Zobacz wÄ…tek - Honda Varadero 125 (01-06) vs Honda Varadero 125 (07-08)
NAS Analytics TAG

Honda Varadero 125 (01-06) vs Honda Varadero 125 (07-08)

i inne małe pojemności
_________

Honda Varadero 125 (01-06) vs Honda Varadero 125 (07-08)

Postprzez adamos19 » 2/9/2008, 15:45

Witam.
Nadszedl czas przesiadki na wiekszy motocykl, a ze wzgledu na moj wzrost (190cm) potrzebuje duzego motocykla. Dlatego moje zainteresowanie natychmiast skierowalo sie w strone Varadero 125.

Chcialbym sie dowiedziec jakie sa roznice pomiedzy nowym Wiaderkiem a starszym modelem. Jakie sa wymiary poszczegolnych modeli? Czym sie roznia technicznie? jakie sa roznice w osiagach?
Potrzebuje motocykl glownie do miasta gdzie zalezy mi na przyzwoitej mocy ale takze w trasy chcialbym sie wybrac wiec dobry bylby vmax >100km/h.
Jesli ktos mial stycznosc z tymi motocyklami to jakie ma osiagi w porownaniu z YBR 125 bo na tej mialem okazji jezdzic.

ewentualnie jak Wiaderka wypadaja w porownaniu z innymi 125. Oczywiscie mam na mysli 4T bo nie ma sensu porownywac ich z 2T^^

Prosze o wyczerpujace odpowiedzi. Pozdrawiam. :)
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06


Postprzez Hellrider » 2/9/2008, 15:59

Witaj kolego. Ja miałem styczność z modelem z 2003 roku. Mój dobry kolega takiego posiada , jeździ nim i nie narzeka.

1, Prędkość maksymalna to 120 km/h, osobiście jechałem na niej 100 i miała jeszcze sporo luzu ;) Nie wiem też, czy moto nie ma jakiejś blokady, bo wątpie by V2 (nawet 4 suwowe) miało tylko 15 km.

2. 100 km/h na tym motorze na 5 to idealna prędkości na jazdę w trasie, gdyż nie żyłujemy wtedy silnika , a i spalanie jest super. Moto w mięsice pali 3,5 - 4/ 100km, w trasie da się zejść do 3.

3. Motor absolutnie bezawaryjny - wymianiasz tylko oleje, klocki i inne elementy eksploatacyjne. w końcu Honda to Honda.

4. W porównaniu do YBR 125 - zupełnie inna bajka. Jeździłem taką na kursie. Varadero to V2, wiec jest dużo mocniejsza , ma wyższy moment, lepiej ciągnie z dołu , jak i z góry. No i jedzie o 20 km/h szybciej niż YBR.

A jeśli chodzi o zmiany, to myślę, że raczej kosmetyczne (w mojej opini). Zerknij do linka, tu masz o Varadero 2007 ;)

http://www.scigacz.pl/Honda,Varadero,125,na,rok,2007,2376.html (otwórz link)
Avatar użytkownika
Hellrider
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31


Postprzez adamos19 » 2/9/2008, 18:29

rowniez jezdzilem na kursie YBR dlatego szukalem porownania.
Varadero ma ponoc blokade elektroniczna na module. na odblokowanym kreci sie do 14tys... podobno!
aha i slyszalem ze nowe Varadero ma po 4 zawory na cylindrze i bezposredni wtrysk paliwa. to z rzeczy ktorych nie mial poprzednik.
Czy to prawda ? czy to wszystko ?

zachecam do dalszej dyskusji
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez miroslaw123 » 3/9/2008, 14:20

wymiary motorku: :D
http://www.varaderoclub.pl/new/infopage.php?id=10
Ja też rozglądam się za takim sprzętem :lol: Zastanawiają mnie różnice pomiędzy wersją kontynentalną a wersją sprzedawaną na wyspach :!: Na pewno są różnice w wyskalowaniu prędkościomierza (mile/km) ale pytanie czy można przełączać wyświetlacz elektroniczny pokazujący dystans pomiędzy milami a kilometrami :?: Niby dobiazg a jednak będzie to uciążliwe (szczególnie jak się będzie jeżdzić samoichodem równocześnie :wink: ) Ja oglądałem już wersję z angli i na prędkościomierzu były zarówno km jak i mile, ale o wyświetlacz nie zapytałem :?
miroslaw123
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/10/2007, 12:28
Lokalizacja: kraków

Postprzez adamos19 » 3/9/2008, 21:59

to takze jest ciekawa kwestia. poniewaz motocykl ktory wlasnie mam na oku pochodzi wlasnie z Anglii. ale mysle ze w nowym Varaderku bedzie mozliwosc przelaczenia jednostek metrycznych ze wzgledu na zastosowanie komputera pokladowego natomiast w poprzedniku juz moze takiej mozliwosci nie byc...


moze ktos jeszcze sie wypowie ??

kazde informacje sie licza :)
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

witam

Postprzez miroslaw123 » 4/9/2008, 07:20

Dostałem fotki :D i szczerze mówiąc wygląda na to że motorek musiał przyziemić :( Coś sprzedający nie mówi całej prawdy :? A jeszcze takie pytanie, owiewki są plastikowe więc chyba malować ich się nie da tylko trzeba by wymienić na nowe (nie porysowane) :?:
miroslaw123
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/10/2007, 12:28
Lokalizacja: kraków

Postprzez adamos19 » 4/9/2008, 07:26

mozna malowac bez wiekszych problemow. zrobi to kazdy lakiernik samochodowy za male pieniadze.
w przypadku kiedy oslony sa popekane wystarczy kupic zestaw naprawczy z waty szkalnej i podkleic od spodu. zwierzuch ladnie pomalowac i nie ma zadncyh sladow. tak robilem ze skuterem po powaznym wypadku i wyglada jak nowy. :)

p.s.
jesi mozesz to przeslij zdjecia na adamos_19@wp.pl. bede wdzieczny.
pozdrawiam
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez miroslaw123 » 4/9/2008, 08:43

poszło :D
miroslaw123
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/10/2007, 12:28
Lokalizacja: kraków

Postprzez adamos19 » 5/9/2008, 22:14

to wszystko ? nikt wiecej sie nie wypowie na ten temat ?
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez Qrczak » 6/9/2008, 20:38

Z moto 125 masz niewielki wybór, szczególnie patrząc na Twoje upodobania, bo wnioskuję, że moto potrzebujesz raczej użytkowego, na teren ale z delikatnym zacięciem...

Sam robiłem jakiś czas temu przeszpiegi w tej materii, link do mojego topicu masz >>tutaj<< (otwórz link).

Pomijając wnioski, róznica pomiędzy 2T a 4T polega na zgodności z normami Euro. Obecnie nie kupisz już nowego 2T (a przynajmniej nie zarejestrujesz go - tutaj mogę się mylić, info pochodzi od sprzedawcy moto z salony Yamahy). Różnica jest też w spalaniu - 4T pali średnio 3-4l/100km, 2T nierzadko powyżej 6l/100km. Oczywiście, 2T gwarantuje większą moc i większą prędkość (Vader osiąga 125, znajomy na TDR 125 wykręcił 165 a się zarzekał, że motocykl jeszcze miał zapas).

Porównanie z innymi 125? YBR125 jak dla mnie odpada w przedbiegach, ale to są kwestie guścików, a o nich się nie mawia.
Wszystko zależy od tego, jak będziesz moto używał. Jak chcesz jeździć po mieście, to YBR jest do tego stworzony. Jeśli myślisz troszku o mieście i trasie, to Vader jest cacy. Jeśli myślisz o jakiś wariactwach i terenie (głównie, miasto troszku), to TDR 125 jest dla Ciebie, ale to tylko z drugiej ręki, bo to 2T. Jeśli chcesz terenowe 4T - XT 125R. Dla każdego coś miłego. W kwestii chopperów 125 się nie wypowiem, bo nie mam doświadczenia.

Pozdrawiam, Qrczak
Qrczak
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18/6/2008, 11:03

Postprzez Herbi NSR » 7/9/2008, 09:11

Chyba sie nie zgodze z ta rejestracja 2T. PRzeciez można teraz kupić w salonie nową Aprilie RS 125 która też jest w 2T. Po co by ja sprzedawali jak by jej nie można było zarejestrowac??
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat

gsx - r
Herbi NSR
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56

Postprzez Qrczak » 7/9/2008, 09:24

Jak powiedziałem, nie jestem tego faktu pewien, bo to info od sprzedawcy z salonu, a wiadomo, że oni potrafią różne rzeczy mówić.

Widać RS spełnia normę Euro-3, bo nowe moto muszą ją spełniać aby być sprzedawane.
Qrczak
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18/6/2008, 11:03

Postprzez adamos19 » 7/9/2008, 09:56

motocykl potrzebuje glownie do jazdy rekreacyjnej. Glownie po miescie. Czasem 25km do szkoly. Wypady nad jeziorko. Oraz niedzielne przejażdżki po 100 - 200km.
Nie chcialem 2T bo nie potrzebuje sportowca ktory pojedzie te 180 kosztem okropnego dzwieku i wysokiego spalania. vmax na poziomie 120-130 mi w zupelnosci starczy no i jednak potrzebuje troche mocy aby przy predkosci 100km/h moc jeszcze spokojnie wyprzedzac bez obaw ze zabraknie mi mocy.
W wiekszy teren tez sie raczej nie wybieram aczkolwiek zawsze mozna spotkac polne drozki ktorymi trzeba sie wmiare komfortowo przedostac.
Moje typy padly na Varadero glownie dlatego ze jest to duzy motocykl, ladny wytrzymaly i chyba nie ma konkurentow w swojej klasie. przynajmniej w 4T.

a z porownaniem do ybr chodizlo mi tylko i wylacznie o dynamike jazdy. Nie chce kupic ybr bo jest mala i mi sie nie podoba. Jest to jak narazie jedyna 125 na ktorej jezdzilem i dlatego chcialem sie dowiedziec jak wypada dynamika jazdy varaderkiem w porownaniu z ybr.

pozdrawiam :)
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez Hellrider » 7/9/2008, 10:07

Dynamika w Varadero jest dużo lepsza niż YBR. To nawet porownania nie ma.

Ale z tym wyprzedzaniem przy 100 km/h... To głupote żeś palnął.
Jak chcesz wyprzedzać przy 100 km/h spokojnie to bierz 2T.

Wiem z doświadczenia, że w Varadero 5 bieg jest nadbiegem , czyli służy do tego, aby zmniejszyć spalanie w trasie. Motor słabo się na nim napędza, o wyprzedzaniu samochodu możesz pomarzyć (zresztą i tak większość jak zobaczy, że Ci cięzko idzie to przyspieszy, żeby Ci pokazać twoje miejsce :) )

TIRy można spokojnie wyprzedzać na 4, i 4 w tym motorze jest naprawdę mocarna (2 i 3 zresztą też kosmos).

Zresztą nie polecam Ci jeżdżenia wiecej niż 100 km/h.
Po 1 - zaczyna wciągać dużo więcej paliwa niż przy jeździ 10 km/h wolniej.
Po 2 - to wcale nie jest przyjemne , optymalna prędkość to jak dla mnie 90 - 100, bo wtedy nie musisz leżeć na motorze i się chować za owiewke (robiłem trasy po 500 km i uwierz, że po 100 km Ci plecy odpadają).
Po 3 - policja. Nie chce nic mówić, ale zawsze się gdzieś czają. Mnie już raz złapała policja na trasie , prędkość 112 km/h (z górki lekkiej) , 200 złociszy i 4 punkty karne. Chyba się nie opłaca wyprzedzać przy 100 :P

Chyba że autostrada - na autostradzie jechałem 120 i tam z wyprzedzaniem TIRów i maruderów w samochodach nie ma problemów.
Avatar użytkownika
Hellrider
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31

Postprzez adamos19 » 7/9/2008, 10:17

heh no moze masz racje ze z tym wyprzedzaniem to przesadzilem.
Nie jezdzilem jeszcze 125 wiec nie wiem czy osiagi Varadero mnie zaspokoja, czy moze bedzie znacznie mocniejszy niz mi sie wydaje. Nie wiem tez jakby wygladala moja jazda na 125. Czy bede jezdzil szybko czy raczej spokojnie. wiem ze Vmax skutera na poziomie 70 km/h to jednak troche malo jak na dalsze wypady no ale z drugiej strony 20km/h to juz jest duza roznica. wiec pewnie dlatego zadaje te wszystkie, moze nawet troche glupie pytania. ale to wynika z mojego niedoswiadczenia w jezdzie 125.
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez Qrczak » 7/9/2008, 10:53

Podpisuję się obiema łapami pod postem Hellridera. Varadero dynamiczne jest do 80-90 km/h, później już jest trochu gorzej. Do rekreacyjnej jazdy nadaje się idealnie.
Qrczak
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18/6/2008, 11:03

Postprzez Hellrider » 7/9/2008, 14:36

Pomijając to, że 70 na skuterku oznacza realne 60 (przynajmniej w 90% sprzętów) , to 100 km/h zapewniam że jest to duuużo więcej.

I całkowicie wystarczająco, więcej niż 100 - 110 zarówno w trasie , jak i na autostradzie się zazwyczaj nie leci.
Avatar użytkownika
Hellrider
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31

Postprzez Koval135 » 15/9/2008, 14:21

Sorki,ze odkopuje topić,ale nie ma sensu nowego zakładać :wink:
Do jakiego przebiegu można spokojnie kupować Varadero?Słyszałem,że moto jak na 125 jest nie do zdarcia i przebiegi rzędu 50-60 tyś km to nie problem.Pozatym,jak wysoko jest tam siedzenie?Bo mam tylko ok 170 cm i pytanie,czy uda mi sie zająć na niej wygodną pozycje(taką,że po kilkuset km bede w stanie sie wyprostować :lol: ) ?Moto ma być typowo do turystyki,a nic innego w tej kategorgi chyba nie wchodzi w gre :?
Z mojego skromniutkiego doświadczenia (ok 10 kola km) wynika,ze na polskie drogi,tylko moto tego typu sie nada do mojego celu :roll:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez adamos19 » 15/9/2008, 17:47

w niemczech dorwiesz bez problemu varaderke z przebiegami po 50tys wiec faktycznie jest nie do zdarcia. w sumie dwa gary robia swoje w tej kwestii...
co do wzrostu to nie potrafie poweidziec poniewaz nie jezdzilem. jak na swoje 187. mialem fantastyczna pozycje wiec to motor raczej dla wyzszych osob. pozdrawiam :)
adamos19
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30/3/2007, 17:06

Postprzez Koval135 » 15/9/2008, 17:52

No to dobrze,bo jak mi sie włączy tryb wluczykija to ... :lol: Aż w baku wysycha,a wiaderko ma 17 l i symboliczne spalanko :twisted:
Najwyzej bede startowal z krawężnika :lol: Co ile w niej sie reguluje zawory?Zaraz google zczaje,ale chcialbym wiedzieć jak to w praktyce wyglada :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê