Pytanie o paliwo ????
			Posty: 70
			 • Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Pytanie o paliwo ????
mianowice posiadam od niedawna CBR F4i na wtrysku z 2002 roku i mam pytanie co do paliwa,poprzedni wlasciciel jezdzil na eurosuper 95 a moje pytanie brzmi czy np. 98 nie bylaby lepsza do tego motorku ??? ewentualnie czy silnik powinien byc cichszy czy glosniejszy ? czy moze zyska sie cos na mocy ???
				
			- PAJĄK1984
 - Świeżak
 - Posty: 73
 - Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
 - Lokalizacja: Łódź
 
PAJĄK1984 napisał(a):hmmm szczerze to mi sie wydawalo ze powinna byc mocniejsza na 98.... wleje zobaczymy jakie beda efekty
Ja z kolei jak miałem CBRkę - zawsze jeździłem na 98 . Zresztą do każdego motocykla czy quada zawsze leję jak najwyżej oktanowe paliwo dostępne na danej stacji .
- Grzesiek-G
 - Świeżak
 - Posty: 23
 - Dołączył(a): 28/5/2008, 07:40
 - Lokalizacja: Warszawa
 
lej 95, w USA leja 91 czy 92. Ja śmigam na 95, nie przepłacaj
				_ _ _ _ _ _ _CBR 600 F4i model 2004_ _ _ _ _ _ _ - SPRZEDAM !! | http://allegro.pl/item575040144_honda_c ... ilnie.html
			- 
				

j@rek - Świeżak
 - Posty: 74
 - Dołączył(a): 14/2/2008, 11:55
 - Lokalizacja: Hajnówka/Białystok
 
- 
				

icid - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 2798
 - Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
 - Lokalizacja: Rotterdam
 
ja tam jezdze na 98 .... jakos ta wiedza ze mam "lepsze" paliwo dodaje mi szmocy  
 haha a tak powaznie delikatna roznica jest ....w portfelu!
				habba babba!
			- 
				

palgumeniedusze - Stały bywalec
 - Posty: 1295
 - Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
 - Lokalizacja: WLKP
 
Pytanie o paliwo ????
O i tu z kolegom się zgodzę odczucie jest ale w portfelu  
 .Moim zdaniem nie warto jest lać 98 skoro różnica jest nikła ,a i tak kiedyś zmienisz sobie moto na mocniejsze  
				
			- bogmadur
 - Świeżak
 - Posty: 9
 - Dołączył(a): 1/8/2008, 19:39
 - Lokalizacja: koszalin
 
je jedyna jąką odczuwam różnice w przypadku mojego motocykla to to że jak zaleje 95 to śmierdzi mi z tłumika taka jakby nie spaloną wachą zaś w przypadku 98 tego nie ma nic nie śmierdzi... al ei tak leje v-power lub supreme rzekomo czystsze paliwa...
				
			- 
				

YZF R1 - Moderator
 - Posty: 2765
 - Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
 - Lokalizacja: Warszawa
 
YZF R1 ma dobre odczucia liczba oktanów to procentowo wyrażony stopień powinowactwa spalania do spalanie [chyba] n-heptanu. im więcej oktanów tym lepiej paliwo się spala. różnica w mocy dopiero by była na paliwach powyżej 100 oktanów. i jeszcze jak oktany rosną to spada tendencja do spalania stukowego - do tunningowanych maluchów tylko V-power 99 
				tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
			dcsport.pl (otwórz link)
- 
				

Ryjek - Świeżak
 - Posty: 121
 - Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
 - Lokalizacja: Kraków
 
- 
				

pablomotors - Świeżak
 - Posty: 453
 - Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
 - Lokalizacja: Maczu-Pikczu
 
tak jak kolega napisał dwa posty wyżej, przedewszytkim paliwo wyżej oktanowe spala się jednolicie mniej wybuchowo, a to ma znacznie dla zaworów i tłoków.
Akurat motocykle palą śmiesznie mało lecz fakt że w Polsce paliwo jest tak drogie że w efekcie po kilku latach jazdy taniej zrobić wcześniejszy remont niż lać lepsze paliwo.
Ci co mieszkają w normalnych krajach powinni jednak lać wyższe paliwo i nie chodzi tu jakiś przyrost mocy, boi choć by nawet to i tak nie wyczujemy tego trzeba by na hamownie z nim, Najlepszy przyrost mocy zyskujemy kupując mocniejszy i nowy motocykl
A tak w ogóle to producent umieszcza informacje na baku, że paliwo nie możne mieć mniej oktanów niż XX,
Aktualnie na motocyklach w sklepie wszędzie widziałem ostrzeżenie o minimum 95 ale zaleca się więcej
				
			Akurat motocykle palą śmiesznie mało lecz fakt że w Polsce paliwo jest tak drogie że w efekcie po kilku latach jazdy taniej zrobić wcześniejszy remont niż lać lepsze paliwo.
Ci co mieszkają w normalnych krajach powinni jednak lać wyższe paliwo i nie chodzi tu jakiś przyrost mocy, boi choć by nawet to i tak nie wyczujemy tego trzeba by na hamownie z nim, Najlepszy przyrost mocy zyskujemy kupując mocniejszy i nowy motocykl
A tak w ogóle to producent umieszcza informacje na baku, że paliwo nie możne mieć mniej oktanów niż XX,
Aktualnie na motocyklach w sklepie wszędzie widziałem ostrzeżenie o minimum 95 ale zaleca się więcej
- fotokrak
 - Świeżak
 - Posty: 30
 - Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45
 
należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent. 
Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
				Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
mar111cin napisał(a):należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.
Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
No trochę mnie zdumiałeś, bo ze szkoły pamiętam że spalanie stukowe jest szkodliwe dla silnika, wiec dlaczego powinno się lać "mniej zdrowe" paliwo?
No i skoro producenci nowych motocykli umieszczają naklejkę że dopuszczalna ilość oktanów 95 a zalecana 98, gdyż poniżej możne dojść do zniszczenia silnika to ja czegoś nie rozumiem w twoim wywodzie.
- fotokrak
 - Świeżak
 - Posty: 30
 - Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45
 
nie rozumiesz tego że przy tym paliwie prawie nie ma różnicy i jeżeli nie masz silnika uturbionego to te paliwo 98 daje Ci tyle co nic. Jak goście pakują do samochodów po dwie turbiny itp. to leją i 99oktanów dostępne na niektórych stacjach. 
A tak zalewanie 98 to dorabianie teorii do praktyki.
Jeszcze nie widziałem samochodu/motocykla który byłby produkowany seryjnie i silnik wysiadł przez paliwo 95.
Podsumowując:
kupiłeś samochód/motocykl i nim jeździsz lej 95
kupiłeś samochód/motocykl i założyłeś turbine lej 98 albo i wyżej.
				A tak zalewanie 98 to dorabianie teorii do praktyki.
Jeszcze nie widziałem samochodu/motocykla który byłby produkowany seryjnie i silnik wysiadł przez paliwo 95.
Podsumowując:
kupiłeś samochód/motocykl i nim jeździsz lej 95
kupiłeś samochód/motocykl i założyłeś turbine lej 98 albo i wyżej.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
Nie koniecznie tylko wtedy gdy jest założona turbina a kiedy zostaje zwiększona kompresja w cylindrach co powoduje spalanie stukowe, efekt taki można uzyskać zmieniając tłoki lub ogólnie dłubiąc w silniku w celu zwiększenia mocy,  w samochodach łatwiej taki efekt uzyskać zmieniając układ dolotowy i wydechowy przynajmniej w niektórych modelach gdzie zoptymalizowano koszt produkcji tych elementów.
				
			- GibEx
 - Świeżak
 - Posty: 13
 - Dołączył(a): 27/3/2008, 22:40
 - Lokalizacja: Warszawa
 
			Posty: 70
			 • Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
		
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości