Zobacz wątek - Dziwny dzwiek ze sprzegła podczas skrecania w CBR F2
NAS Analytics TAG

Dziwny dzwiek ze sprzegła podczas skrecania w CBR F2

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dziwny dzwiek ze sprzegła podczas skrecania w CBR F2

Postprzez blatomasz » 17/6/2008, 15:01

Witam,

W mojej cbr F2 od pewnego czasu podczas skrecania dobiega dziwny dzwiek z lewej strony jak sprzeglo. Jest to jakby szuranie sprzegła ktore normalnie słychac gdy moto stoi na luzie ale duzo głośniejsze i mocniejsze. Zaczełem sie juz zastanawiac czy to czasem nie heble z przodu tak trą o cos ale chyba wtedy czułbym to na kierownicy. Co to za dzwieki moga sie wydobywac ze sprzegła (silnika) podczas skrecania. Ma ktos jakies pomysły? Moze to skrzynia a nie sprzegło?
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk


Postprzez motoman » 17/6/2008, 18:32

ale podczas skręcania masz na myśli pochylenie motocykla, czy skręcenie kierownycy?

moze linka sprzegła się naciąga przy skręcie... ale mówisz ze to z lewej strony dzwiek dobiefa?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez elco » 17/6/2008, 18:41

jezeli z lewej strony to dzwiek nie dochodzi napewno ze sprzegla. To moze byc skrzynia, alternator, ewentualnie naped. Zlokalizuj najpierw dokladnie zrodlo halasu.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blatomasz » 17/6/2008, 21:53

motoman napisał(a):ale podczas skręcania masz na myśli pochylenie motocykla, czy skręcenie kierownycy?

moze linka sprzegła się naciąga przy skręcie... ale mówisz ze to z lewej strony dzwiek dobiefa?


Mam na mysli skrecanie kierownicy bo słysze to np przy skrecaniu w lewo na 2 biegu na parking wiec przechylenie nie jest duze.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez blatomasz » 17/6/2008, 21:56

elcommendante napisał(a):jezeli z lewej strony to dzwiek nie dochodzi napewno ze sprzegla. To moze byc skrzynia, alternator, ewentualnie naped. Zlokalizuj najpierw dokladnie zrodlo halasu.

Dlaczego napewno nie ze sprzegła?
W tym problem ze ciezko zlokalizowac nie wiem czy to skrzynia czy heble czy moze ostatnio pomyslałem ze to moze owieki gdzies ocierają. Chyba bez mechesa sie nie obejdzie :(
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez elco » 17/6/2008, 23:27

dzwiek dobiega z lewej strony jak napisales. sprzeglo znajduje sie po prawej stronie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez jasql » 18/6/2008, 00:00

elcommendante napisał(a):dzwiek dobiega z lewej strony jak napisales. sprzeglo znajduje sie po prawej stronie.


Po lewej. Jezeli mowa o Hondzie CBR600F2
Moze rozrzad?
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez elco » 18/6/2008, 00:55

jasql napisał(a):
elcommendante napisał(a):dzwiek dobiega z lewej strony jak napisales. sprzeglo znajduje sie po prawej stronie.


Po lewej. Jezeli mowa o Hondzie CBR600F2
Moze rozrzad?


zeby nieporozumien nie bylo: siedzac na motocyklu, po stronie rolgazu, czyli prawej rece, pod pokrywa silnika z wlewem oleju (prawa) znajduje sie sprzeglo. Po tejze stronie znajduje sie takze rozrzad. Pod lewa pokrywa, siedzac na motocyklu po stronie klamki sprzegla znajduje sie alternator.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez jasql » 18/6/2008, 01:43

Osz k***a. Musze skonczyc z alkoholem.
Przepraszam, pomylilem sie.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez blatomasz » 18/6/2008, 07:57

No to teraz mnie Panowie zabiliście. Byłem przekonany ze sprzegło jest po lewej stronia (jak skrzynia). Nie wiem czym sie zasugierowałem przeciez widziałem jak zmieniałem filtr oleju ze sprzegło jest z prawej, grubo mi sie poje....ło.
W takim razie zacznijmy od tego dlaczego słysze na postoju lekki szum własnie z tej lewej strony gdy puszcze sprzegło na luzie. Myslałem ze to kosz sprzegłowy ale jak tak to słyszałbym go z prawej a nie z lewej. Wg mojego ucha dzwiek dobiega własnie z lewej strony spod metalowej pokrywy. Dodam jeszcze ze z prawej strony jest cisza.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez elco » 18/6/2008, 09:27

Ze sprzeglem mam ten sam problem i na temat rzekomo halasujacych koszy sprzeglowych rozmawialem z wieloma mechanikami. Moj mechanik, ktoremu wierze najbardziej wymienial kiedys na zyczenie sprzeglo razem z koszem, gdyz klient byl iscie przekonany, ze to wlasnie kosz. Po wymianie okazalo sie, ze problem wcale nie zniknal. Wine za owy halas ponosza skrzynie biegow. Skrzynie CBR F2, wykonane ze stopow lekkich maja juz swoje lata. Sa malo precyzyjne i calkiem szybko sie zuzywaja, aczkolwiek ciezko je "usmiercic". U mnie jedynka wchodzi jakby ja mlotkiem wrzucano. Na sprzegle skrzynia zostaje odlaczona od walu i dlatego nic nie halasuje. Ten mankament poprawiony zostal dopiero w F3. Ale jezeli ten prboblem pojawia sie przy skrecie to byc moze cos sie poluzowalo po tej lewej stronie. Sprawdz plastiki, mocowania silnika, naped a ostatecznie alternator.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blatomasz » 23/6/2008, 13:21

Okazało sie ze to heble z przodu wydawały takie dzwieki, po rozebraniu i złożeniu hebli do kupy narazie cisza :)
Dzieki za pomoc.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez blatomasz » 13/8/2008, 17:44

Panowie musze odswiezyc temat bo problem hałasującego przedniego hebla powrocił. Sytuacja wygląda tak ze heble wydaja strasznie glosny dzwiek gdy jade, jesli chociaz troche przycisne klamke od hamulce halas ustaje. Co moze powodowac ten halas? Dodam ze hamulce miały przerabiane wieszaki klocków ale na sruby o dokładnie takiej samej grubości, poza tym wszystko jest OK, klocki prawie nowe, płyn tez, heble biorą normalnie.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez Mauy OCX » 13/8/2008, 21:37

nie wpadłeś na szatański pomysł zamontowania sintermetlowych klocków? czy tarcza się nie przebarwiła? tzn nie jest ciemna? granatowa? złotawa? często przegrzana tarcza nieco puchnie i ustawicznie trze o klocki.
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez blatomasz » 14/8/2008, 08:17

A wiesz ze nawet nie wiem z jakiego materiału zostały wykonane klocki, wiem tylko ze sa firmy ferrodo zakupione w sieci intercars ale mam opakowanie od nich wiec moge sprawdzic, napisze po połodniu co jest na pudełku.
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez Pisiu » 14/8/2008, 12:53

A może zacznij od wymiany klocków? może te jakieś lipne? Załóż jakieś EBC czy coś i wtedy zobacz.Może coś nie tak założone i obciera o tarcze? Nie wiem :roll:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez blatomasz » 14/8/2008, 15:02

Pisiu problem w tym ze to nie jest dzwiek taki jakby klocki ocierały o tarcze podczas jazdy tylko jakby drzały i przez to wydobywa sie hałas. Zauwazcie ze jak docisne chociaz troche klamke to halas ucicha wiec wg mnie jest tak jakby którys zacisk był za luzno przez to drzy na tarczy i halasuje no bo jak dociskam klamke to i dociskam klocki do tarczy i jest cisza. Pytanie tylko dlaczego tak sie dzieje?
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez humungus » 14/8/2008, 15:20

może ma lużne tarcze i to one dzwonią.
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez Mauy OCX » 14/8/2008, 16:26

a nie miałeś wcześniej przypadkiem pływających zacisków??!?!? :) a teraz zamocowałeś stałe?
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez blatomasz » 18/8/2008, 09:48

humungus napisał(a):może ma lużne tarcze i to one dzwonią.


to nie to :(
Avatar użytkownika
blatomasz
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/5/2007, 09:49
Lokalizacja: Płońsk

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości




na górê