Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Postprzez Mikołaj94 » 9/3/2019, 19:37

Jako świeżak chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich doświadczonych użytkowników.
Kilka dni temu kupiłem swoje pierwsze moto - Yamahe XJ 600 DIVERSION.
Sprzedawca wydawał się baardzo uczciwy.
Dopiero dzisiaj pogoda pozwoliła na przejażdżkę. Motocykl sprawował się wyśmienicie, biegi wchodziły gładko, sprzęgło, hamulce, silnik i moc... Wszystko super. Moto wybacza wiele błędów.
Nurtują mnie tylko stuki z prawej strony silnika.
Jak go kupowałem to ich sobie nie przypominam (choć mogłem byc zbyt podekscytowany).
Wiem że ten model po prostu ma szukający kosz sprzęgłowy. To co mnie martwi to to że stuki nie znikają po naciśnięciu sprzęgła ale mocno cichną. Nie pasuje mi też miejsce skąd dochodzą tzn. Strona silnika się zgadza ale wydają się dochodzić z wyższych jego partii i bardziej z jego przodu.
Dodam jeszcze że popełniłem jeden z większych błędów przy odpalaniu. Otóż jakieś 2 sekundy po odpaleniu (temp. otoczenia koło 15°C) przykręciłem go do 8-9 tyś obrotów. Od razu się zorientowałem co zrobiłem.
Później pozostawiłem go na ssaniu jakieś 10 min i zgasiłem.
Od razu dopadło mnie załamanie... Że go przegrzałem (chłodzony powietrzem, a był przez 10 min na postoju na ssaniu), że zatarłem silnik (gęsty olej i brak jego filmu + obroty), i te stuki...
Różne fora straszą, że regulacja zaworów, gaźników (gaźnik były synchronizowane przez zakupem), że jakieś zimeringi, pierścienie.
Do starszych i szczerych użytkowników mam pytanie, bym mógł być spokojny.
Czy możliwe że tym jednym ruchem rozregulowałem gazniki ? Uszkodzilem zawory lub same tłoki ? Czy takie stuki to nasz poczciwy kosz sprzęgłowy a ja wpadam w paranoje ?
Wybaczcie ewentualne niedociągnięcia - jest to mój pierwszy post na forum
Pozdrawiam i proszę nie wyśmiewajcie mnie a tym bardziej nie straszczie naprawami
Mikołaj94
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/3/2019, 19:16


Re: Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Postprzez Glenroy » 9/3/2019, 22:59

Kosz sprzęgłowy nie przestanie klepać po wciśnięciu sprzęgła, tylko właśnie ma się wyciszyć, także spoko. Co do miejsca, wszystkie stuki w silniku są dość ciężkie do konkretnego zlokalizowania, bo zwyczajnie wszystko się po silniku niesie, jak chcesz się w to bawić, to albo mechanik, albo kupujesz stetoskop i lecisz osłuchiwać silnik :).

U kolegi stukało coś, niby w głowicy, mechanik obstawiał zawór, okazało się, że to panewka na drugim końcu układu korbowego ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Postprzez Mikołaj94 » 10/3/2019, 12:12

Dzięki za odpowiedź :D
Mikołaj94
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/3/2019, 19:16

Re: Yamaha XJ 600 DIVERSION - stuki prawa strona silnika

Postprzez Mikołaj94 » 12/3/2019, 00:13

Uff dzięki wielkie :) trochę mnie to uspokoiło.
chciałem wrzucić filmik jak Yamaha chodzi na zimnym silniku, ale forum na to nie pozwala. Podczas nagrywania wciskałem i puszczałem sprzęgło, ale stukanie nie ustępuje. Wystarczy że silnik się trochę rozgrzeje to wciśnięcie sprzęgła trochę uspokaja stukanie. Wystarczy też wkręcić go na obroty a problem znika i wszystko działa równiutko.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedź
Pozdrawiam
Mikołaj94
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/3/2019, 19:16


Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr