Zobacz wątek - Szarpanie CBR900
NAS Analytics TAG

Szarpanie CBR900

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szarpanie CBR900

Postprzez młody_CBR » 4/12/2008, 20:50

Witam Panowie, mam mały problem ze swoja CBR900RR z 96roku. Mianowicie czuje lekkie szarpanie na niższych obrotach a nawet jadąc na 1 biegu bez gazu. Czym to jest spowodowane? I jeszcze proszę o informacje jak poznać kiedy łańcuch jest do wymiany (mój nie jest powyciągany ale stukając o niego głośno słychać rolki)
młody_CBR
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45


Postprzez Raczek_6 » 4/12/2008, 21:53

Może synchronizacja gaźników (a w zasadzie ich przegląd), kiedy luzy zaworowe i świece były sprawdzane ?
A czy łańcuch nie ma pozacieranych ogniw bo dawno nie był smarowany ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez elco » 4/12/2008, 22:51

Jezeli luz lancucha jest dobry sprawdz czy lancuch nie odchodzi dosc znaczaco od tylnej zebatki. Sprawdz takze czy lancuch ma jednakowy naciag na calej dlugosci.

W jakim stanie sa zebatki ?

Czy skrzynia biegow pracuje tak jak nalezy ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez młody_CBR » 4/12/2008, 23:03

naciąg łańcucha jest ok, nie odchodzi od zębatki a smarowałem go dosyć niedawno i po smarowaniu tez był ten efekt, a naciąg jest taki sam na całej długości. no skrzynia jest w porządku. jedynie niepokoi mnie to że jak stukne w łańcuch słychać te rolki. czy może juz łańcuch jest stary ale nie jest wyciągnięty i gumowe elementy nie trzymaja?
młody_CBR
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45

Postprzez Kedar-88 » 4/12/2008, 23:56

smarowałeś go? to chyba go źle smarowałeś...choćby łańcuch był jak nie wiem zużyty to jak go namoczysz w oleju przekładniowym to niema prawa stukać po smarowaniu.
Łańcuch możesz smarować bzdurnymi dla mnie preparatami w sprayu lub używając oleju przekładniowego, ten drugi sposób jest bardziej polecany przez większość osób.

Co do zużycia łańcucha to sprawdzasz go np. blokując skrzynie na 1 biegu i próbując przekręcić koło w przeciwną stronę do ruchu podczas jazdy, jeśli łańcuch wstanie z zębatek to już jest zużyty, tak samo zębatki jeśli są ostre zęby, to też świadczy to o znacznym zużyciu.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez falconiforme » 5/12/2008, 08:38

Ja miałem stukanie na łańcuchu jak był już złom.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez hugo2003 » 5/12/2008, 18:51

mysle ze to jest spowodowane nierowna praca silnika tzn skaczaca moca przez niezsynchrowane gazniki.... mysle ze to by pomoglo... mialem podobnie... czyszczenie pewnie by sie tez przydalo;>
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez młody_CBR » 5/12/2008, 19:49

Hugo ale u Ciebie ten problem był też na wysokich obrotach? u mnie tylko jest to jak mam wysoki bieg i przyspieszam albo na 1 bez gazu. łańcuch właśnie czyściłem, smarowałem i naciagałem więc jest git a szarpie dalej..
młody_CBR
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45

Postprzez elco » 5/12/2008, 20:21

calkiem prawdopodne, ze w lancuchu zniszczeniu ulegly o-ringi i wskutek tego nastapilo rozluzowanie rolek. Nie mniej jendak w kazdym lancuchu rolki musza posiadac niezbedny luz i sadze, ze to nie jest przyczyna. Koszt synchronizacji i czyszczenia gaznikow jest relatywnie mniejszy niz wymiana lancucha. A to rzeczywiscie moze byc przyczyna.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez hugo2003 » 6/12/2008, 12:35

jeszcze jest taka zasada ze to sa silniki wysokoobrotowe wiec duszenie ich na np 5biegu przy 2rpm to jest dla nich zabojstwo swojego rodxzaju.... wiec moze szarpac i to kazdy chyba ze ma kolosalny jakis moment obrotowy i pociagnie .... ale sporty chodza gladko jak dostana obrotow... u mnie tez to bylo ...lacznie z dziura w mocy przy ok 6rpm wiec zrob synchro i czyszczenie tzn odwrotnie czyszczenie synchro...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez młody_CBR » 6/12/2008, 16:54

dzisiaj wymieniłem łańcuch i zębatki i dalej to samo :cry: ale jadąc bez gazu czuje szarpnięcia i gdzies z prawej strony w okolicy prawego dekla cos cichutko stuka. jest to równoczesne z szarpnięciem
młody_CBR
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45

Postprzez Dominik_YZF » 6/12/2008, 19:11

Ludzie mówią Tobie, żebyś zrobił czyszczenie i synchronizacje gaźnikow, a Ty dalej swoje i wymieniasz łańcuch.. Po co pytasz o rade, skoro masz ja w dupie.. O Booziu...
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez PrzemoR6 » 6/12/2008, 21:09

Jezdzic bez gazu to diesel'em spokojnie mozna, poza tym sprawdz czy wolne obroty nie sa za niskie.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez elco » 7/12/2008, 14:39

młody_CBR napisał(a):dzisiaj wymieniłem łańcuch i zębatki i dalej to samo :cry: ale jadąc bez gazu czuje szarpnięcia i gdzies z prawej strony w okolicy prawego dekla cos cichutko stuka. jest to równoczesne z szarpnięciem


pod prawym deklem silnika(siedzac na motocyklu) masz sprzeglo. To tez calkiem prawdopodna przczyna. Byc moze tarcze juz zaczynaja sie slizgac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr