Zobacz wątek - Ściąganie moto, a wyważenie kół
NAS Analytics TAG

Ściąganie moto, a wyważenie kół

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ściąganie moto, a wyważenie kół

Postprzez Grega » 20/7/2008, 21:19

Jakiś czas temu miałem "małego" szlifa. Teraz udało mi się doprowadzić motocykl do stanu używalności, trochę dzisiaj pojeździłem i okazało się, że znosi go trochę na lewo. Przyjechałem do domu, obejrzałem wszystko z grubsza i okazało się że na przednim kole nie mam ani jednego ciężarka. Moje pytanie: czy niewyważone koło może spowodować ściąganie moto?
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38


Postprzez humungus » 20/7/2008, 21:33

NIE
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49


Postprzez Ryba » 21/7/2008, 10:05

ale moze np (poza skrzywiona rama i wdelcem oczywiscie) wyrobione lozysko glowki ramy... ktore ma tendencje do ustalania sie w jakiejs pozycji
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki
Obrazek
Avatar użytkownika
Ryba
Świeżak
 
Posty: 184
Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 21/7/2008, 15:19

A co robiłeś, żeby doprowadzić go do używalności?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Grega » 21/7/2008, 20:15

Grzybu napisał(a):A co robiłeś, żeby doprowadzić go do używalności?

Poszedł na lewą stronę - złamała się lewa kierownica, wygięła klamka sprzęgła i boczna stopka, poza tym standard czyli popękane owiewki. Powymieniałem te rzeczy, teraz pozostaje mi jeszcze sprawdzić łożysko główki ramy i lagi - myślę, że rama od takiego upadku nie miała prawa ucierpieć.
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38

Postprzez Grzybu » 21/7/2008, 20:30

Przestawił się pewnie na półkach (o ile lagi są proste) Spróbuj poluźnić wszystkie mocowania lag, poluźnić śrubę przedniej osi i dolne śruby na goleniach - ściągające oś. - jeśli kierownica chodzi lekko a nie wyczuwałeś żadnych luzów na główce to możesz spróbować przegiąć za koło trochę na takich poluźnionych śrubach w stronę przeciwną do ściągania moto (skręcić kiere do prawego ogranicznika i jeszcze trochę pociągnąć za koło) i po odpuszczeniu dociągnąć śruby półek. Na końcu oś i śruby na goleni od mocowania osi. Być może takie odprężenie wystarczy Wszystko zależy od tego jak mocno ściąga (czy lagi nie ucierpiały)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Grega » 21/7/2008, 20:43

Grzybu napisał(a):Przestawił się pewnie na półkach (o ile lagi są proste) Spróbuj poluźnić wszystkie mocowania lag, poluźnić śrubę przedniej osi i dolne śruby na goleniach - ściągające oś. - jeśli kierownica chodzi lekko a nie wyczuwałeś żadnych luzów na główce to możesz spróbować przegiąć za koło trochę na takich poluźnionych śrubach w stronę przeciwną do ściągania moto (skręcić kiere do prawego ogranicznika i jeszcze trochę pociągnąć za koło) i po odpuszczeniu dociągnąć śruby półek. Na końcu oś i śruby na goleni od mocowania osi. Być może takie odprężenie wystarczy Wszystko zależy od tego jak mocno ściąga (czy lagi nie ucierpiały)

Dzięki za wskazówkę. Ściąga raczej niezbyt mocno i co ciekawe odniosłem wrażenie jakby przy wyższych prędkościach mniej.
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38

Postprzez mar111cin » 21/7/2008, 21:47

prędzej zobacz czy tylne koło się nie przesuneło, krzywo napięte i będzie ściągało jak jasna cholera. lusterka masz? ja jak nie miałem jednego lusterka to mi troche ciągneło na tą strone gdzie lustra nie było.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Grega » 22/7/2008, 14:00

mar111cin napisał(a):prędzej zobacz czy tylne koło się nie przesuneło, krzywo napięte i będzie ściągało jak jasna cholera. lusterka masz? ja jak nie miałem jednego lusterka to mi troche ciągneło na tą strone gdzie lustra nie było.

Koło proste na 100%
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38

Postprzez mar111cin » 22/7/2008, 14:22

nie że felga prosta, tylko czy koło jest dobrze ustawione względem osi motocykla.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Grega » 22/7/2008, 14:28

mar111cin napisał(a):nie że felga prosta, tylko czy koło jest dobrze ustawione względem osi motocykla.


Wiem, wiem prosto jest na pewno ustawione. To akurat sprawdziłem jako pierwsze bo już miałem taki przypadek, że właśnie przez krzywo ustawione koło moto ciągło na bok.

Prawdopodobnym winowajcą okazało się łożysko główki ramy. Przy ruchach kierownicą bardzo chętnie zostaje w mniej więcej środkowej pozycji .
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê