Szarpanie CBR900
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Szarpanie CBR900
Witam Panowie, mam mały problem ze swoja CBR900RR z 96roku. Mianowicie czuje lekkie szarpanie na niższych obrotach a nawet jadąc na 1 biegu bez gazu. Czym to jest spowodowane? I jeszcze proszę o informacje jak poznać kiedy łańcuch jest do wymiany (mój nie jest powyciągany ale stukając o niego głośno słychać rolki)
- młody_CBR
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45
Może synchronizacja gaźników (a w zasadzie ich przegląd), kiedy luzy zaworowe i świece były sprawdzane ?
A czy łańcuch nie ma pozacieranych ogniw bo dawno nie był smarowany ?
A czy łańcuch nie ma pozacieranych ogniw bo dawno nie był smarowany ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Jezeli luz lancucha jest dobry sprawdz czy lancuch nie odchodzi dosc znaczaco od tylnej zebatki. Sprawdz takze czy lancuch ma jednakowy naciag na calej dlugosci.
W jakim stanie sa zebatki ?
Czy skrzynia biegow pracuje tak jak nalezy ?
W jakim stanie sa zebatki ?
Czy skrzynia biegow pracuje tak jak nalezy ?
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
naciąg łańcucha jest ok, nie odchodzi od zębatki a smarowałem go dosyć niedawno i po smarowaniu tez był ten efekt, a naciąg jest taki sam na całej długości. no skrzynia jest w porządku. jedynie niepokoi mnie to że jak stukne w łańcuch słychać te rolki. czy może juz łańcuch jest stary ale nie jest wyciągnięty i gumowe elementy nie trzymaja?
- młody_CBR
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45
smarowałeś go? to chyba go źle smarowałeś...choćby łańcuch był jak nie wiem zużyty to jak go namoczysz w oleju przekładniowym to niema prawa stukać po smarowaniu.
Łańcuch możesz smarować bzdurnymi dla mnie preparatami w sprayu lub używając oleju przekładniowego, ten drugi sposób jest bardziej polecany przez większość osób.
Co do zużycia łańcucha to sprawdzasz go np. blokując skrzynie na 1 biegu i próbując przekręcić koło w przeciwną stronę do ruchu podczas jazdy, jeśli łańcuch wstanie z zębatek to już jest zużyty, tak samo zębatki jeśli są ostre zęby, to też świadczy to o znacznym zużyciu.
Łańcuch możesz smarować bzdurnymi dla mnie preparatami w sprayu lub używając oleju przekładniowego, ten drugi sposób jest bardziej polecany przez większość osób.
Co do zużycia łańcucha to sprawdzasz go np. blokując skrzynie na 1 biegu i próbując przekręcić koło w przeciwną stronę do ruchu podczas jazdy, jeśli łańcuch wstanie z zębatek to już jest zużyty, tak samo zębatki jeśli są ostre zęby, to też świadczy to o znacznym zużyciu.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
mysle ze to jest spowodowane nierowna praca silnika tzn skaczaca moca przez niezsynchrowane gazniki.... mysle ze to by pomoglo... mialem podobnie... czyszczenie pewnie by sie tez przydalo;>
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
calkiem prawdopodne, ze w lancuchu zniszczeniu ulegly o-ringi i wskutek tego nastapilo rozluzowanie rolek. Nie mniej jendak w kazdym lancuchu rolki musza posiadac niezbedny luz i sadze, ze to nie jest przyczyna. Koszt synchronizacji i czyszczenia gaznikow jest relatywnie mniejszy niz wymiana lancucha. A to rzeczywiscie moze byc przyczyna.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
jeszcze jest taka zasada ze to sa silniki wysokoobrotowe wiec duszenie ich na np 5biegu przy 2rpm to jest dla nich zabojstwo swojego rodxzaju.... wiec moze szarpac i to kazdy chyba ze ma kolosalny jakis moment obrotowy i pociagnie .... ale sporty chodza gladko jak dostana obrotow... u mnie tez to bylo ...lacznie z dziura w mocy przy ok 6rpm wiec zrob synchro i czyszczenie tzn odwrotnie czyszczenie synchro...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ludzie mówią Tobie, żebyś zrobił czyszczenie i synchronizacje gaźnikow, a Ty dalej swoje i wymieniasz łańcuch.. Po co pytasz o rade, skoro masz ja w dupie.. O Booziu...
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
młody_CBR napisał(a):dzisiaj wymieniłem łańcuch i zębatki i dalej to samoale jadąc bez gazu czuje szarpnięcia i gdzies z prawej strony w okolicy prawego dekla cos cichutko stuka. jest to równoczesne z szarpnięciem
pod prawym deklem silnika(siedzac na motocyklu) masz sprzeglo. To tez calkiem prawdopodna przczyna. Byc moze tarcze juz zaczynaja sie slizgac.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość