R6 nierozgrzana gasnie na biegu...
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
R6 nierozgrzana gasnie na biegu...
Witam, jak w temacie...
Odpale motorek na ssaniu jest jeszcze zimny, zapne jedynke i od razu samoczynnie gasnie, czy one tak maja czy cos jest nie tak ... ?
Yamaha jest z 99 roku. Pozniej jak sie rozgrzeje jest okej nie gasnie
Odpale motorek na ssaniu jest jeszcze zimny, zapne jedynke i od razu samoczynnie gasnie, czy one tak maja czy cos jest nie tak ... ?
Yamaha jest z 99 roku. Pozniej jak sie rozgrzeje jest okej nie gasnie
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Łańcuch powinien mieć ok 2-3 cm luzu. Ale jak go napniesz, to sprawdź, czy w różnych odcinkach ma taki sam naciąg. Jeśli w jednym miejscu jest znacząco bardziej rozciągnięty, to napęd do wymiany. A co do biegów, to sprawdź ustawienie sprzęgła, i od razu bym zmienił olej np na Castrola syntetycznego.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Widze lancuch u mnie do podciagniecia, bo ma chyba wiecej luzu niz 2 cm.
Ze sprzeglem na moje jest wszystko ok.
Z tym gasnieciem moze i byc przez ten czujnik, no nie wiedzialem
Dzieki za podpowiedzi, wiedza o oleju tez mi byla przydatna, wiadomo bedzie tzreba zmienic, dzieki
Ze sprzeglem na moje jest wszystko ok.
Z tym gasnieciem moze i byc przez ten czujnik, no nie wiedzialem
Dzieki za podpowiedzi, wiedza o oleju tez mi byla przydatna, wiadomo bedzie tzreba zmienic, dzieki
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Ja bym nalał półsyntetyka, bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel.
edit: Jak juz bedziesz wymienial olej, to przydałoby sie wymienic przy okazji filtr oleju.
edit: Jak juz bedziesz wymienial olej, to przydałoby sie wymienic przy okazji filtr oleju.
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
Motul półsyntetyk 10W40:
http://moto.allegro.pl/item348284683_ol ... mocja.html
Castrol pólsyntetyk 10W40:
http://moto.allegro.pl/item344405637_ol ... 40_4l.html
Może też byc inny olej, ważne zeby był do motocykli. Tu masz dane z mojej serwisówki (2000r) dotyczące ilości oleju: Całkowita ilosc 3,5l, okresowa wymiana 2,5l, przy wymianie filtra 2,7
Do tego filtr:
http://moto.allegro.pl/item343561667_fi ... asaki.html
Pamiętaj zeby przed wymianą nawilżyc go troche od spodu, tam gdzie masz taką uszczelke, olejem silnikowym.
A tak swoja drogą, jesli go dopiero kupiłes ( szczególnie od handlarza) to przydałoby sie jescze wymienic płyny hamulcowe, chłodziwo, klocki, świece. Luknij jescze uszczelniacze w lagach czy sie nie pocą przypadkiem. Wogóle przydałoby sie zobic taki większy przegląd
http://moto.allegro.pl/item348284683_ol ... mocja.html
Castrol pólsyntetyk 10W40:
http://moto.allegro.pl/item344405637_ol ... 40_4l.html
Może też byc inny olej, ważne zeby był do motocykli. Tu masz dane z mojej serwisówki (2000r) dotyczące ilości oleju: Całkowita ilosc 3,5l, okresowa wymiana 2,5l, przy wymianie filtra 2,7
Do tego filtr:
http://moto.allegro.pl/item343561667_fi ... asaki.html
Pamiętaj zeby przed wymianą nawilżyc go troche od spodu, tam gdzie masz taką uszczelke, olejem silnikowym.
A tak swoja drogą, jesli go dopiero kupiłes ( szczególnie od handlarza) to przydałoby sie jescze wymienic płyny hamulcowe, chłodziwo, klocki, świece. Luknij jescze uszczelniacze w lagach czy sie nie pocą przypadkiem. Wogóle przydałoby sie zobic taki większy przegląd
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
Bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel. Jeśli ktos wcześniej uzywal oleju mineralnego, to chyba nie jest wskazane wlac teraz syntetyka, bo moze rozpóscic różne osady itd. i bedą ci pływały w silniku.
Takie jest moje zdanie
Takie jest moje zdanie
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
dr.artur napisał(a):a czemu nie syntetyk ?
a ile masz obrotow po rozgrzaniu silnika?
Silnik po rozgrzaniu wacha sie cos w granicach 1 tys obrotow.
Mam taka mysl, ze moze i by zrobic temat odnosnie R6.. cos w rodzaju pojedyncze pytania... bo u mnie na wymianie oleju sie chyba nie skonczy
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Jutro sie pobawie Aha jednak luzny mam ten lancuch bym musial go podciagnac, tylko pytanie gdzie ? bo on caly chyba opiera mi sie o oslone na wachaczu.. tak to raczej byc nie powinno
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Musisz poluzować śrubę koła, i naciągnąć śrubami regulacyjnymi tak żeby miał te 2-3cm luzu na dole. Potem dokręcasz koło tak jak ma być i operację powtarzasz jak znowu łańcuch będzie luźny.
A co do oleju, to lej syntetyka, Castrol R4 10w50 jest ok, cenę tez ma przyzwoitą, ok 40zł za litr. Na półsyntetyku możesz mieć problemy ze skrzynią, a to bardo czuły punkt w R6. Najlepiej znajdź sobie przez jakichś znajomych dobrego, zaufanego mechanika (nie serwis), który zrobi ci pierwszy duży przegląd i będzie pamiętał twój motocykl, co było zrobione, co ewentualnie jest do zrobienia itd.
A co do oleju, to lej syntetyka, Castrol R4 10w50 jest ok, cenę tez ma przyzwoitą, ok 40zł za litr. Na półsyntetyku możesz mieć problemy ze skrzynią, a to bardo czuły punkt w R6. Najlepiej znajdź sobie przez jakichś znajomych dobrego, zaufanego mechanika (nie serwis), który zrobi ci pierwszy duży przegląd i będzie pamiętał twój motocykl, co było zrobione, co ewentualnie jest do zrobienia itd.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
To, ze lancuch dotyka slizgacza wachacza to jest ok, ma on miec luz ok 25-35mm mierzony na srodku(w polowie odleglosci miedzy przednia i tylna zebatka)wiszacej czesci. Oprocz tego zluzycie lancucha sprawdza sie na tylnym kole zebatym, gdzies na godzinie 3. Lapiesz za lancuch dwoma palcami i odciagasz od zebatki, jezeli jestes w stanie zobaczyc pol lub wiecej wysokosci zeba zebatki to lancuch nadaje sie do wymiany. Podczas czyszczenia lancucha sprawdz(wzrokowo) czy miedzy ogniwami nie brakuje oringow, i czy waleczki obracaja sie luzno. Podczas naciagania lancucha pilnuj symetrii obu(prawego i lewego) naciagowow.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Dominik_YZF napisał(a):Bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel. Jeśli ktos wcześniej uzywal oleju mineralnego, to chyba nie jest wskazane wlac teraz syntetyka, bo moze rozpóscic różne osady itd. i bedą ci pływały w silniku.
Takie jest moje zdanie
Nie jest prawdą to co piszesz. To poprostu obiegowy mit, że nie można wlać syntetyka po mineralnym bo rozpuści osady, że silnik zacznie cieknąć bo wypłucze nagar itp. MOżNA zmienić olej na syntetyka obojętnie co było wcześniej wlane. Oleje mineralne też mają właściwości myjące. Japoński silnik to nie polonez z lat 80 jeżdżący na superolu czy innych wynalazkach. We współczesnym silniku nie znajdziesz nagaru. Olej syntetyczny zapewnia najlepszą ochronę silnika.
Kolejnym powielanym mitem jest to, że po wraz z przebiegiem należy zmienić olej na gorszy. Nawet takie bzdury powiedzieli mi w serwisie. Że niby do 30tys. km syntetyk, później na pół, następnie na minerał. Wszystkie te teorie są nieprawdziwe.
Polecam wątek olejowy na FM
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
To rozumiem, ze lac full syntetyk. Podlinkujcie z allegro co proponujecie. Dzieki wam za wszystkie wskazowki
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Lukas, ja lałbym full syntetyk.
Chociażby taki:
http://moto.allegro.pl/item336347652_na ... 10w40.html
lub taki:
http://moto.allegro.pl/item347107840__o ... 40_1l.html
7100 będzie tańszy od 300V. Aktualnie nie widzę w bańce 4l (160-170zł)
Syntetyki shella mają bardzo dobrą cenę. Zastanawiam się z czego to wynika. Używał ktoś czegoś takiego:
http://moto.allegro.pl/item350594822_sh ... lowy_.html
Tu jest akurat 15W50 ale widziałem też 10W40 w tej samej cenie. To tyle co za półsyntetyk konkurencji.
P.S Proponuję załatwić sobie instrukcję obsługi do Twojego motocykla. Wtedy nie będziesz miał wątpliwości jak naciągnąć łańcuch czy jak zmierzyć poziom oleju.
Chociażby taki:
http://moto.allegro.pl/item336347652_na ... 10w40.html
lub taki:
http://moto.allegro.pl/item347107840__o ... 40_1l.html
7100 będzie tańszy od 300V. Aktualnie nie widzę w bańce 4l (160-170zł)
Syntetyki shella mają bardzo dobrą cenę. Zastanawiam się z czego to wynika. Używał ktoś czegoś takiego:
http://moto.allegro.pl/item350594822_sh ... lowy_.html
Tu jest akurat 15W50 ale widziałem też 10W40 w tej samej cenie. To tyle co za półsyntetyk konkurencji.
P.S Proponuję załatwić sobie instrukcję obsługi do Twojego motocykla. Wtedy nie będziesz miał wątpliwości jak naciągnąć łańcuch czy jak zmierzyć poziom oleju.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Największy idiota chyba by nie wlał półsyntetyku do motocykla.Syntetyk i tylko syntetyk lejemy !
Polecam ci Yamalube.Ja wlałem go do swojej r6 i taki polecili mi w serwisie.Wejdzie 3 l jak dobrze spuścisz wszystko.Poza tym trzymaj górną granicę,bo czerwona kontrolka lubi się zapalać przy jeździe pod górę jak masz niedobór.
Polecam ci Yamalube.Ja wlałem go do swojej r6 i taki polecili mi w serwisie.Wejdzie 3 l jak dobrze spuścisz wszystko.Poza tym trzymaj górną granicę,bo czerwona kontrolka lubi się zapalać przy jeździe pod górę jak masz niedobór.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
Znajomy doradzil mi dzis, ze z moim przebiegiem 44 tys to lepiec lac polsyntetyk, no ale widze tutaj wiekszosc radzi mi lac full syntetyk-pewnie sie do waszej opinii dostosuje. Dzis sprawdzalem olej na bagnecie, byl bez przeciwskazan i trzymal gorna czesc wskaznika Łancuch sprawdzalem jest okej, tylko tzreba naciagnac i mozna by bylo przesmarowac , co do zebatki z czasem mozna pozneij zmienic, ale to jeszcze nei teraz
Dobra Panowie, teraz kwestia kasku...
http://moto.allegro.pl/item350528153_la ... utnik_team].html
http://moto.allegro.pl/item350613794_ag ... roz_s.html
http://moto.allegro.pl/item347261501_ka ... extra.html
Z tego co wybralem mozna cos poradzic, czy w tych cenach to juz jeden ch*j jaki kask wybiore... ?
Dobra Panowie, teraz kwestia kasku...
http://moto.allegro.pl/item350528153_la ... utnik_team].html
http://moto.allegro.pl/item350613794_ag ... roz_s.html
http://moto.allegro.pl/item347261501_ka ... extra.html
Z tego co wybralem mozna cos poradzic, czy w tych cenach to juz jeden ch*j jaki kask wybiore... ?
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości