Zobacz wątek - MZ 250. iskra w dolnym momęcie położenia tłoka
NAS Analytics TAG

MZ 250. iskra w dolnym momęcie położenia tłoka

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

MZ 250. iskra w dolnym momęcie położenia tłoka

Postprzez kamil_1524 » 26/7/2008, 19:38

Witam jestem nowym posiadaczem MZ 250, mam problem z zapłonem i zauważyłem, że w DMP tłoka występuje iskra zarówno jak i w górnym. co możne być tego przyczyną ??. Proszę o pomoc z góry dziękuje !
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez humungus » 26/7/2008, 20:30

wyrobione Å‚ozysko na wale lub wyrobiona krzewka
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49


Postprzez Kedar-88 » 26/7/2008, 22:30

a może mi kolega wyjaśnić co ma łożysko wspólnego z tym?? bo nie wiem....
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez humungus » 27/7/2008, 10:28

jeśli łóżysko na wale jest wyrobione to nie mozna ustawic zaplonu bo iskra pojawia sie w roznych dziwnych miejscach. Chyba ze masz zaplon elektroniczny wtedy niema takiego efektu.
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez kamil_1524 » 27/7/2008, 11:35

czy drogie jest łożysko??, i jak sprawdzić czy to na pewno to ?
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez humungus » 27/7/2008, 15:58

poruszaj koniec wału w gore i w dół jak będzie wyczówalny luz tzn. ze łożyska są do wymiany (2 sztuki)
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez kamil_1524 » 31/7/2008, 18:08

przeczyściłem wszystkie kabelki i iskra działa ok ale nie pali dalej :/
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Leitho » 31/7/2008, 18:37

wachy do baku nalej
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez cycu_rsko » 31/7/2008, 21:00

Widze ze humungus zna sie na MZ jak malo kto <LoL>
kamil_1524
Powodem iskry w roznych miejscach moga byc wytluczone platynki (czyt. wymienic - koszt okolo 10zl) albo krzwyka. Zakrec tez walem czy czasami krzywka nie ma bicia.
Sam zaplon ustaw tak zeby iskra pojawiala sie na swiecy gdy tlok znajdzie sie od 2.5 do 3mm przed GMP.
Luz na wale jest dopuszczalny w granicach rozsadku. Kolo 1,5 mm luzu to jeszcze nie wielki problem.
Gdy bedziesz juz grzebal przy alternatorze to zobacz czy czasem nie jest tam mokro od benzyny. Moze Cie czekac wymiana uszczelniacza na wale.
To akurat kosztuje grosze.
Jesli nie chce Ci moto zapalac to pierwsze na co patrz to SWIECA. Te motocykle tak maja ze swiece sie dosyc czesto wymienia. Wyczysc tez gaznik. Najlepiej rozkrec go calego wyjmin wszystkie uszczelki a reszte wrzuc go garnka z octem i na kuchenke. Zagotuj niech chwile wrze i gaznik jak nowy ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez humungus » 31/7/2008, 21:51

Chyba miałeś na myśli 0,15 mm a nie 1,5 przy takim luzie silnik chodził by jak betoniarka i to nie dłuzej jak kilka minut .
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez kamil_1524 » 31/7/2008, 22:15

Dzisiaj zauważyłem słabą kompresje gwint od cylindra się uszkodził i ucieka powietrze :/ nie dużo ale zawsze :( czy to tez możne być powodem ?. beza dochodzi świeca się czasem nawet zalewa iskra jest <BYCZA:)>a nie chce palić :/
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez kamil_1524 » 1/8/2008, 12:40

a i jeszcze jedno kiedyś wymieniałem tłok na którym nie było strzałki jak go założyć. Wiec mogłem się pomylić czy to tez by wpływało na to,że motor nie pali ?? proszę o odp z góry dziękuje !
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez humungus » 1/8/2008, 18:15

Jak bys pomylil strony tłoka to by popękały pierścienie.
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez kamil_1524 » 2/8/2008, 10:35

Chyba nie bo tak i tak chodził, a strzałka oznaczająca stronę która ma być przy wydechu się wytarła i nie jestem pewien czy jest różnica ?.
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez cycu_rsko » 2/8/2008, 22:37

Jest roznica.
Pierscienie musza byc tak ustawione zeby mijaly kanaly plukajace i wydechowy.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez kamil_1524 » 3/8/2008, 22:40

Będzie odpalał przy złym ustawieniu tłoka czy raczej nie ?
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez kamil_1524 » 6/8/2008, 14:53

To przy najbliższej okazji przekręcę tłok i zobaczę czy moto pali. PozDr.
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Bartman » 6/8/2008, 19:34

To juz chwilę czasu temu było więc dobrze nie pamiętam, ale jeżeli masz MZ z zapłonem platynkowym z odśrodkowym przyspieszaczem to tam można było przez przypadek wstawić krzywkę przekręconą o 180stopni. Taki zaplon występował na pewno w modelach do trophy włącznie. TS i ETZ mają już sztywny zapłon 0,3mm przed GMP i szczelinę bodajże 0,7mm. niepamiętam czy w TS i Etz można było również przekręcić krzywkę, ale na pewno zła szczelina powoduje właśnie m.in. podwójny przeskok iskry.


I nie przekręcaj tłoka, bo jak byś miał źle to już by Ci piescienie pokruszyło na pewno.

Powodzenia.
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez kamil_1524 » 12/8/2008, 17:19

teraz jest taki problem, że iskra jest dobra, paliwo wlewam do tłoka i straszne wybuchy z tłumika się wydostają. Na początku myślałem, że to wina zapłonu ale przestawiałem go godzinami i tylko było gorzej ;( naprawdę nie wiem o co chodzi POMOCY !!
kamil_1524
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez icid » 12/8/2008, 18:12

Miejsce tego tematu jest w dziale mechanika, przenoszÄ™.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości




na górê