Zobacz wÄ…tek - Aprilia RS 125 okropne stukanie
NAS Analytics TAG

Aprilia RS 125 okropne stukanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia RS 125 okropne stukanie

Postprzez Willi17 » 11/6/2008, 11:34

Witam mam taki problem kupiłem motor aprilke rs 125 98 rok okolo 23.000km zrobione z zewnątrz bardzo mi sie podoba przejdźmy jednak do sedna

odpalam ją ze startera wszystko ladnie wkrecam na obtoty wszystko ladnie lecz gdy zaczynam nią jechać troche szybciej tzn tak kolo 100km/h poprostu klekocze jak stary diesel tak niemiłosiernie wali że szok coś strasznie łomocze w silniku i teraz gasze ją odpalam i gdy chodzi na wolnych obrotach to nic nie słychać wkręce ją tylko na wysokie i zaczyna od nowa okropnie stukać to klekotanie jest nawet głośniejsze od pracy silnika

powiedzcie mi co to jest jakie części mam kupić i ile mnie to wyniesie żeby zlikwidować to łomotanie w silniku
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03


Postprzez Adam M. » 11/6/2008, 18:30

Tam klekotac moze tylko lozysko korbowodu / walu korbowego.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez Willi17 » 11/6/2008, 19:23

tak też podejrzewalem teraz powiedz mi ile może mnie wynieść koszt takiej naprawy jezeli chodzi o same części

dobry znajomy twierdz ze:

suchaj prawdopodobnie pękły zembatki wałkawyrównającego pod pokrywom takie plastikowe pod obudowom pokrywy od spszegła motor dostaje wibraci czy nie ale na to stawiam i znajomy tesz ale niejestesmy pewni

co o tym sądzisz i jaki byłby koszt wymiany tych zembatek
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03

re

Postprzez gba4 » 11/6/2008, 19:59

Ja miałem podobnie i padło mi łozysko na korbowodzie, problem w tym że u mnie już przy bardzo niskich obrotach było to słychac a u ciebie dopiero przy 100 km/h więc obroty pewnie duże miałes..
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez Willi17 » 12/6/2008, 22:50

powiem tak jezeli jade sie przejechać tak okolo 1 km to nie stuka nawet jak ją gotuje kolo 10 tys obrotow a tylko wyjade na dluzsza przejazdzke to wystarczy ze przekrocze 6 tys i zaczyna łupać z tym że nie zawsze ...
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03

Postprzez simonw » 13/6/2008, 01:12

bardzo dziwne - coz.
Jesli tak klekocze jak diesel albo snopowiazalka to zdecydowanie obstawial bym lozysko(a) wału korbowego. Jesli zostawisz to tak jak jest - wywali simeringi - po czym chlodziwo przejdzie Ci do oleju w skrzyni i wylejesz mleko.

Koszt ?
2 lozyska (lepsze niz w org) okolo 15zl / szt
simeringi po kilka zloty
olej ~ 20zl /litr (przekladniowy)
demontaz silnika, skrzyni (nalezy miec spinacz specjalny), rozpolowienie silnika, demontaz tloka, wymiana lozysk, zlozenie silnika, skrecenie - montaz.

od 500 do ~1200 zloty

No i uszczelki, terefere, dodatkowe 300 zl :)
Najlepiej jakbys sam rozebral moto, zdjal bak, wahacz , odpial elektryke i weze, opuscil silnik i sama jednostke napedowa zaniosl do mechanika
wtedy policzy za rozpolowienie karterów i wymiane lozysk (co nie jest banalne bo wymienia sie je na goraco! inaczej nie nalozysz na wal) moze w 600 zlotych robicizny sie zamkniesz jak wiekszosc zrobisz sam, a tylko do rozpolowienia dasz (czyli musisz otworzyc kartery, zdemontowac sprzeglo, dozownik, zembatki - naped pompy oleju, pompy chlodziwa, pompy dozownika). Nie jest to wbrew pozorom takie skomplikowane i majac rowerowy zestaw kluczy imbusowych spokojnie mozna wiekszosc zrobic samemu.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Willi17 » 13/6/2008, 12:02

ok kolo 17 przychodzi kolega ktory sie na tym zna i bedziemy rozkladali moją ślicznotke na pół :) moze porobie fotki bebechow w silniku i powrzucam zeby pokazac jak postępy idą :) Pozdrawiam
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03

Postprzez Willi17 » 13/6/2008, 21:04

no więc z wałem wszystko dobrze ale po zdjęciu cylindra i wyjęciu tłoka powiem tak... wkladam tlok do cylindra i bez zadnego oporu przelatuje z gory na dol (tak chyba nie powinno być) delikatnie chodzi na boki po wlozeniu pierscienia w cylinder widac szparki (tak też chyba nie powinno być) cylinder orac tlok mają wybitą firme polini wiec mysle ze ktos zmienial jego pojemnosc na 160 cm3 ale nie wiem jak to sprawdzić
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03

Postprzez Landryss25 » 13/6/2008, 21:32

Zmierz średnicę tłoka.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez YZF R1 » 14/6/2008, 02:02

no owych szparek nie powinno być napewno tłok z pierścieniami powinien stawiać delikatny opór z tego co wiem....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Willi17 » 14/6/2008, 11:23

średnica tłoka to 59,54 mm
Willi17
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/6/2008, 22:03

Postprzez ofman » 14/6/2008, 22:29

ale potrzebny Ci jeszcze jest skok tłoka i w ten sposób możesz obliczyć pojemność cylindra... a liczysz poprostu jak objętość walca czyli połowa średnicy tłoka podniesiona do kwadratu razy pi (3,14) i razy skok tłoka i masz objętość...
ofman
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6/2/2008, 21:11



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê