HONDA CB 500 problem z przednim kolem
Posty: 9
• Strona 1 z 1
HONDA CB 500 problem z przednim kolem
Witam,
w sumie jestem tu od niedawna, tak samo jak od niedawna mam motocykl. Zawsze chcialem takowy miec i wkoncu udalo mi sie uzbierac troche kasy i zakupilem Honde CB 500 98r. Jak narazie jestem zielony w tym temacie ale zakupu motoru niedokonalem samemu a ze znajomym co juz mial troche doczynienia z motocyklami, no i jak mi sie wydaje za ta kase co dalem kupilem calkiem niezla maszyne
a przynajmniej tak mi sie wydaje.
Lada dzien bede mial do niego tablice pozniej jeszcze ubezpieczenie i mozna smigac. Poki mam czas probuje majstrowac przy nim ile moge i na ile jestem wstanie. Posprawdzalem luzy zaworowe, powymienialem plyny itp
Ale mam problem gdyz zauwazylem ze cos jest nie tak z przednim kolem lub amortyzatorami, poniewaz jak ustawie polki (tak sie to chyba zwie, w kazdym razie chodzi mi o te dwa elementy do ktorych dokrecone sa amortyzatory)prostopadle wzgledem ramy to samo kolo jest skrzywione. I teraz zastanawiam sie co to moze byc?? czy te polki sa wzgledem siebie krzywo skrecone(moze tak byc??) czy oska w kole jest krzywa,lub i chyba najgorsze ze amortyzatory sa krzywe. Czy jest cos co moglbym we wlasnym zakresie zrobic aby zlikwidowac moj problem?? Z gory dzieki za pomoc
Troszke sie rozpisalem no ale wkoncu to moj pierwszy raz ;P
w sumie jestem tu od niedawna, tak samo jak od niedawna mam motocykl. Zawsze chcialem takowy miec i wkoncu udalo mi sie uzbierac troche kasy i zakupilem Honde CB 500 98r. Jak narazie jestem zielony w tym temacie ale zakupu motoru niedokonalem samemu a ze znajomym co juz mial troche doczynienia z motocyklami, no i jak mi sie wydaje za ta kase co dalem kupilem calkiem niezla maszyne

Lada dzien bede mial do niego tablice pozniej jeszcze ubezpieczenie i mozna smigac. Poki mam czas probuje majstrowac przy nim ile moge i na ile jestem wstanie. Posprawdzalem luzy zaworowe, powymienialem plyny itp
Ale mam problem gdyz zauwazylem ze cos jest nie tak z przednim kolem lub amortyzatorami, poniewaz jak ustawie polki (tak sie to chyba zwie, w kazdym razie chodzi mi o te dwa elementy do ktorych dokrecone sa amortyzatory)prostopadle wzgledem ramy to samo kolo jest skrzywione. I teraz zastanawiam sie co to moze byc?? czy te polki sa wzgledem siebie krzywo skrecone(moze tak byc??) czy oska w kole jest krzywa,lub i chyba najgorsze ze amortyzatory sa krzywe. Czy jest cos co moglbym we wlasnym zakresie zrobic aby zlikwidowac moj problem?? Z gory dzieki za pomoc
Troszke sie rozpisalem no ale wkoncu to moj pierwszy raz ;P
Ostatnio edytowano 7/9/2008, 20:25 przez Gekon, łącznie edytowano 2 razy
-
Gekon - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27/8/2008, 09:24
hmm koło jest skrzywione a według opinii "obeznanych" jeździ prosto?
i przenieś temat do działu Mechanika motocyklowa bo widać że jesteś nowy. Najpierw obeznaj się z forum a nie chcesz żeby ktoś Ci nagle pomógł przy jak najmniejszym Twoim wysiłku.

i przenieś temat do działu Mechanika motocyklowa bo widać że jesteś nowy. Najpierw obeznaj się z forum a nie chcesz żeby ktoś Ci nagle pomógł przy jak najmniejszym Twoim wysiłku.
only god can judge me
-
kagiva - Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 12/7/2008, 09:37
- Lokalizacja: wschód
Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale może masz jeden amorek mocniej w półki włożony od drugiego? sprawdź czy amorki równo wystają z nad półek.
może ci motocykl krzywo na nóżkach stoi?
a opona jest równo starta? czy strona pochylona bardziej?
może ci motocykl krzywo na nóżkach stoi?
a opona jest równo starta? czy strona pochylona bardziej?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
wlasnie amorki z polki mniej wiecej tak samo wystaja moze jest roznica 1 czy 2 mm a motor stoji prosto na centralnej stopce. pozatym skrzywienie wyglada tak jak by skrecic kierownica w lewo tyle ze polki sa prostopadle ustawione wzglede ramy no tak mniej wiecej prostopadle
wkazdym razie napewno jest troche krzywo. Co do opony to w sumie nie wiem jak jest starta ale czy to ma jakies znaczenie??

-
Gekon - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27/8/2008, 09:24
Jeśli oponka jest z jednej strony mocniej zjechana, to znaczy, że ta "usterka" jest już jakiś czas. a jeśli opona jest w porządku to możliwe, że motocykl miał niedawno jakiś nieszczęśliwy wypadek;/
a na półkach widać uszkodzenia?
jechałeś już motocyklem? prosto jedzie, czy Cię znosi?
a na półkach widać uszkodzenia?
jechałeś już motocyklem? prosto jedzie, czy Cię znosi?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
minimalnie znosi pulki wygladaja ok. jak je polozuwlem i pomocowalem sie z lagami to sie je dalo wyprostowac ale przy skrecaniu znowu sie skrzywilo. jeszcze sprobuje dzis poluzowac lagi na polkach i oske w kole i sie posiluje z niem
moze wtedy jak sie skreci bedzie dobrze.

-
Gekon - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 27/8/2008, 09:24
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości