grzechocząca f2
Posty: 14
• Strona 1 z 1
grzechocząca f2
siemka.
mam pytanie.
cebra mojego kumpla zaczyna tak dziwnie grzechotać jak jej przygazuje tak 2500- 3000 obrotów jak ma normalne obroty to nie słychać tego i na wyokich tez.
co to moze być?
mam pytanie.
cebra mojego kumpla zaczyna tak dziwnie grzechotać jak jej przygazuje tak 2500- 3000 obrotów jak ma normalne obroty to nie słychać tego i na wyokich tez.
co to moze być?
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
zgadzam się z kolegą
to była pięta ahillesowa tej maszyny
to była pięta ahillesowa tej maszyny
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Czy ktoś z obecnych/byłych posiadaczy cbr'ek trenował wymiane łańcuszka?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
-
Pietras007 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
- Lokalizacja: W-wa
pytaj sie elcommendante
on zna CBR od podszefki
napewno bedzie wiedział
on zna CBR od podszefki
napewno bedzie wiedział
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Pietras007 napisał(a):Czy ktoś z obecnych/byłych posiadaczy cbr'ek trenował wymiane łańcuszka?
W CBR F2 czy to F3 wymiana łańcuszka nie jest właściwie trudna, ale jeżeli ktoś nie robił tego wcześniej ani nie widział jak to się robi to radze oddać motocykl do serwisu. W zasadzie łańcuszek rozrządu można wymienić na 2 sposoby. Pierwszym z nich jest wymiana "książkowa" i właściwa. Niestety żeby zmienić łańcuszek trzeba ściągnąć wałek rozrządu. To jak wiadomo wiąże się w przypadku CBR z rozebraniem prawie połowy motocykla. Drugi łatwiejszy sposób, ale wymagający specjalnych narzędzi (zakuwarka, którą można porządnie i dokładnie skuć i rozkuć łańcuszek) to przeciągnięcie łańcucha. Wystarczy zlać olej, ściąnąć prawą obudowę silnika. Rozkuć stary łańcuszek, spiąć go z nowym, przeciągnąć, rozpiąć i zakuć nowy łańcuch. Trzeba tutaj bardzo uważać i robić wszystko możliwie starannie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Specjalna zakuwarka powiadasz? Taka sama jak do łańcucha napędowego? Pytam się dlatego ponieważ, już mam troszke ponad 35kkm i jak na razie wysypał się całkiem napinacz(już zmianiony) i czy już może pora na łańcuch.
ps. w napinaczu pękła sprężyna, szczęśliwie nie przestawiając rozrządu, więc może "już czas" na łańcuch
ps. w napinaczu pękła sprężyna, szczęśliwie nie przestawiając rozrządu, więc może "już czas" na łańcuch
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
-
Pietras007 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
- Lokalizacja: W-wa
Podobna, posiadająca mniejsze końcówki - te lepsze mają w standardzie zestaw do łańcuszków rozrządu.
Osobiście uważam że lepszym sposobem jest wymiana łańcuszka bez rozkuwania, czyli zdejmowanie wałków, może bardziej pracochłonna ale fabrycznie zakuty łańcuszek to to co ciężko uzyskać za pomocą zakuwarki.
Osobiście uważam że lepszym sposobem jest wymiana łańcuszka bez rozkuwania, czyli zdejmowanie wałków, może bardziej pracochłonna ale fabrycznie zakuty łańcuszek to to co ciężko uzyskać za pomocą zakuwarki.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
W przypadku F-trójki taka wymiana na łańcuch już zakuty wiąże się z zdejmowaniem pokrywy zaworów i wałka tak? Jak wymieniałem świece to już było bardzo kiepsko z miejscem na manewry:/
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
-
Pietras007 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
- Lokalizacja: W-wa
Pietras007 napisał(a):W przypadku F-trójki taka wymiana na łańcuch już zakuty wiąże się z zdejmowaniem pokrywy zaworów i wałka tak? Jak wymieniałem świece to już było bardzo kiepsko z miejscem na manewry:/
1.Specjalna zakuwarka to wlasnie taka, o ktorej wsponial raczek. Przypomina nieco zakuwarke do lancuchow rowerowych.
2.Niestety ściągnięcie wałka rozrządu to masa pracy. Żeby dostać się do niego trzeba ściągać chlodnicę, pokrywę zawrową, najlepiej jeszcze bak, obudowę filtra powietrza i demontować masę innych elementów. Dodatkowo przy wyciąganiu wałka i samej zmianie łańcuszka trzeba mieć ręce ginekologa.
3. Łańcuszek rozrządu nie przenosi jakiś wielkich obciążeń i jego zakucie jest wystarczające i bezpieczne. Jeżeli zostanie zrobione to dobrze nic nie ma prawa się stać.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ehhh:/ z tym może być nieciekawie. Jaki jest okres(przebieg) życia łańcuszka rozrządu? Czy poprostu dla spokoju lepiej wymienić?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
-
Pietras007 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
- Lokalizacja: W-wa
To ile lancuszek wytrzyma zalezy oczywiscie od stylu jazdy a takze serwisowania motocykla. Zakladajac, ze motocykl nie byl katowany, a serwis byl standardowo robiony co 6k km lancuszek powinien wytrzymac ok 30-35k km. U mnie padl po 32k km. Lancuszek z dnia na dzien sie nie rozsypie. Napewno bedziesz slyszal jezeli cos zacznie sie dziac i w tym momencie powinienes natychmiast udac sie do serwisu.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Jeżeli zdolności i wiedza na to pozwalają to warto się samemu zabierać za wymiane łańcucha? Jesienno-zimowe wieczory się zbliżają to można podłubać:) Co polecacie? Jeśli walczyć to na co zwrócić uwage?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
-
Pietras007 - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości