Zobacz wÄ…tek - VFR800 czy CB1300 ???
NAS Analytics TAG

VFR800 czy CB1300 ???

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

VFR800 czy CB1300 ???

Postprzez Danski » 22/10/2008, 07:09

Na początku chciałem się przywitać...Daniel się kłania i mam już pierwsze pytanko: noszę się z zamiarem kupna motocykla uniwersalnego (miasto, krótkie wypady oraz długie dalekie podróże we dwoje tak po kilkanaście tysięcy km). Mam na "tapecie" dwa modele: VFR800 oraz CB1300.
Poradźcie mi ,który lepiej powinien się spisywać do takich celów?
Pozdrawiam,

Daniel
Danski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05


VFR

Postprzez WENICJUSZ » 22/10/2008, 09:32

No witamy CiÄ™ Daniel.
Jeździłem VFR 800 i CB 1300.
Najpierw CB 1300 - jeśli patrzysz na zdjęcia to olej temat - ten motocykl trzeba zobaczyć- model 2008 - kilka szczegółów które czynią ten moto zaje... piękną maszyną złote felgi, gazewe amorki z tyłu z czerwonymi sprężynami, silnik zbudowany jak stary olejak, czerwone fajki, lakier piała perła + wiśnia, wielki tłumik (ja po pierwszej jeżdzie się zakochałem)
MOMENT obrotowy ogromny jak na rzędówkę- i nie mówię o cyferkach ale o jeździe - spalić gumę w tym sprzęcie bardzo łatwo.

VFR 800 jest piękny, silnik V działa bez zarzutu, dość duzy motocykl, wystarczająca moc i moment, ale na koło ciężko - bo długi, świetne światła, świetny wygląd (np jeden wachacz z tyłu.

podsumowując doradzałbym VFR bo jeśli ma to być też moto na trasy to lepiej się schowasz za owiewkami, nawet porównując z CB 1300 W wersji S ( z owiewką).

Wole edytować zamiast dodawać... więc
VFR jest na łańcuszku - taka sama trwałość tylko troszeczkę głośniej- jeśli nie będziesz wiedział- nie zauwarzysz różnicy.
cb 1300 tez potrafi miec wielkie przebiegi, to 1,3 bardzo nie wysilone.
kupując którąkolwiek maszynę w tych dwojga o przyspieszenie się nie martw, chyba ze juz po przekroszeniu 200km/h, ale po co więcej?
Ostatnio edytowano 22/10/2008, 10:29 przez WENICJUSZ, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń


Postprzez Danski » 22/10/2008, 09:55

Dzięki WENICJUSZ za odpowiedź.
...a co jeśli chodzi o porównanie dynamiki obu motocykli? Chodzi o przyspieszenia powyżej 100km/h.
Jak wygląda sprawa niezawodności?
...przeglądy, czy są po porównywalnych przebiegach?
...na którym motocyklu mogę teoretycznie zrobić większy przebieg międzyremontowy?
Danski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05

Postprzez inzynier » 22/10/2008, 10:16

VFR są znane z baaaardzo długich przebiegów, grubo ponad 100tys bez remontu mowi samo za siebie :)
Tylko nie jestem pewien czy w nowych modelach rozrząd dalej jest na zębatkach czy już na łańsuszku, bo to też jest duży +
Życie jest po to by śmigać na moto!
Honda CM 400
HONDA VFR 750F (aktualnie)
RC24 & RC36
Avatar użytkownika
inzynier
Świeżak
 
Posty: 385
Dołączył(a): 20/12/2006, 17:15
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Kris2k » 22/10/2008, 10:46

Vtec jest na lancuszku, wszystkie poprzednie na kolach zebatych byly, czyli do 2001r.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez elco » 22/10/2008, 19:56

VFR 800 V-tec to motocykl bardzo zaawansowany technicznie. Technologia V-tec sterujaca zaworami, masa elektroniki, monowahacz, swietne zawieszenie, CBS w wiekszosci modeli. No i przede wszystkim ten futurystyczny wyglad. Niestety na tym zalety tego motocykla sie koncza. Technologia, ktora miala ograniczyc spalanie wlasciwie utrzymuje je na wyzej niz srednim poziomie. Motocykl mimo, ze jest bardzo bezawarayjny to drogi w utrzymaniu. Osiagi tego motocykla sa ponizej oczekiwan. Bardzo podoba mi sie pozycja za kierownica i przygotowanie motocykla do turystkyki, nie mniej jednak od takiego motocykla mozna oczekiwac znacznie wiecej. Wczesniejszy model oznaczony symbolem VFR800 FI, mimo ze niezbyt piekny byl znacznie bardziej uniewrsalnym motocyklem o nieco lepszych osiagach.

Ale wybierajac pomiedzy V-teciem i CB 1300. Jezeli pieniadze nie graja roli to osobiscie wybralbym v-teca. CB 1300 mimo swietnych osiagow i nieskazonej opinii jak dla mnie nie ma w sobie nic specjalnego. Ale gusta sa rozne i o gustach sie nie dyskutuje...
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez YZF R1 » 22/10/2008, 20:13

zdecydowanie VFR jego niezawodność jest bezcenna mało na nim jeździłem ale złego słowa nie moge powiedzieć...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Danski » 23/10/2008, 14:14

...no to już coś wiem więcej, ale jedno mnie trapi jeszcze: który będzie lepszy na długie dystanse pod względem serwisowym tzn. luz zaworowy, co ile wymiana oleju?
Danski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05

vfr

Postprzez WENICJUSZ » 23/10/2008, 15:51

Pisałem juz że na trase lepsza jest VFR bo ma fajne owiewki, które ochronią Twoje Ciało od wiatru.
olej wymienia się tak samo często i tak samo często jest przegląd, luz zaworowy - to samo - czyli nie jest to częste schorzenie
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez YZF R1 » 23/10/2008, 19:00

VFR jest nie do zabicia motocykl bardzo zwarty i bardzo wytrzymały to chyba kolejny bardzo odporny motocykl po SC33 Hondy...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez fandzoilisz » 23/10/2008, 19:18

YZF R1 napisał(a):VFR jest nie do zabicia motocykl bardzo zwarty i bardzo wytrzymały to chyba kolejny bardzo odporny motocykl po SC33 Hondy...

tak ale nie VTEC, wystepuja problemu z rozrzadem, jak brac to na kołach zebatych
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez YZF R1 » 23/10/2008, 19:19

tak tak ten biorÄ™ pod uwagÄ™...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kris2k » 23/10/2008, 20:33

serwis VFR800 '98-01

luzy zaworowe co 24tys. km
olej i filtr oleju co 12tys. km
reszta jak sie zuzyje albo co 2 lata... czyli standard

jak jest z CB1300 nie wiem, trzebaby w serwisowce zobaczyc... szukaj jak az tak Cie to interesuje ;)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Danski » 24/10/2008, 07:39

...no to teraz Panowie mi zadaliście ćwieka ;) ...ja już tu coraz mocniej myślę o VFR (rocznik 2003-2005) a tu zonk, że jedak problemy z silnikiem... hmmm...a CB1300 ma jakieś słabe punkty?
Danski
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/10/2008, 07:05

VFR

Postprzez WENICJUSZ » 24/10/2008, 08:35

Problem z rozrzÄ…dem w nowej VFR?
"fandzoilisz" napisz coś konkretniej, bo znam kilku ludzi co lataja na tym sprzecie i nic takiego nie słyszałem.
co się dokładnie dzieje?
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Kris2k » 24/10/2008, 11:35

pewnie nic sie nie dzieje... ale przyjelo sie ze rozrzad na lancuszku jest mniej trwaly niz na kolach zebatych... kazdy mechanik Ci tak powie :)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê