Zobacz wątek - Przekładka silnika do R1
 
NAS Analytics TAG

Przekładka silnika do R1

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przekładka silnika do R1

Postprzez martinez1801 » 18/1/2009, 22:40

Witam Wszystkich.Proszę o radę,chodzi mi o yamahę R1 z 2001 którą kupiłem w zeszłym roku i po przejechaniu 200km zatarł mi sie silnik.Czy z modelu 2002 podejdzie silnik po przełożeniu głowicy z mojego silnika?Ja mam na gażnikach,podobno reszta oprócz głowicy z modelu 2002 jest taka sama czy to prawda?Pozdro
martinez1801
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/12/2008, 13:53


Postprzez numberuno » 18/1/2009, 23:16

Nie robi się takich rzeczy w tego typu sprzętach. Te silniki mają inną konstrukcje. Jeden jest na wtrysku, drugi na gaźnikach, mają inny stopień sprężania, na pewno są jakieś zmiany w rozrządzie. To nie będzie działać. Szukaj silnika do 2001 roku, albo można tez włożyć kompletny z RN09, tyle że to już trochę rzeźby jest i musiałbyś mieć doświadczonego w takich przeróbkach mechanika. Z tego co wiem to korpus układu wtrysku nie pasuje pod bak, inne są mocowania silnika, i w inaczej jest osadzona zębatka zdawcza. Do tego musiałbyś mieć kompletna instalację z RN09.
Co Ci się zatarło dokładnie,panewka? Najpewniejszym rozwiązaniem jest kupienie nowego wału z kompletem panewek u dilera Yamahy.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49


Postprzez krzycho_16 » 19/1/2009, 08:53

Według mnie takie przeróbki są nie opłacalne ponieważ za silnik do erki będziesz musiał trochę dać a wiadomo do tego dojdzie koszt mechanika który to poskłada (chyba ze sam potrafisz) a wiadomo nie będzie już to orginał zawsze będzie to składak ja bym radził sprzedać troche taniej tą erke napewno znajdzie się ktoś kto moze ma silnik i poskłada sobie. A tobie bym radził dołożyć i kupić nową erke.
krzycho_16
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 3/7/2007, 23:06

Postprzez martinez1801 » 19/1/2009, 17:49

Dzięki za radę panowie,już miałem zamiar jechać po ten silnik z 2002 na wtrysku,ale tak jak radzicie będę szukał do roku 2001 na gaźnikach.Dokładnie zatarła mi sie panewka na wale do odzysku mam skrzynie+głowice z gaźnikami.Słyszałem rózne opinie że podobno nie ma problemu z przekładką po przełożeniu głowicy ale wolałem się upewnić.Wielkie dzięki!
martinez1801
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/12/2008, 13:53

Postprzez Raczek_6 » 19/1/2009, 21:38

Jak już nabędziesz drugi silnik to polecam oryginalny filtr oleju (niestety na zamiennikach zdarzało się zatrzeć silnik) ewentualnie K&N.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez numberuno » 20/1/2009, 12:51

Po prostu to były najmocniejsze sprzęty tych lat, i w związku z tym dostawały największe baty od właścicieli. A większość egzemplarzy z tych lat już swoje przeszła. Ja mam R1 z 2002 roku i jestem mega zadowolony. Zadnych awarii, oleju grama nie chce pić, skrzynia chodzi idealnie, silnik tak samo. A przy naprawdę ostrej jeździe spalanie nigdy nie wyniosło powyżej 8 litrów, normalnie zamykam się w okolicach 7. Życzę autorowi tematu powodzenia w szukaniu dobrego silnika z tego roku. Ja bym jednak zainwestował trochę i zrobił remont tego co ma. Tyle że na oryginalnych i nowych częściach. Koszt nowego wału u dilera Yamahy z tego co wiem to ok 3tys zł, plus nowe panewki (ok 1000zł). Jeśli Tłoki i blok są w dobrym stanie to bym się skusił na taką opcję. Wyjdzie nie wiele więcej od innego silnika z przekładką, a pojeździ na pewno dłużej
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez martinez1801 » 20/1/2009, 19:16

Kolega Raczek6 może mieć rację też słyszałem ze na zamiennikach można zatrzeć silnik zwłaszcza te od z roku 98-01.Dobrze jest posłuchać rad zanim popełni się jakiś błąd.Chyba trochę zraziłem się do R1 przez tą całą sytuację,a może po prostu trafiłem na motocykl który był szykowany typowo na sprzedaż,bo gość wiedział że długo nie pochodzi..
martinez1801
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/12/2008, 13:53

Postprzez Raczek_6 » 20/1/2009, 23:13

Ewentualnie jeśli miałeś dobrą skrzynię biegów możesz szukać silnika z uszkodzoną skrzynią biegów i przełożyć co dobre.
Przy okazji sprawdź stan pompy olejowej i jak wygląda sitko w smoku do pompy olejowej.
Słyszałem też o montażu czujnika ciśnienia oleju i dodatkowej diody (która gaśnie jak jest odpowiednie ciśnienie oleju) w tych modelach, oryginalnie jest tylko czujnik poziomu oleju.
W najgorszej opcji szukaj całej na chodzie bez prawa rejestracji, zawsze to co zostanie można sprzedać na części :-)
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez spejs » 30/3/2009, 08:05

mam pytanie a jak z silnikiem z 2001r ? bez problemow mozna go wsadzic do ramy z 99 i podpiąć pod tamtą instalacje? chyba z tego co widzialem modul z 01 różni sie od tego z 98/99?
spejs
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/3/2009, 07:53
Lokalizacja: Krk

Postprzez spejs » 30/3/2009, 08:06

mam pytanie a jak z silnikiem z 2001r ? bez problemow mozna go wsadzic do ramy z 99 i podpiąć pod tamtą instalacje? chyba z tego co widzialem modul z 01 różni sie od tego z 98/99?
spejs
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/3/2009, 07:53
Lokalizacja: Krk



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê