Zobacz wÄ…tek - Problem z hamulcami
NAS Analytics TAG

Problem z hamulcami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z hamulcami

Postprzez PshEmaZ » 2/5/2008, 08:43

Witam. Pare dni temu zmieniłem klocki z tyłu i od tej pory hamulce z tyłu mam na 5, góra 10%... Wiem, że klocki powinny się dotrzeć, ale przejechałem już ponad 300 km i dalej jest TAK SAMO. Wydaje mi się, że klocki są za słabo dociskane do tarczy po wciśnięciu dźwigni... Coś trzeba podregulować po wymianie klocków czy jak....? :(
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk


Postprzez Szopekk » 2/5/2008, 09:37

ja zawsze po wymianie odpowietrzalem hamulce...a klocki docieraj bardzo ostro np ze 100 mocno przycisnij hebel...(no tylko uwazaj bo jak przy 100 zblokujesz to moze ci sie troche gorac zrobic)
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez Inku » 2/5/2008, 10:31

No właśnie z tego co wiem to klocków nie dociera sie ostro. Jak je przegrzejesz to nigdy nie osiągną 100% siły hamowania. Powinno się docierać krótkimi hamowaniami.

Co to znaczy ze hamulce mam na 5? Możesz zablokować koło? Możesz mieć gówniane klocki.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2172820.html

Wymień płyn hamulcowy. Przy okazji, jeżeli układ jest zapowietrzony to go odpowietrzysz.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez PshEmaZ » 2/5/2008, 11:09

5-10% siły hamowania (jak na nadobne me oczęta). W sensie, że ledwo hamuje jak moto rozpędzone... A jak moto stoi na podnośniku i wciskam hamulec to koło jest zablokowane.
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk

Postprzez mar111cin » 2/5/2008, 11:13

może poprostu zrobiłeś tak jak Ci radził Szopek i spaliłeś klocki ?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez PshEmaZ » 2/5/2008, 11:16

Nie :) Klocki są ok. Delikatnie je docierałem bo czytałem ze dwa artykuły o wymianie klocków wcześniej :)
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk

Postprzez Inku » 2/5/2008, 11:24

jakie masz klocki?
płyn hamulcowy kiedy zmieniałeś?
Przed wymianą hamowanie było w porządku? Jak tak to obstawiam zapowietrzony układ albo klocki z gównolitu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez PshEmaZ » 2/5/2008, 11:30

No właśnie kupiłem zwykłe klocki NHC... :? A płyn zmieniałem rok temu
Przed wymianą było ok. Możliwe żeby sie układ zapowietrzył?? Przecież tylko wdusiłem tłoczek do środka i założyłem nowe klocki...?
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk

Postprzez PshEmaZ » 25/5/2008, 12:24

Odkopuje temat bo dalej te hamulce nie działają. Cały dzień sie męczyłem z odpowietrzaniem... Przy okazji zmieniłem płyn hamulcowy i nic nie pomogło! Zacisk pracuje, ale hamulec nadal miękki... Ma ktoś jakiś pomysł?
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk

Postprzez numberuno » 25/5/2008, 16:10

Jak tłoczki pracują lekko, to albo jeszcze są nieodpowietrzone, może źle to jednak robiłeś. Ale ja bym wykorzystał okazję i zmienił przewody hamulcowe na oploty. Koszt niewielki, a jak taki ważny dla ciebie jest tylny hamulec, to na pewno różnica będzie znaczna.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Adam M. » 26/5/2008, 00:54

A jak odpowietrzasz ?
Stalowy oplot jest jeszcze trudniejszy do odpowietrzenia, wiec najlepiej od razu znalezc skuteczna metode odpowietrzania.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Lasidora » 27/5/2008, 08:58

Rozbierz cały zacisk...przy tłoczkach może być niezły gnój...wyczyść, przepoleruj tłoczki, nasmaruj czymś i powinno działać bez wymiany przewodów...
Budzi się we mnie zwierzę....myślę że jest to leniwiec :)
Avatar użytkownika
Lasidora
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez PshEmaZ » 27/5/2008, 19:54

Odpowietrzałem klasyczną metodą (pompowania i popuszczania na odpowietrzniku chyba z godzine...), później za pomocą strzykawki (przecisnąłem z 0.5l płynu przez cały układ zarówno przez odciąganie go przez odpowietrznik, jak i wtłaczanie), później odpowietrzałem pompkę metodą opisaną w którymś z poprzednich tematów z forum. Wszystko robiłem dokładnie i ostrożnie więc układ jest na 99,9% odpowietrzony i problem musi być gdzie indziej... W zacisku jest czysto bo przy wymianie klocków oczyściłem okolice tłoczka z zewnątrz, a w środku nie może być syfu bo jak zmieniałem płyn to cały czas leciał czysty. Tłoczek i zacisk pracują normalnie, ale pedał hamulca jest na całej długości miękki. Nawet po kilkukrotnym pompowaniu hamulec nie utwardza sie nawet na chwilę. Nie ma żadnych wycieków w układzie.
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk

Postprzez Lasidora » 27/5/2008, 21:05

No to szukaj dalej problemu...a rozłożenie zacisku, wyczyszczenie i złożenie spowrotem zajmie max 2h...z zewnątrz nie widac czy jest brudny, a o-ringi mogły puścić lekko i wystarczy...zrobiłam tak juz w dwóch motocyklach i hamylce były jak brzytwy...
Budzi się we mnie zwierzę....myślę że jest to leniwiec :)
Avatar użytkownika
Lasidora
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Adam M. » 28/5/2008, 00:27

To nie problem zaciskow, bo skutek zapieczenia tloczkow jest dokladnie odwrotny tzn twardy pedal / klamka i tarcie klockow o obracajace sie tarcze nawet gdy nie ma hamowania.
Tu bym jednak podejrzewal problem z pompa - wyrobiony / uszkodzony tloczek czy zawor nie dajacy pelnego cisnienia.
Tyle ze dziwne to w tak stosunkowo swiezym motocyklu.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez PshEmaZ » 28/5/2008, 07:29

Też wydaje mi sie to trochę dziwne... :/ Cóż... za dwa tygodnie pojadę chyba na serwis bo sam raczej nie będę przy tym już grzebał. I tak muszę wymienić łańcuszek rozrządu, zrobić regulacje, itp... Dobra, dzięki za pomoc. Pozdrawiam :wink:
ZX-6 (2001 r.)
Avatar użytkownika
PshEmaZ
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:22
Lokalizacja: Dolny ÅšlÄ…sk



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości




na górê