach. Jeżeli jest rzędu 11V,to aku jest wyczerpane, ale odpali. Jeżeli oscyluje pomiędzy 8 - 10 V to przy próbie uruchomienia mamy jak w banku, że pójdzie przekaźnik przed zapłonem.

częstym błędem jest odłączenie akumulatora od auta i odpalenie z nigo motocykla - mamy wtedy zwarę i to solidną.

Odpalanie na kablu można stosować zawsze. Pod warunkiem spłnienia warunków, które podałem wyżej i z zachowaniem rozsądku.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Sureal » 7/2/2009, 13:03

senekkorzenna napisał(a):w układach gdzie system jest sterowany komputerem nie zaleca się używać kabli do odpalania jak i użyczać prądu do odpalania drugiego pojazdu.


Nie chciałem Cię obrazić:) forum, rzecz bezpłciowa i czasem niektóre rzeczy napisane neutralnie mogą wyglądać zupełnie inaczej u czytającego:)


W każdym razie jeżeli chodzi o silniki, sterowane "komputerem", to rysyko istnieje tylko wtedy, gdy nieumiejętnie podłączymy aku i zaczniemy ładować jeden z drugiego.
Nie ma tu zagrożenia, problem owszem pojawia się, ale przy odpaleniu silnika na pych - może o to Ci chodziło.

Pozdr!
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 7/2/2009, 13:24

nie, Senek zawsze tworzy nowe teorie, u niego to normalne.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 7/2/2009, 22:05

hmmm zależy w którym ASO, bodajże z nowych toyot '(co do marki nie jestem pewny) nie wolno nawet podczas wymiany akumulatora pozbawiać samochód prądu,bo skończy się wizytą w ASO, a w końcu jakoś to muszą zrobić.

A tak na marginesie, oni rozmawiają o kablach rozruchowych, wciełeś im się ze swoimi teoriami, zostałeś zjechany i jak zawsze mówisz już o innym temacie, tym razem o odpalaniu na zaciąg, jeszcze dodaj coś o rozumowaniu języka polskiego:lol:
Przeczytaj Senek jeszcze raz jaki jest tytuł tematu :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 7/2/2009, 23:51

senekkorzenna napisał(a):Większość instalacji jest 12V więc nie ma problemu ale to nie wszystko!w układach gdzie system jest sterowany komputerem nie zaleca się używać kabli do odpalania jak i użyczać prądu do odpalania drugiego pojazdu.


senekkorzenna napisał(a):Przy odpalaniu na pych niebezpieczeństwo jest nie od strony elektryki czy elektroniki ale układu napędu rozrządu czyli przeskoczenie paska np.


:lol: :lol: :lol:

myśle że nikomu nie musisz tłumaczyć jak odpalanie na pych wpływa na żywotność sterownika ECU :lol: pytał się jak odpalać na kable a nie na pych :lol: zresztą raczej będzie miał łańcuszek a nie pasek, prawda? :lol:

Senek jak zawsze pierdzielisz takie głupoty że się słuchać tego nie chce :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Szkot :> » 10/2/2009, 14:48

wracając do Topika to na kable nie powinno byc problemu ale niemożna wykluczyć że reguator napiecia zwariuje albo w moto albo w samochodzie. (to sie nazywa złośliwość żeczy martwych)
Jeśli takie odpalanie miało by byc codziennoscią to niepolecam ale jesli w sytuacji awaryjnej to wiadomo że jak mus to mus!
Części do Bandita !
Szkot :>
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 26/5/2007, 15:55
Lokalizacja: 3 City

Postprzez hugo2003 » 10/2/2009, 17:17

senekkorzenna napisał(a):Przy odpalaniu na pych niebezpieczeństwo jest nie od strony elektryki czy elektroniki ale układu napędu rozrządu czyli przeskoczenie paska...



niby dlaczego by mial przeskoczyc "pasek" (Å‚ancuszek) przeciez przy zapychaniu moto na ten lancuszek dzialaja podobne sily (albo nawet duzo mniejsze ) niz podczas ostrego ruszania....;>
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez grzesko » 10/2/2009, 20:30

niby dlaczego by mial przeskoczyc "pasek" (Å‚ancuszek) przeciez przy zapychaniu moto na ten lancuszek dzialaja podobne sily (albo nawet duzo mniejsze ) niz podczas ostrego ruszania....;>[/quote]

no i tu sie kolego mylisz, bo sily sa zupelnie inne chociazby przez to ze udzial w tym bierze skrzynia biegow, poprzez inne przelozenia niz ma rozrosznik. W samochodzie moze Ci przeskoczyc pasek, a w motocyklu lancuszek albo co gorsza moze sie zerwac.
Avatar użytkownika
grzesko
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14/1/2009, 14:10
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Postprzez hugo2003 » 10/2/2009, 21:13

owszem bierze udzial skrzunia biegow ale wydaje mi sie ze podczas przygazowki wszystko w silniku i sam lacuszek przenosi wieksze obciazenia niz podczas zapychania np z lagodnym puszczeniem sprzegla ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez grzesko » 11/2/2009, 11:55

nie jestem specjalista ale wlasnie przy paleniu na pych zdarzaly sie uszkodzenia rozrzadu wiec cos w tym musi byc
Avatar użytkownika
grzesko
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14/1/2009, 14:10
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Postprzez Szkot :> » 12/2/2009, 13:16

A czy to jest odpowiedni post na te dywagacje?
Części do Bandita !
Szkot :>
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 26/5/2007, 15:55
Lokalizacja: 3 City

Postprzez mar111cin » 12/2/2009, 23:12

w automatach nie ma takiego problemu :lol: palmy na pych automaty ;)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Sureal » 12/2/2009, 23:30

Szkot :>
a czy wniosłeś coś do tematu?Bo zdecydowana większość Twoich postów na forum jest merytorycznie pusta!

A czy to jest odpowiedni post na te dywagacje?

HM Nowy - kilka miesiecy -> pewnie nie ladowany i nietrzymany w ciepłym -> nic dodać nic ująć.

wracając do Topika to na kable nie powinno byc problemu ale niemożna wykluczyć że reguator napiecia zwariuje albo w moto albo w samochodzie. (to sie nazywa złośliwość żeczy martwych)

bez komentarza...
proponuje przepatrzeć instalację poruszać kostkami! co nieco mogło zaśniedzieć. co do aku zawsze mozna spróbować na kable z auta czy coś bo jak są ostre mrozy a garaż nie ocieplany to wyciągnie ci aku raz raz bo to bateraia prawie jak do zegarka "ciut wieksza" niepamietam jak jest w 95r ale w 97r. jest kabelek przy sprzęgle może gdzies niebyć przejscia. Nic innego jak szukać kombinować Smile Rozrusznika bym niewyciągał !! bo to są elementy które najpierw słychac ze coś się z nimi dzieje skoro niebyło objawów to po co? no chyba ze masz pecha i szczotki sie zablokowały! Smile


stary, przeczytaj regulamin, nie znasz się - nie piszesz. A dajesz mnóstwo bzdurnych odpowiedzi w mechanice.

co do tematu, to nie ma sie co doktoryzować :). Wszystko już chyba jest napisane.

Pozdr.

szkot,
I nie pisz mi pierdół na privie:, a otóż co dostałem
Ty pierdoło, bzdury to ty masz w głowie!
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê