Zobacz wÄ…tek - Problem z Yamaha FZR 600
NAS Analytics TAG

Problem z Yamaha FZR 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z Yamaha FZR 600

Postprzez Mipel_2008 » 10/11/2008, 22:31

Witam. Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno Yamahe FZR 600 Genesis model 3HF 1992r. Mam taki problem że motocykl czasem ma problem zapalić (zdarza się to rzadko ) i nie ma tu znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, po dodaniu gazu zapala, ale wygląda to tak jakby zalewało świece. Po wykręceniu świec widać na nich ciemny osad nie tłusty tylko po prostu ciemny. Czy jest to wina świec? (NGK CR9E) czy może jest zbyt bogata mieszanka? Motocykl normalnie wkręca się na obroty i ma moc, tylko czasami przy około 2-3 tyś obrotów po odkręceniu gazu przez chwile przerywa i potem normalnie jedzie. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo. nie dymi . Tylko gdy jest problem z zapaleniem i po odpaleniu odrazu dam raz po obrotach to potrafi zadymić na czarno ale jak odpala normalnie to nie ma tego objawu. Problem polega na tym że nie wiem czy to wina świec / przewodów wysokiego napięcia , czy regulacji gaźników, która ponoć była wykonana (kupiłem motor w Autoryzowanym serwisie) sprzedający uprzedził że na wiosnę trzeba będzie wymienić świece . Jestem początkujący jeżeli chodzi o silniki 4t więc proszę o poradę, czy to może być wina świec?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)


Postprzez PavloRBR » 10/11/2008, 23:07

kumpel miał FZR z tego samego roku i tez cos mu tam czasem zalewało ja ... nie chciała zapalic cos raz i okzało sie ze wina swiec sprubuj wymienić moze to to ....
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady


Postprzez Mipel_2008 » 10/11/2008, 23:28

Ok, tak też zrobię, a czy opłaca się inwestować w świece irydowe NGK CR9EIX , czy wystarczą zwykłe CR9E ? czy ktoś może powiedzieć mi jakie są różnice wyczuwalne dla szarego użytkownika ? to że elektrod się mniej wypala to wiem z teorii a w praktyce?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez PavloRBR » 10/11/2008, 23:55

na 100% to nie wiem czy u ciebie tez to bd świece ale kumpel cos 2 razy w ciagu miesiaca zmianiał bo palic mu nie chciała ... mówił ze jak zmienił swiece to zapaliła wiec nie wiem ale tez swiece jak wykrecał były mokre ...
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez Mipel_2008 » 11/11/2008, 00:18

a może czas przyszedł na przewody wysokiego napięcia?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez limak14 » 11/11/2008, 09:23

a może masz problemy z masą?przeczyść wszystkie styki i masę, która leci do silnika
ja tak zrobiłem i pomogło
sprawdzałeś aku czy jest dobry, a także ładowanie?
świece i tak trzeba wymienic na sezon
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Mipel_2008 » 11/11/2008, 09:54

Hmm wczoraj sprawdzałem aku ale tylko na zgaszonym silniku i miał ponad 12V dziś sprawdzę i podam tu dokładne wyniki. Przeczyszczę masę i zobaczę czy to coś pomorze. A czy przy problemach z masą/ akumulatorem mogą występować ciemne świece? przypominam że są suche tylko nie szare a bardziej czarne. Może przez elektrykę nie przepalać benzyny jak należy i zostawiać taki nalot?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez FZR600R » 11/11/2008, 19:11

to ,że przy 2k obrotów jak mocno odkręcisz i się prydusi to norma tylko zależy jak długo to trwa.... a może masz źle wyczuty motor ja na początku też miałem takie historie z plaeniem teraz to znikło....
FZR600R ---> GSX-R 1000 K6
ET 11.851

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
FZR600R
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26

Postprzez Mipel_2008 » 12/11/2008, 21:15

Faktycznie w końcu to normalne . Ok już chyba wiem w czym jest problem. Jak podkręciłem śrubką od przepustnic obroty to pali na dotyk przynajmniej jak narazie. Wcześniej miał około 900 obrotów jak był ciepły a teraz mu dałem jakieś 1200 . Takie pytanie, jakie powinny być obroty biegu jałowego na ciepłym silniku? tzn jakie mam ustawić żeby było ok?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Bandit 400 GK75A 93r

Postprzez LeÅ›ny » 12/11/2008, 22:20

witam, i przepraszam, że podpinam się pod ten temat ale nie chciałem specjalnie zakładać nowego a ten problem wydaje się już rozwiązany, mam problem z bezpiecznikiem "signal" światło stopu,kierunki,trąbka,pozycja i obrotomierz , bezpiecznik ten w kółko się przepala, czasami nie zdążę nawet ruszyć, innym razem mogę objechać pół miasta zanim się przepali, sprawdzałem już kable i styki, wszystko wygląda ok, nawet popsikałem je WD-40 ale dalej nic, standardowo był tam włożony bezpiecznik 10A, w tej chwili mam 7,5A bo 10A wszystkie już popaliłem :lol: . Ostatnio w motorze była robiona regulacja zaworów + czyszczenie gaźników ale przy instalacji nie było nic grzebane, no jedynie zdjęte cewki, dzień wcześniej padła mi też jedna świeca więc wziąłem jedną od mechanika i w ten sposób mam 3xcr8EK i 1xcr8e jedyne co mi przychodzi do głowy to przebicie na tej świecy ale czy to mogło by mieć taki wpływ na bezpiecznik?! dlatego pisze o tym tutaj, nowe świece już do mnie jadą więc będę mógł wyeliminować problem albo tylko domysł jego pochodzenia, z góry dziękuje za wszelkie rady

i do mojego poprzednika jeśli to coś pomorze :
ja w swoim ustawiłem obroty na takie żeby nie zalewał się przy odpalaniu i żeby na zimnym odpalał na ssaniu, a na ciepłym już bez, jeśli miałem za wysokie obroty to zalewało go przy próbie odpalania, a jeśli miałem tylko trochę za wysokie to odpalał bez ssania na zimnym ale gdy już się rozgrzał i próbowałem odpalić to zalewało...mam nadzieje że chociaż coś z tego jest zrozumiale napisane
:roll: pozdrawiam
Leśny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/10/2008, 20:06
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez Mipel_2008 » 13/11/2008, 14:11

Cześć. A sprawdzałeś miernikiem jakie masz napięcie w instalacji elektrycznej i czy nie robi się nigdzie zwarcie? a może ktoś wymienił kiedyś jakieś żarówki któr mają większą moc i co za tym idzie ciągną większy prąd? wtedy bezpiecznik ma prawo się palić. Widze że kolega mieszka w okolicy trójmiasta :P
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez LeÅ›ny » 15/11/2008, 00:08

no niestety nie sprawdzałem ponieważ nie posiadam tego wspaniałego urządzenia jakim jest miernik 8) miałem kiedyś jeden ale wsiąkł :roll: no i te żarówki to bym raczej skreślił bo motor mam już trochę i nie miałem z tym wcześniej problemu, jak znajdę trochę czasu to rozbiorę wszystko ładnie i posprawdzam, na razie jednak tego czasu nie mam :? no i jak by ktoś miał jakieś podpowiedzi to chętni poczytam ;) no i tak jestem z okolic trójmiasta ;)
Leśny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/10/2008, 20:06
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez Mipel_2008 » 19/11/2008, 16:19

Witam ponownie. Problem nadal występuje (czasem mam problemy z zapaleniem fzr 600) <- musze dodać minimalnie gazu lub bez gazu pokręcić go trochę czasu. Dodam że świece mam nowe i palą dobrze bo elektroda ma jasny osad, tylko izolator jest troche ciemny ale wydaje mi się że to z tytułu problemu z zapalaniem. Motocykl ma moc, kręci się na wysokie obroty bez problemu, nie dymi nie strzela z wydechu . Akumulator w stanie spoczynku ma ponad 13V . Proszę o pomoc, ponieważ nie chciałbym oddawać motoru do serwisu . Mam warsztat i wszystkie potrzebne narzędzia. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez YZF R1 » 19/11/2008, 16:25

na moje oko to przede wszystkim synchronizacja gaźników pierwsza rzecz, kup nowe świece nie są drogie druga i trzecia sprawdź kable wysokiego napięcia to szarpanie może być spowodowane właśnie delikatnym przebiciem.... i nie ufaj jak ktoś ci powie że tuż przed sprzedażą było robione to i to... bo zazwyczaj nie było!
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LeÅ›ny » 19/11/2008, 17:01

no jeżeli ręczna regulacja obrotów na gaźnikach niczego nie zmieniła to rzeczywiście trzeba popróbować pomysłów kolegi wyżej... życzę powodzenia ;)
Leśny
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29/10/2008, 20:06
Lokalizacja: Kartuzy

Postprzez Mipel_2008 » 19/11/2008, 18:57

Witam. Świece wymieniłem 50km temu ( stare były czarne) nowe przepalają elektrodę na jasny kolor. Po czym można poznać że kable wysokiego napięcia są do wymiany? Aha motor ma problemy tylko jak się nagrzeje i postoi np z 10-15minut jak jest zimny to pali normalnie a jak gorący i go zgaszę i zaraz będę chciał zapalić to także. Problem się zaczyna jak nagrzany po stoi 15minut
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez Mipel_2008 » 20/11/2008, 17:40

czy ktoś z okolicy trójmiasta (najlepiej gdańska lub pruszcza) podjął by się synchronizacji i regulacji gaźników? motor na niskich obrotach minimalnie nie równo chodzi, no i ten problem z zapalaniem na gorącym silniku... ile kosztuje pełen serwis gaźników? (synchronizacja, regulacja mieszanki i paliwa w komorze pływakowej) ? myślę że pewnym krokiem w przód będzie jak po rozgrzaniu i odczekaniu tych 15 minut zakręcę go bez gazu i ssania ale tak żeby go nie zapalić (muszę kilka razy zakręcić żeby zaskoczył) i wykręcę świecę i zobaczę czy jest zalana czy sucha.
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez skwy » 20/11/2008, 19:43

Mam kumpla z Gdańska który naprawia moto mogę podać ci namiary.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Mipel_2008 » 20/11/2008, 19:56

Ok, to poproszę. Chodzi głownie o to zapalanie . Elektrykę sprawdzę sam, ale do gaźników nie mam miernika podciśnienia żeby go samemu ustawić
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Postprzez Mipel_2008 » 22/11/2008, 09:08

Witam, odkryłem nową rzecz. Po zmierzeniu napięcia na aku innym miernikiem okazuje się że nominalnie bez obciążenia ma 12,5 V a gdy włączę światła spada do 11,5V i to w ciągu kilku sekund. Na odpalonym silniku z włączonymi światłami przy 1k obrotów napięcie na aku wynosi 13,6V czyli ładowanie jest. Akumulator ładowałem prostownikiem jak był wyjęty z motoru i po 2 godzinach ładowania osiągnął 12,8V .
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
Mipel_2008
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê