Zobacz wÄ…tek - problem z kierownicÄ… - gsx 750 f
NAS Analytics TAG

problem z kierownicÄ… - gsx 750 f

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z kierownicÄ… - gsx 750 f

Postprzez BlueAngels2 » 10/11/2008, 10:37

Witam serdecznie! Mam kilka pytań do osób bardziej doświadczonych, które juz trochę siedzą w mechanice motorowej. Mianowicie w moim gsx f mam pogiętą kierownice. Zarówno lewą jak i prawą. Najśmieszniejsze jest to, że jedna jest wygięta w jedną stronę a druga w przeciwną :) nie są to bardzo widoczne różnice, jednak ja je dostrzegam. Wydaje mi się, że jest to również przyczyna problemu prowadzenia motoru, przy skręcenia ciągnie go mocna na jedną ze stron... przy jeździe na wprost gdy puszcza się kierownice jedzie bez problemu, jedynie na zakrętach mocno ciągnie motor do środka...
Postanowiłem wymienić tą kierownicę. W tym przypadku nie ufam aukcją internetowym typu allegro, gdyż przysłana kierownica może być w jeszcze gorszym stanie niż ja mam :)
Pytania brzmiÄ…:
1. Czy mogę wstawić jakąś inna kierownicę niż konkretnie do jajka czy musi to być tylko z tego modelu motoru?
2. czy mogę sam ją sobie zrobić? i jakiej stali użyć?
Dziękuję za informację i dokształcenie :)
pozdrawiam!
BlueAngels2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/11/2008, 10:20


Postprzez hugo2003 » 10/11/2008, 19:18

tylko zalezy czy masz pogiete tylko te rury co wchodza w kiere czy masz pogleta np polke.... bo to jest roznica.....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Raczek_6 » 10/11/2008, 22:32

Zadzwoń najpierw do Suzuki i dowiedz się ile nowe kosztują, wtedy będziesz miał porównanie ceny nowej i używanej.
Jeśli ktoś da tobie rękojmie na używaną że jak okaże się krzywa to odda kasę to można kupić.

Ad.1. Niestety tylko od tego modelu pasuje.
Ad.2. Nie polecam dorabiać chyba że dasz sobie gwarancję że nic nie pęknie.

Ewentualnie jak jest lekko skrzywiona to można spróbować wyprostować (kolega tak robił bo nie było do jego moto kierownic, i jeździł 2 lata na tym bez problemów)
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez BlueAngels2 » 11/11/2008, 11:25

Dzięki za komentarze!
z tym prostowaniem to sobie podaruje :P ale poszukam kierownicy z innego motoru. czyli rozumiem ze mogę poszukać od obojętnie jakiego motoru...
BlueAngels2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/11/2008, 10:20

Postprzez navi » 11/11/2008, 19:05

Pytanie jeszcze czy złe prowadzenie w zakręcie to wina kierownicy? Bo moim zdaniem nie... Ja raczej sprawdziłbym ramę.
A co do kierownicy to NA PEWNO jej nie prostuj.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Raczek_6 » 11/11/2008, 22:30

W GSX-F są kierownice stalowe nie aluminiowe, aluminiowych nawet nie polecał bym prostować bo przy prostowaniu pękają.
Jak jest problem z częściami jakoś trzeba się ratować.

Sprawdź przy okazji czy zawieszenie nie jest krzywe i czy łożyska główki ramy są dobre.

Sprawdzenia łożysk:
stawiasz moto na centralnej i dociskasz na tył tak aby przednie koło było w powietrzu, delikatnie obracasz kierownicą od pozycji koło na wprost, jeśli czujesz lekkie blokowanie się kierownicy to łożyska sa do wymiany.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez BlueAngels2 » 12/11/2008, 11:16

Rama na 100 % jest prosta, łożysko moim zdaniem jest ok. luzów na lagach tez nie ma, cisnienie wyrównywałem ostatnio... jedyne co mi zostało to właśnie ta kierownica i ... mam tylnia opone zjechana w kwadrat... nie wykluczam jeszcze takiej przyczyny... ale nie jestem pewien.
BlueAngels2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/11/2008, 10:20

Postprzez navi » 12/11/2008, 19:44

Moim zdaniem krzywa kierownica wpływa tylko na niewygodę kierowania (męczą się nadgarstki, pozycja jest niewygodna), mamy źle wyważony układ kierowniczy, co może też powodować łatwiejszy skręt w jedną ze stron, ale jak już bierzemy dany zakręt to raczej nie ma większego problemu trzymać założony kierunek jazdy i nie ma tak jak pisał BlueAngels2 ściągania do środka, niezależnie czy zakręt jest prawy czy lewy. Obstawiał bym raczej oponę, która jak sam pisze ma kwadratowy profil.
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê