Problem z Yamaha FZR 600
Posty: 54
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Problem z Yamaha FZR 600
Witam. Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem niedawno Yamahe FZR 600 Genesis model 3HF 1992r. Mam taki problem że motocykl czasem ma problem zapalić (zdarza się to rzadko ) i nie ma tu znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, po dodaniu gazu zapala, ale wygląda to tak jakby zalewało świece. Po wykręceniu świec widać na nich ciemny osad nie tłusty tylko po prostu ciemny. Czy jest to wina świec? (NGK CR9E) czy może jest zbyt bogata mieszanka? Motocykl normalnie wkręca się na obroty i ma moc, tylko czasami przy około 2-3 tyś obrotów po odkręceniu gazu przez chwile przerywa i potem normalnie jedzie. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo. nie dymi . Tylko gdy jest problem z zapaleniem i po odpaleniu odrazu dam raz po obrotach to potrafi zadymić na czarno ale jak odpala normalnie to nie ma tego objawu. Problem polega na tym że nie wiem czy to wina świec / przewodów wysokiego napięcia , czy regulacji gaźników, która ponoć była wykonana (kupiłem motor w Autoryzowanym serwisie) sprzedający uprzedził że na wiosnę trzeba będzie wymienić świece . Jestem początkujący jeżeli chodzi o silniki 4t więc proszę o poradę, czy to może być wina świec?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
kumpel miał FZR z tego samego roku i tez cos mu tam czasem zalewało ja ... nie chciała zapalic cos raz i okzało sie ze wina swiec sprubuj wymienić moze to to ....
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Ok, tak też zrobię, a czy opłaca się inwestować w świece irydowe NGK CR9EIX , czy wystarczą zwykłe CR9E ? czy ktoś może powiedzieć mi jakie są różnice wyczuwalne dla szarego użytkownika ? to że elektrod się mniej wypala to wiem z teorii a w praktyce?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
na 100% to nie wiem czy u ciebie tez to bd świece ale kumpel cos 2 razy w ciagu miesiaca zmianiał bo palic mu nie chciała ... mówił ze jak zmienił swiece to zapaliła wiec nie wiem ale tez swiece jak wykrecał były mokre ...
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
a może masz problemy z masą?przeczyść wszystkie styki i masę, która leci do silnika
ja tak zrobiłem i pomogło
sprawdzałeś aku czy jest dobry, a także ładowanie?
świece i tak trzeba wymienic na sezon
ja tak zrobiłem i pomogło
sprawdzałeś aku czy jest dobry, a także ładowanie?
świece i tak trzeba wymienic na sezon
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Hmm wczoraj sprawdzałem aku ale tylko na zgaszonym silniku i miał ponad 12V dziś sprawdzę i podam tu dokładne wyniki. Przeczyszczę masę i zobaczę czy to coś pomorze. A czy przy problemach z masą/ akumulatorem mogą występować ciemne świece? przypominam że są suche tylko nie szare a bardziej czarne. Może przez elektrykę nie przepalać benzyny jak należy i zostawiać taki nalot?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
to ,że przy 2k obrotów jak mocno odkręcisz i się prydusi to norma tylko zależy jak długo to trwa.... a może masz źle wyczuty motor ja na początku też miałem takie historie z plaeniem teraz to znikło....
-
FZR600R - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26
Faktycznie w końcu to normalne . Ok już chyba wiem w czym jest problem. Jak podkręciłem śrubką od przepustnic obroty to pali na dotyk przynajmniej jak narazie. Wcześniej miał około 900 obrotów jak był ciepły a teraz mu dałem jakieś 1200 . Takie pytanie, jakie powinny być obroty biegu jałowego na ciepłym silniku? tzn jakie mam ustawić żeby było ok?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
Bandit 400 GK75A 93r
witam, i przepraszam, że podpinam się pod ten temat ale nie chciałem specjalnie zakładać nowego a ten problem wydaje się już rozwiązany, mam problem z bezpiecznikiem "signal" światło stopu,kierunki,trąbka,pozycja i obrotomierz , bezpiecznik ten w kółko się przepala, czasami nie zdążę nawet ruszyć, innym razem mogę objechać pół miasta zanim się przepali, sprawdzałem już kable i styki, wszystko wygląda ok, nawet popsikałem je WD-40 ale dalej nic, standardowo był tam włożony bezpiecznik 10A, w tej chwili mam 7,5A bo 10A wszystkie już popaliłem
. Ostatnio w motorze była robiona regulacja zaworów + czyszczenie gaźników ale przy instalacji nie było nic grzebane, no jedynie zdjęte cewki, dzień wcześniej padła mi też jedna świeca więc wziąłem jedną od mechanika i w ten sposób mam 3xcr8EK i 1xcr8e jedyne co mi przychodzi do głowy to przebicie na tej świecy ale czy to mogło by mieć taki wpływ na bezpiecznik?! dlatego pisze o tym tutaj, nowe świece już do mnie jadą więc będę mógł wyeliminować problem albo tylko domysł jego pochodzenia, z góry dziękuje za wszelkie rady
i do mojego poprzednika jeśli to coś pomorze :
ja w swoim ustawiłem obroty na takie żeby nie zalewał się przy odpalaniu i żeby na zimnym odpalał na ssaniu, a na ciepłym już bez, jeśli miałem za wysokie obroty to zalewało go przy próbie odpalania, a jeśli miałem tylko trochę za wysokie to odpalał bez ssania na zimnym ale gdy już się rozgrzał i próbowałem odpalić to zalewało...mam nadzieje że chociaż coś z tego jest zrozumiale napisane
pozdrawiam

i do mojego poprzednika jeśli to coś pomorze :
ja w swoim ustawiłem obroty na takie żeby nie zalewał się przy odpalaniu i żeby na zimnym odpalał na ssaniu, a na ciepłym już bez, jeśli miałem za wysokie obroty to zalewało go przy próbie odpalania, a jeśli miałem tylko trochę za wysokie to odpalał bez ssania na zimnym ale gdy już się rozgrzał i próbowałem odpalić to zalewało...mam nadzieje że chociaż coś z tego jest zrozumiale napisane

- Leśny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29/10/2008, 20:06
- Lokalizacja: Kartuzy
Cześć. A sprawdzałeś miernikiem jakie masz napięcie w instalacji elektrycznej i czy nie robi się nigdzie zwarcie? a może ktoś wymienił kiedyś jakieś żarówki któr mają większą moc i co za tym idzie ciągną większy prąd? wtedy bezpiecznik ma prawo się palić. Widze że kolega mieszka w okolicy trójmiasta 

Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
no niestety nie sprawdzałem ponieważ nie posiadam tego wspaniałego urządzenia jakim jest miernik
miałem kiedyś jeden ale wsiąkł
no i te żarówki to bym raczej skreślił bo motor mam już trochę i nie miałem z tym wcześniej problemu, jak znajdę trochę czasu to rozbiorę wszystko ładnie i posprawdzam, na razie jednak tego czasu nie mam
no i jak by ktoś miał jakieś podpowiedzi to chętni poczytam
no i tak jestem z okolic trójmiasta 





- Leśny
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 29/10/2008, 20:06
- Lokalizacja: Kartuzy
Witam ponownie. Problem nadal występuje (czasem mam problemy z zapaleniem fzr 600) <- musze dodać minimalnie gazu lub bez gazu pokręcić go trochę czasu. Dodam że świece mam nowe i palą dobrze bo elektroda ma jasny osad, tylko izolator jest troche ciemny ale wydaje mi się że to z tytułu problemu z zapalaniem. Motocykl ma moc, kręci się na wysokie obroty bez problemu, nie dymi nie strzela z wydechu . Akumulator w stanie spoczynku ma ponad 13V . Proszę o pomoc, ponieważ nie chciałbym oddawać motoru do serwisu . Mam warsztat i wszystkie potrzebne narzędzia. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
na moje oko to przede wszystkim synchronizacja gaźników pierwsza rzecz, kup nowe świece nie są drogie druga i trzecia sprawdź kable wysokiego napięcia to szarpanie może być spowodowane właśnie delikatnym przebiciem.... i nie ufaj jak ktoś ci powie że tuż przed sprzedażą było robione to i to... bo zazwyczaj nie było!
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Witam. Świece wymieniłem 50km temu ( stare były czarne) nowe przepalają elektrodę na jasny kolor. Po czym można poznać że kable wysokiego napięcia są do wymiany? Aha motor ma problemy tylko jak się nagrzeje i postoi np z 10-15minut jak jest zimny to pali normalnie a jak gorący i go zgaszę i zaraz będę chciał zapalić to także. Problem się zaczyna jak nagrzany po stoi 15minut
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
czy ktoś z okolicy trójmiasta (najlepiej gdańska lub pruszcza) podjął by się synchronizacji i regulacji gaźników? motor na niskich obrotach minimalnie nie równo chodzi, no i ten problem z zapalaniem na gorącym silniku... ile kosztuje pełen serwis gaźników? (synchronizacja, regulacja mieszanki i paliwa w komorze pływakowej) ? myślę że pewnym krokiem w przód będzie jak po rozgrzaniu i odczekaniu tych 15 minut zakręcę go bez gazu i ssania ale tak żeby go nie zapalić (muszę kilka razy zakręcić żeby zaskoczył) i wykręcę świecę i zobaczę czy jest zalana czy sucha.
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Ok, to poproszę. Chodzi głownie o to zapalanie . Elektrykę sprawdzę sam, ale do gaźników nie mam miernika podciśnienia żeby go samemu ustawić
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
Witam, odkryłem nową rzecz. Po zmierzeniu napięcia na aku innym miernikiem okazuje się że nominalnie bez obciążenia ma 12,5 V a gdy włączę światła spada do 11,5V i to w ciągu kilku sekund. Na odpalonym silniku z włączonymi światłami przy 1k obrotów napięcie na aku wynosi 13,6V czyli ładowanie jest. Akumulator ładowałem prostownikiem jak był wyjęty z motoru i po 2 godzinach ładowania osiągnął 12,8V .
Yamaha FZR 600 Genesis 3HF 1992r
- Mipel_2008
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10/11/2008, 21:45
- Lokalizacja: Rotmanka (pruszcz gdański)
Posty: 54
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości