Zobacz wątek - grzechocząca f2
NAS Analytics TAG

grzechocząca f2

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

grzechocząca f2

Postprzez gsx_750_f » 20/10/2008, 18:16

siemka.
mam pytanie.
cebra mojego kumpla zaczyna tak dziwnie grzechotać jak jej przygazuje tak 2500- 3000 obrotów jak ma normalne obroty to nie słychać tego i na wyokich tez.
co to moze być?
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła


Postprzez elco » 20/10/2008, 21:14

lancuszek rozrzadu
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez limak14 » 22/10/2008, 15:26

zgadzam się z kolegą
to była pięta ahillesowa tej maszyny
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Pietras007 » 23/10/2008, 11:32

Czy ktoś z obecnych/byłych posiadaczy cbr'ek trenował wymiane łańcuszka?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
Avatar użytkownika
Pietras007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
Lokalizacja: W-wa

Postprzez limak14 » 23/10/2008, 12:16

pytaj sie elcommendante
on zna CBR od podszefki
napewno bedzie wiedział
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez elco » 23/10/2008, 13:53

Pietras007 napisał(a):Czy ktoś z obecnych/byłych posiadaczy cbr'ek trenował wymiane łańcuszka?


W CBR F2 czy to F3 wymiana łańcuszka nie jest właściwie trudna, ale jeżeli ktoś nie robił tego wcześniej ani nie widział jak to się robi to radze oddać motocykl do serwisu. W zasadzie łańcuszek rozrządu można wymienić na 2 sposoby. Pierwszym z nich jest wymiana "książkowa" i właściwa. Niestety żeby zmienić łańcuszek trzeba ściągnąć wałek rozrządu. To jak wiadomo wiąże się w przypadku CBR z rozebraniem prawie połowy motocykla. Drugi łatwiejszy sposób, ale wymagający specjalnych narzędzi (zakuwarka, którą można porządnie i dokładnie skuć i rozkuć łańcuszek) to przeciągnięcie łańcucha. Wystarczy zlać olej, ściąnąć prawą obudowę silnika. Rozkuć stary łańcuszek, spiąć go z nowym, przeciągnąć, rozpiąć i zakuć nowy łańcuch. Trzeba tutaj bardzo uważać i robić wszystko możliwie starannie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Pietras007 » 23/10/2008, 15:38

Specjalna zakuwarka powiadasz? Taka sama jak do łańcucha napędowego? Pytam się dlatego ponieważ, już mam troszke ponad 35kkm i jak na razie wysypał się całkiem napinacz(już zmianiony) i czy już może pora na łańcuch.
ps. w napinaczu pękła sprężyna, szczęśliwie nie przestawiając rozrządu, więc może "już czas" na łańcuch
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
Avatar użytkownika
Pietras007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Raczek_6 » 23/10/2008, 20:28

Podobna, posiadająca mniejsze końcówki - te lepsze mają w standardzie zestaw do łańcuszków rozrządu.
Osobiście uważam że lepszym sposobem jest wymiana łańcuszka bez rozkuwania, czyli zdejmowanie wałków, może bardziej pracochłonna ale fabrycznie zakuty łańcuszek to to co ciężko uzyskać za pomocą zakuwarki.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Pietras007 » 23/10/2008, 22:31

W przypadku F-trójki taka wymiana na łańcuch już zakuty wiąże się z zdejmowaniem pokrywy zaworów i wałka tak? Jak wymieniałem świece to już było bardzo kiepsko z miejscem na manewry:/
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
Avatar użytkownika
Pietras007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 23/10/2008, 23:56

Pietras007 napisał(a):W przypadku F-trójki taka wymiana na łańcuch już zakuty wiąże się z zdejmowaniem pokrywy zaworów i wałka tak? Jak wymieniałem świece to już było bardzo kiepsko z miejscem na manewry:/


1.Specjalna zakuwarka to wlasnie taka, o ktorej wsponial raczek. Przypomina nieco zakuwarke do lancuchow rowerowych.

2.Niestety ściągnięcie wałka rozrządu to masa pracy. Żeby dostać się do niego trzeba ściągać chlodnicę, pokrywę zawrową, najlepiej jeszcze bak, obudowę filtra powietrza i demontować masę innych elementów. Dodatkowo przy wyciąganiu wałka i samej zmianie łańcuszka trzeba mieć ręce ginekologa.

3. Łańcuszek rozrządu nie przenosi jakiś wielkich obciążeń i jego zakucie jest wystarczające i bezpieczne. Jeżeli zostanie zrobione to dobrze nic nie ma prawa się stać.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Pietras007 » 24/10/2008, 16:59

Ehhh:/ z tym może być nieciekawie. Jaki jest okres(przebieg) życia łańcuszka rozrządu? Czy poprostu dla spokoju lepiej wymienić?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
Avatar użytkownika
Pietras007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 24/10/2008, 18:30

To ile lancuszek wytrzyma zalezy oczywiscie od stylu jazdy a takze serwisowania motocykla. Zakladajac, ze motocykl nie byl katowany, a serwis byl standardowo robiony co 6k km lancuszek powinien wytrzymac ok 30-35k km. U mnie padl po 32k km. Lancuszek z dnia na dzien sie nie rozsypie. Napewno bedziesz slyszal jezeli cos zacznie sie dziac i w tym momencie powinienes natychmiast udac sie do serwisu.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 24/10/2008, 21:27

Teoretycznie service manual w CBR F2 i F3 zaleca wymianę co 40kkm.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Pietras007 » 27/10/2008, 10:09

Jeżeli zdolności i wiedza na to pozwalają to warto się samemu zabierać za wymiane łańcucha? Jesienno-zimowe wieczory się zbliżają to można podłubać:) Co polecacie? Jeśli walczyć to na co zwrócić uwage?
Romet Pony-> Simson S51-> Yamaha Dt-> Yamaha Rd125->Gpz500s->Cbr F3
Avatar użytkownika
Pietras007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22/10/2008, 19:14
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na gr