Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, kravec, Boshi, Black-Ghost

20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez RobC » 18/2/2019, 19:52

(mam nadzieję że dobry dział)
Witam serdecznie wszystkich. Otóż w środę dotrze do mnie Kawasaki Eliminator 125 cc z 1999 roku , podobno w doskonałym stanie ( zdjęcia rzekomo potwierdzają ten opis ,ale w realu może być inaczej ) przejechał jakieś 67 tys Km ( czyli jakieś 42 mile ) . Sprzedający to dealer który handluje motorami i autami , ma być wykonany serwis ,oraz przegląd -dodam że mieszkam w Anglii i też tam kupuje ten motocykl. Przeglądałem historie i wiem ze motocykl nie przeszedł 4 razy przeglądu jednak zaraz był naprawiany i przeglądy przechodził -usterki różne ; uszkodzona raczka sprzęgła ,głośny wydech , zużyte gumki uszczelniające amortyzatory ,itp -wszytko było naprawiane .Ogólnie nic poważnego ,co ważne nic nie dotyczyło silnika . Jednak mam wątpliwości co do niego , a raczej czy dobrze robię kupując tak stara maszynę ,mimo że podobno jest w bardzo dobrym stanie. Co wy o tym myślicie ? Na co zwrócić uwagę ? Czy nie pakuje się w jakieś gów…. Czy morze mi się tylko zdaje ? Cena to jakieś 1250 f czyli około 6100 zł . Ciekawostką jest że tych motorów w UK jest mało , ale warsztaty dobrze je znają a dostęp do części jest łatwy i tani .
Jaka jest wasza Opinia?
Foto i oferta:
https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-BN1 ... 0005.m1851
RobC
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/2/2019, 19:31


Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez seraph » 19/2/2019, 15:00

Ehh ładna to ona skubana jest :oops:

To, że jest już pełnoletnia i ma duży przebieg jeszcze nie świadczy o tym czy jest zużyta. Najbardziej wpływa na to sposób użytkowania i jakość serwisu. Niestety to, że ktoś robił serwis dopiero jak mu odmówili podbicia przeglądu nie najlepiej świadczy o właścicielu. Szczególnie te uszczelki amortyzatora - olej mógł się i pól roku wcześniej sączyć i co? Ktoś jeździł z wyciekiem i słabszą kompresją w lagach i się nie przejmował?

W ogóle kupowanie pojazdu na odległość to jest mocno dyskusyjna kwestia, ale nie spisywał bym też zaraz Kawki na straty...
Mam nadzieję, że jest opcja ewentualnego zwrotu po dokładnych oględzinach i jeździe próbnej? Ustalałeś coś w tym kierunku?
seraph
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25

Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez RobC » 19/2/2019, 15:26

Ogólnie ,mają ją jutro przywieźć, powiedziałem sprzedającemu że przelew zrobię przy nim ,ale zanim to zrobię sprawdzę ja czy wszystko działa, czy olej nie zostaje na amorach , ślinik gdzieś nie przecieka , stan hamulcowy i zrobię jazdę testową. Prawdopodobnie dostanę gwarancję minimum na 3 miesiące , więc w razie czego będę gnębił. Muszę ustalić tylko jak będzie udzielona gwarancja ,czy na naprawę i części czy na zwrot.
RobC
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/2/2019, 19:31

Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez seraph » 19/2/2019, 18:18

Umiesz sprawdzić luzy na amortyzatorze i łożyskach sterów? Zapytaj czy może wymieniał napęd, a jak nie to przydałoby się ocenić jego stan przynajmniej na oko.
Silnik ma pracować równo i gładko nabierać obrotów i gładko z nich schodzić aż do jałowych - jak szarpie, prycha, cuduje to gaźnik jest co najmniej do regulacji.
seraph
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25

Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez RobC » 19/2/2019, 18:39

seraph napisał(a):Umiesz sprawdzić luzy na amortyzatorze i łożyskach sterów? Zapytaj czy może wymieniał napęd, a jak nie to przydałoby się ocenić jego stan przynajmniej na oko.
Silnik ma pracować równo i gładko nabierać obrotów i gładko z nich schodzić aż do jałowych - jak szarpie, prycha, cuduje to gaźnik jest co najmniej do regulacji.
Szczerze mówiąc sprawdzanie luzów na amortyzatorach i łożyskach sterów nigdy nie sprawdzałem , co sprawdzam to hamulce ,przecieki ,pracę silnika ,czy mocni dymi , sprzęgło ,czy amory nie odbije za mocno ,czy elektryka działa , poziom płynów .Jeżeli ktoś ma jakieś dobre rady co jeszcze sprawdzić i jak to ja chętnie wysłucham .Co do na napędu to masz na myśli łańcuch ? To mój pierwszy motor poprzednio miałem 3 skutery :)
RobC
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/2/2019, 19:31

Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez seraph » 19/2/2019, 19:39

Jak ktoś przysypiał z wymianą uszczelek amortyzatora to mogą być przytarte ślizgi i może być luz, a to oznacza grubszy remont. Niech ktoś zaciśnie przedni hamulec i poszarpie motorem przód-tył, a Ty złap w miejscu połączenia górnych i dolnych lag i jak jest luz to wyczujesz, że pracują względem siebie. Tak samo sprawdza się na sterach tylko łapie za główkę ramy.

Tak napęd to łańcuch i zębatki. Bardzo wyciągnięty łańcuch wyraźnie odstaje od tylnej zębatki i może się w końcu zerwać.
seraph
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25

Re: 20 letnia Kawka (kawasaki) Eliminator 125

Postprzez RobC » 20/2/2019, 06:58

seraph napisał(a):Jak ktoś przysypiał z wymianą uszczelek amortyzatora to mogą być przytarte ślizgi i może być luz, a to oznacza grubszy remont. Niech ktoś zaciśnie przedni hamulec i poszarpie motorem przód-tył, a Ty złap w miejscu połączenia górnych i dolnych lag i jak jest luz to wyczujesz, że pracują względem siebie. Tak samo sprawdza się na sterach tylko łapie za główkę ramy.

Tak napęd to łańcuch i zębatki. Bardzo wyciągnięty łańcuch wyraźnie odstaje od tylnej zębatki i może się w końcu zerwać.

Napęd czyli stan łańcucha i zębatki sprawdzają na przeglądzie , i metodę która opisałeś dotycząca amorów jak i sterów widziałem jak stosują również przy przeglądzie.W Anglii mają regorystyczne podejście do przeglądów ale to nie zmienia faktu że można sprawdzić.Wczoraj motocykl przeszedł właśnie przegląd bez żadnej adnotacji ( jeżeli coś zaczyna się zużywać a nie zagraża to bezpieczeństwu dostaje się adnotacje o tym) ,na angielskiej stronie rządowej można sprawdzać czy pojazd zdalnie przegląd kiedy i jakie adnotacje są.mimo wszystko sprawdzę osobiście i dzięki za radę.
RobC
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/2/2019, 19:31


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr