Zobacz wątek - Lać czy nie lać, oto jest pytanie!
NAS Analytics TAG

Lać czy nie lać, oto jest pytanie!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Lać czy nie lać, oto jest pytanie!

Postprzez kanclerz » 28/4/2008, 16:09

Jako świerzak na tym forum witam wszystkich forumowiczów!
Przeszukałem oczywiście zasoby forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które chcę zadać.

Mam do "załatwienia" za darmo olej PLATINIUM ULTOR EXTREME specyfikacja (ze strony producenta):

Klasa jakości API: CF/SL
ACEA: E5-02/ E4-99 wyd.2/E3-96 wyd.3/ B3-98 wyd.2/ B4-98/ A3-98
Klasa lepkości SAE: 10W/40
Platinum Ultor Extreme jest najnowszej generacji, półsyntetycznym olejem silnikowym, opracowanym specjalnie dla europejskich silników wysokoprężnych pracujących w bardzo trudnych warunkach z maksymalnie wydłużonym okresem międzywymianowym, spełniającym najostrzejsze normy emisji spalin Euro 3. Zalecany jest on również do wysokoobciążonych silników benzynowych.


Mój ojciec który siedzi w mechanice chyba od urodzenia :) twierdzi ze spokojnie moge go wlać do morotu (SV 650S). Ufam jego wiedzy, aleeee... ale wole się upewnic. 8)
Co o tym myślicie, lać czy nie lać?

Dzięki za ewentualne odpowiedzi.
:wink:
kanclerz
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez Dominik_YZF » 28/4/2008, 18:04

Więc posłuchaj ojca...
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City


Postprzez kanclerz » 28/4/2008, 20:39

Myślisz Dominik_YZF(?),
no w sumie jak pomyśle, że na tym oleju chodzą największe sprzęty w naszej firmie (Koparki, ładowarki, 4ro ośiowce) to w silniku moto olej będzie sprawdzał dobrze. Jednak specyfika pracy silnika dużego sprzętu (diesel, obroty, temperatura itp.) budownlanego rózni się od przeciążeń w silniku moto, dlatego pytałem.
kanclerz
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez dziaÅ‚o » 28/4/2008, 21:38

Ja bym nie ryzykował, ponieważ silnik motocyklowy to zupełnie inna bajka niż silniki samochodowe, przecierz w motocyklu masz znacznie więkcze obroty, skrzynia biegów i sprzęgło jest smarowane tym samym olejem.
działo
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 23/12/2006, 23:43

Postprzez drvall » 29/4/2008, 07:14

poczytaj trochę to dowiesz się że nie zalewa się oleju samochodowego do motocykli
drvall
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 18/2/2007, 16:58

Postprzez falconiforme » 29/4/2008, 07:38

niektórzy leją
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez simonw » 29/4/2008, 13:51

Wiecie co - uwazam - co podkreslam jest MOJA i tylko moja dywagacja, ze obecnie sklad oraz sposob wytwarzania oleju, w tym syntetyku jest taki - ze roznice sa niewielkie. Biorac pod uwage ze w moto olej zmieniamy czesciej, klasy wedle specyfkacji sa identyczne (SAE jest norma) takze, wydawac by sie moglo ze nowoczesne oleje motocyklowe jak i samochodowe, do jazdy (nie na tor) praktycznie nie powinny sie roznic na tyle by bylo to odczuwalne podczas eksploatacji. Jesli olej trzyma klase, odpowiednia lepkosc, pompowalnosc, temperatury -to przeciez nie moze byc inny.Jedynie dodatki czyszczace, badz teflonowe moga byc inne. Takze smialo mozna by powiedziec - lej.

Jesli ktos jest moze w posiadaniu tablic testowych, oraz warunkow testowania oleju, prosilbym o umieszczenie informacji badz przedruku na forum.

Odsylam takze do moich poprzednich postow, z tabelami SAE dla olejow silnikowych.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kanclerz » 29/4/2008, 14:42

działo napisał(a):Ja bym nie ryzykował, ponieważ silnik motocyklowy to zupełnie inna bajka niż silniki samochodowe,


racja, tez mi siÄ™ tak wydaje, jednak...

działo napisał(a):przecierz w motocyklu masz znacznie więkcze obroty, skrzynia biegów i sprzęgło jest smarowane tym samym olejem.


jesli chodzi o argument ze sprzęgłem to masz rację, ale jesli chodzi o obroty, to dla silnika o wiele bardziej wyniszczające są nie szybkie skoki obrotów do wysokich wartości, lecz obroty ciągłe np. na poziomie 3500 obr/min przez 5 - 6 godzin praktycznie bez przerwy. A wiem ze ten olej b. dobrze radzi sobie nawet z takimi obciążeniami.
Wydawało by się ze w sumie 120zł za olej to nie tak dużo, a skutki "pomyłki" mogą być fatalne. Z drugiej strony dobre i 120zł zawsze można zainwestowac w inną częśc moto (jestem po poważnym :] szlifie i jest na co wydać :) )
kanclerz
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez mar111cin » 29/4/2008, 15:00

dorabianie teorii do praktyki.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Adam M. » 29/4/2008, 16:39

Nie, ja jezdze na samochodowym syntetyku Mobil 1 SAE 15W50 bez zadnych problemow w moim Suzuki GS1150.
Ten olej smialo mozesz uzyc, jak ze to olej do silnikow wysokopreznych i ma wlasciwy zestaw dodatkow zabezpieczajacych zarowno kola skrzyni jak rozrzad przed szybkim zuzyciem jak rowniez wlasciwa klase.
Jezeli cokolwiek zacznie sie dziac to go po prostu zmienisz i juz.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez kanclerz » 2/5/2008, 11:48

popytałem jeszcze tu i tam i... wlałem go do silnika.
Gdyby były jakieś nieprzyjemne objawy to napisze o tym.
A narazie temat (chyba :) ) zamknięty.
Dzieki za odp.
kanclerz
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez biniek » 12/5/2008, 12:53

chciałem tylko nadmienić ze z tego co mi tłumaczono to akurat lanie oleju samochodowego do silnika motocyklowego gdzie jeden olej jest i do skrzyzni i do sprzęgła nie jest OK. Chodzi tu o jedną rzecz - a mianowicie dodatki teflonowe które mają na celu zmniejszenie tarcia. Jeżeli sprzęgło pracuje w takim oleju to ponoć dużo szybciej sie zużywa bo tarcze zamiast przenosić siłę na napęd ślizgają sie na "dodatkach" z oleju - jak dla mnie ma to ręce i nogi i do moto nigdy takiego oleju nie wleje. ;)
Pozdro
Hornet900
Hornet900
Hornet900
biniek
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/10/2007, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ChudyNs1 » 12/5/2008, 18:33

Moim zdaniem wlej i sprawdź, nic strasznego się nie stanie, w najgorszym przypadku będzie łatwo łapał temp. ale powinno byc ok.
Pozdr.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47

Postprzez biniek » 12/5/2008, 22:16

wlej wlej co najwyżej wymienisz tarcze sprzęgłowe ;) a tak serio to może mi ktoś bajek naopowiadał a sam nigdy tego nie testował.
Hornet900
Hornet900
Hornet900
biniek
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/10/2007, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adam M. » 15/5/2008, 22:52

W markowych olejach nie ma dodatkow "teflonowych" jako ze nie rozpuszczaja sie one calkowicie w oleju i zapychaja przewody olejowe. Rozne Motodoktory i inne to co innego :)

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Åšcigany900 » 20/5/2008, 21:02

Wlej ten olej polataj a później odstaw moto do serwisu na wymianę sprzęgła :-)
ogar49---->komar49----->wsk 125----->honda cbx 550---->honda cr 125------>suzuki gr 650----->honda xr600----->suzuki gsxr 750W---->suzuki gsxr750Srad------>HONDA CBR900 FIREBLADE SC 33
Åšcigany900
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:07
Lokalizacja: Szydłowiec

Postprzez Kedar-88 » 20/5/2008, 21:54

spotkałem się kiedyś z olejem platinum 4t full syntetyk...co o nim sądzicie?..za litr wychodziło 100zł
to mniej więcej tyle co połówka motula....

może to by było lepsze niż połówki innych firm
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Grubas » 21/5/2008, 09:01

Kto kupuje tanio ten 2 razy kupuje. Raz tanio raz dobrze (+naprawy: sprzęgło, uszczelki).
Tak jak mawiał evil: tanie mięso psy jedzą.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zdzichu123 » 21/5/2008, 14:34

A właśnie gdzie jest Evil ? Cos go dawno nie widzialem na forum.
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez simonw » 22/5/2008, 00:26

Z połowek to preferuje nieco odmienne innych firm, np Zubrówke ;)

A evil ma dozywotniego bana za zabawe z "konkurencyjnym" portalem a nawet dwoma - ot mala niezgodnosc polityczna miedzy evilem a Alonzem :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê