Problem tech. z pierwszym motorem ( nie pali)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problem tech. z pierwszym motorem ( nie pali)
Witam,
kilka tygodni temu udało mi się spełnić marzenie z dzieciństwa i stałem się posiadaczem pierwszego motoru, mianowicie Kawasaki GPZ 500 (EX500D). Motocykl pracował idealnie, jednak problem na tym, że zostawiłem go na 3 tygodnie z odkręconym kranikiem, jednocześnie nie wyłączyłem świateł. Co prawda żarówki nie świeciły się, ale aku prawie się rozładował. Próbowałem odpalić ok 8 razy na słabym aku, później dwukrotnie na naładowanym i niestety nie udało się.
Z racji tego, że jest to mój pierwszy motor i kompletnie nie znam się na mechanice chciałbym się upewnić, czy te świece będą dobre http://www.moto.allegro.pl/item46036526 ... n_500.html
Obawiam sie tego, że jeśli wymienię świece, a motor dalej nie będzie chciał odpalić to może się okazać, że przy tych próbach odpalenia zalałem silnik. Co w takim razie powinienem zrobić i ile mniej więcej może kosztować naprawa?
kilka tygodni temu udało mi się spełnić marzenie z dzieciństwa i stałem się posiadaczem pierwszego motoru, mianowicie Kawasaki GPZ 500 (EX500D). Motocykl pracował idealnie, jednak problem na tym, że zostawiłem go na 3 tygodnie z odkręconym kranikiem, jednocześnie nie wyłączyłem świateł. Co prawda żarówki nie świeciły się, ale aku prawie się rozładował. Próbowałem odpalić ok 8 razy na słabym aku, później dwukrotnie na naładowanym i niestety nie udało się.
Z racji tego, że jest to mój pierwszy motor i kompletnie nie znam się na mechanice chciałbym się upewnić, czy te świece będą dobre http://www.moto.allegro.pl/item46036526 ... n_500.html
Obawiam sie tego, że jeśli wymienię świece, a motor dalej nie będzie chciał odpalić to może się okazać, że przy tych próbach odpalenia zalałem silnik. Co w takim razie powinienem zrobić i ile mniej więcej może kosztować naprawa?
- krzysiek212k
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 1/11/2008, 00:02
Jeśli obawiasz się zalanego silnika proponuję wykręcić świece i poczekać przed wkręceniem nowych aż benzyna odparuje..
Ale moja rada jest taka... Wyczyść świece (wypal) i sprawdź powinien działać świece nie są aż tak delikatne
Co do tych z aukcji powinny być ok.
A i szerokości życzę..
Jakiś smutny ten dzień..
Ale moja rada jest taka... Wyczyść świece (wypal) i sprawdź powinien działać świece nie są aż tak delikatne

A i szerokości życzę..
Jakiś smutny ten dzień..

-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
A powiedz paliłeś na ssaniu czy bez? I czy dodawałeś gazu? Bo jak bez ssania i dodałeś gazu to Ci się zalał. Poprostu wyjmij świece i wyczyść i spróbuj odpalić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Próbowałem odpalić zarówno dodając gazu na ssaniu, jak i bez ssania. Jeśli chodzi wymianę świec to nie jest to duży koszt. Jeżeli okaże się, że jest zalany, to zalana jest świeca czy silnik?
- krzysiek212k
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 1/11/2008, 00:02
Proponował bym jeszcze przed wkręceniem nowych świec przedmuchać sprężonym powietrzem wnętrze cylindra.Pomoże to przy rozruchu.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Sytuacja jest zaskakująco podobna co u przedmówcy: również pierwszy motocykl w życiu, również Kawasaki EX500D i również nie pali;p Spróbuję naszkicować rys historyczny:D Podczas oglądania motoru odpalił bezproblemowo na zimno (na świeżo naładowanym akumulatorze bo był zasiarczony). Prądu z aku starczyło tylko na ten jeden rozruch potem rozrusznik już nie kręcił. Po przewiezieniu do domu odpaliłem na pych żeby się przejechać
Po powrocie zakręciłem kranik, wyjąłem akumulator i zostawiłem motocykl na 12 dni w garażu. W międzyczasie gdy czekałem na nowy akumulator postanowiłem odpalić motor żeby trochę pochodził i się przepalił, użyłem aku samochodowego. Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalił, próbowałem tak kilka razy i zorientowałem się, że mam zakręcony kranik. Okręciłem i próbowałem znowu. Bez ssania, ze ssaniem bez gazu i z gazem. Nie odpalił. Raz czy dwa coś zagulgotał i zaczęło pachnieć benzyną i już myślałem, że zaraz odpali, ale nic;p Nie zauważyłem, żeby kapało od nadmiaru paliwa w gaźnikach. Spróbowałbym jeszcze na pych ale leży kupa śniegu na drogach. Pytanie brzmi: co może być przyczyną tego, że moto nie chce zapalić i czy jestem w stanie sam ten defekt usunąć czy wieźć go od razu do warsztatu?
Pozdro i z góry dzięki za odpowiedzi:)

Pozdro i z góry dzięki za odpowiedzi:)
- avallac
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 16/2/2009, 17:06
- Lokalizacja: Opole
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
witam wszczystkich i ciebie sluchaj ja mnialem gpz-tke 500 i mnialem taki sam problem i tez niechciala palic dobrze kiedy bylo wilgotno lub zimno napewno ja przylales takze swiece sa mokre ja robilem tak wyjmowalem swiece wyczyscilem wysuszylem wkrecilem i jak odpalalem to zero gazu tylko na samym ssaniu i lapala normalnie jak ci wszesniej ladnie palila to musi zapalic tak jak wszyscy ci muwia wykrec swiece wyczysc i gotowe tylko jak ci muwie niedodawj gazu jak bedziesz krecil rozruchem tylko same ssanie pozdrawiam 

przedtem gpz 500 teraz zx7r
-
peter gpz 500 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 1/1/2008, 17:11
- Lokalizacja: pasym
witam owiewek nie musisz odkrecać tylko bak jak pamietam to tylko a jedna sruba przy siedzeniu no i weżyki od kranika bardzo latwo sie zdejmuje w gpzecie dobre dojscie jest niema pelnych owiewek pozdrawiam napisz czy odpaliles
przedtem gpz 500 teraz zx7r
-
peter gpz 500 - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 1/1/2008, 17:11
- Lokalizacja: pasym
Sprawdziłem świece, były mokre. Jedna trochę żółtawa druga biała, odstęp mają prawidłowy. Osuszyłem je suchą szmatą i powietrzem, wkręciłem i próbowałem odpalić na ssaniu. Gulgotał ale nie odpalił. Ktoś mi podpowiedział, żebym użył autostartu to odpali. Pomoże? Czy wymienić świece?
- avallac
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 16/2/2009, 17:06
- Lokalizacja: Opole
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości