Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Problem z Xt125 1994 impulsator? moduł?

Problem z Xt125 1994 impulsator? moduł?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Problem z Xt125 1994 impulsator? moduł?

Postprzez Lako » 29/4/2019, 12:41

Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście.

Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator, więc kupiłem nowy akumulator taki jak zaleca producent w serwisówce 6N4A-4D, niestety nic się nie zmieniło, iskra nadal na tylko na pierwszym czasem drugim kopnięciu.

Drugą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie instalacji i mas, czyściłem styki, kostki i na nowo porobiłem masy, okazało się przy tym, że ktoś dodał od siebie jakiś regulator mimo już jednego tego orginalnego, więc go odpiąłem co dało małą poprawę jeśli chodzi o występowanie iskry.

Kolejną rzeczą była wymiana cewki WN (pod bakiem) wraz z kablem i fajką i tutaj już zauważalna poprawa, iskra mocniejsza i 7/10 kopnięć się pojawiała. Dało się nawet odpalić moto ale to tak za 60-80 kopnięciem. Motor jak już odpalił raz i pochodził 5 minut to palił nawet po godzinie za pierwszym kopnięciem. Problem był taki, że na drugi dzień trzeba było znów kopać 60-80 razy aby go zapalić (na pycha nigdy nie odpalił).

Następnym krokiem było czyszczenie gaźnika, myślałem, że to może paliwo nie dochodzi albo źle wyregulowany, ale nie to nic nie zmieniło. Sprawdziłem jeszcze 3 inne cewki WN (pod bakiem):
- orginalna była najgorsza, słaba iskra raz -dwa razy (0.3 omh przy 1.6 wymaganej w serwisówce)
- kolejna od hondy crm 125, honda normalnie pali za pierwszym razem na tym zestawie (0.8 omh - na tej motor dało się zapalić za 60-80 kopnięciem)
- kolejne dwie to nowe cewki WN od chinoli (0.9 omh iskra bardzo mocna, skacze po całej świecy, nawet czasem pokaże się po zakończonym kopnięciu z opóźnieniem o ok 1.5 sekundy - motor nie odpala)

Tutaj poniekąd sobie odpowiedziałem co jest przyczyną, gdyż żadna nie ma tyle ile jest w serwisówce czyli 1.6 omh +/- 10%, ale czy na pewno ?(serwisówka podaje dwie możliwości sprawdzenia cewki WN (pod bakiem), pierwszy przy wymaganej 1.6 omh wskazuje 0.8 omh, natomiast drugi sposób wymaga 6.6k omh +/- 20% i sprawdza fajkę kabel oraz cewkę, no i tutaj wartość już się mieści gdyż mój wynik to 7.2k omh). Owe pomiary dotyczą cewki WN od crm 125 (7/10 iskra/ kopnięć - tutaj jeszcze taka uwaga, jeśli przerwa między kopnięciami będzie ok. 6 sekund wtedy iskra jest zawsze), te 3 to tak jakby się gubiła przy szybkim kopaniu, moto odpala za 60-80 kopnięciem i jak jest rozgrzany to pali za pierwszym razem, rzadko drugim. Co jest przyczyną, że jak jest rozgrzany to odpala bez problemu?

Jeszczę parę uwag, które zamieszczam bo są istotne. Cewka ładowania 420 omh - wymagane 450 +/- 10%, cewka (pickup coil) pod deklem 266 omh - wymagane 265 +/- 10%, cewka WN (pod bakiem) wg jednego pomiaru zgodna wg innego nie jak ww.

Gdy odłączę impulsator iskra normalnie jest przy kopaniu, powinna? Proszę o pomoc, walczę już tydzień.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, proszę wziąć również pod uwagę, że mogłem gdzieś popełnić błąd, więc nie będzie dla mnie problemem sprawdzenie jeszcze raz instalacji itp.
Lako
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/4/2019, 09:14


Powrót do Offroad

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr