Zobacz wątek - R6 nierozgrzana gasnie na biegu...
NAS Analytics TAG

R6 nierozgrzana gasnie na biegu...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

R6 nierozgrzana gasnie na biegu...

Postprzez Lukas_dan » 19/4/2008, 19:00

Witam, jak w temacie...
Odpale motorek na ssaniu jest jeszcze zimny, zapne jedynke i od razu samoczynnie gasnie, czy one tak maja czy cos jest nie tak ... ?
Yamaha jest z 99 roku. Pozniej jak sie rozgrzeje jest okej nie gasnie
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark


Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 19:15

Sprawdz czujnik polozenia nozki bocznej(bo chyba nie probowales wbic biegu z rozlozona nozka?)
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów


Postprzez Lukas_dan » 19/4/2008, 19:28

hmmm sam juz nie wiem... moze byc :lol: . Swoezy jestem w tych sprawach, motor ma od wczoraj :wink: . Korzystajac z okazji spytam od razu czy u was tez lancuch jest taki luzny, czy musi byc napiety ?
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez numberuno » 19/4/2008, 19:35

Łańcuch powinien mieć ok 2-3 cm luzu. Ale jak go napniesz, to sprawdź, czy w różnych odcinkach ma taki sam naciąg. Jeśli w jednym miejscu jest znacząco bardziej rozciągnięty, to napęd do wymiany. A co do biegów, to sprawdź ustawienie sprzęgła, i od razu bym zmienił olej np na Castrola syntetycznego.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Lukas_dan » 19/4/2008, 20:20

Widze lancuch u mnie do podciagniecia, bo ma chyba wiecej luzu niz 2 cm.
Ze sprzeglem na moje jest wszystko ok.
Z tym gasnieciem moze i byc przez ten czujnik, no nie wiedzialem :wink:
Dzieki za podpowiedzi, wiedza o oleju tez mi byla przydatna, wiadomo bedzie tzreba zmienic, dzieki
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 20:57

Ja bym nalał półsyntetyka, bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel.

edit: Jak juz bedziesz wymienial olej, to przydałoby sie wymienic przy okazji filtr oleju.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Lukas_dan » 20/4/2008, 09:41

Dobra, to jaki proponujecie olej ? jaki koszt oleju jak i filtra ?
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Dominik_YZF » 20/4/2008, 14:25

Motul półsyntetyk 10W40:
http://moto.allegro.pl/item348284683_ol ... mocja.html

Castrol pólsyntetyk 10W40:
http://moto.allegro.pl/item344405637_ol ... 40_4l.html
Może też byc inny olej, ważne zeby był do motocykli. Tu masz dane z mojej serwisówki (2000r) dotyczące ilości oleju: Całkowita ilosc 3,5l, okresowa wymiana 2,5l, przy wymianie filtra 2,7

Do tego filtr:
http://moto.allegro.pl/item343561667_fi ... asaki.html
Pamiętaj zeby przed wymianą nawilżyc go troche od spodu, tam gdzie masz taką uszczelke, olejem silnikowym.

A tak swoja drogą, jesli go dopiero kupiłes ( szczególnie od handlarza) to przydałoby sie jescze wymienic płyny hamulcowe, chłodziwo, klocki, świece. Luknij jescze uszczelniacze w lagach czy sie nie pocą przypadkiem. Wogóle przydałoby sie zobic taki większy przegląd :wink:
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Dominik_YZF » 20/4/2008, 22:42

Bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel. Jeśli ktos wcześniej uzywal oleju mineralnego, to chyba nie jest wskazane wlac teraz syntetyka, bo moze rozpóscic różne osady itd. i bedą ci pływały w silniku.

Takie jest moje zdanie :wink:
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Lukas_dan » 21/4/2008, 21:03

dr.artur napisał(a):a czemu nie syntetyk ?

a ile masz obrotow po rozgrzaniu silnika?


Silnik po rozgrzaniu wacha sie cos w granicach 1 tys obrotow.
Mam taka mysl, ze moze i by zrobic temat odnosnie R6.. cos w rodzaju pojedyncze pytania... bo u mnie na wymianie oleju sie chyba nie skonczy :wink:
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Lukas_dan » 21/4/2008, 22:43

Jutro sie pobawie :D Aha jednak luzny mam ten lancuch bym musial go podciagnac, tylko pytanie gdzie ? bo on caly chyba opiera mi sie o oslone na wachaczu.. tak to raczej byc nie powinno :?
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez numberuno » 21/4/2008, 23:10

Musisz poluzować śrubę koła, i naciągnąć śrubami regulacyjnymi tak żeby miał te 2-3cm luzu na dole. Potem dokręcasz koło tak jak ma być i operację powtarzasz jak znowu łańcuch będzie luźny.
A co do oleju, to lej syntetyka, Castrol R4 10w50 jest ok, cenę tez ma przyzwoitą, ok 40zł za litr. Na półsyntetyku możesz mieć problemy ze skrzynią, a to bardo czuły punkt w R6. Najlepiej znajdź sobie przez jakichś znajomych dobrego, zaufanego mechanika (nie serwis), który zrobi ci pierwszy duży przegląd i będzie pamiętał twój motocykl, co było zrobione, co ewentualnie jest do zrobienia itd.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez PrzemoR6 » 21/4/2008, 23:43

To, ze lancuch dotyka slizgacza wachacza to jest ok, ma on miec luz ok 25-35mm mierzony na srodku(w polowie odleglosci miedzy przednia i tylna zebatka)wiszacej czesci. Oprocz tego zluzycie lancucha sprawdza sie na tylnym kole zebatym, gdzies na godzinie 3. Lapiesz za lancuch dwoma palcami i odciagasz od zebatki, jezeli jestes w stanie zobaczyc pol lub wiecej wysokosci zeba zebatki to lancuch nadaje sie do wymiany. Podczas czyszczenia lancucha sprawdz(wzrokowo) czy miedzy ogniwami nie brakuje oringow, i czy waleczki obracaja sie luzno. Podczas naciagania lancucha pilnuj symetrii obu(prawego i lewego) naciagowow.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez Inku » 22/4/2008, 12:52

Dominik_YZF napisał(a):Bo nie wiadomo co lał poprzedni właściciel. Jeśli ktos wcześniej uzywal oleju mineralnego, to chyba nie jest wskazane wlac teraz syntetyka, bo moze rozpóscic różne osady itd. i bedą ci pływały w silniku.

Takie jest moje zdanie :wink:


Nie jest prawdą to co piszesz. To poprostu obiegowy mit, że nie można wlać syntetyka po mineralnym bo rozpuści osady, że silnik zacznie cieknąć bo wypłucze nagar itp. MOżNA zmienić olej na syntetyka obojętnie co było wcześniej wlane. Oleje mineralne też mają właściwości myjące. Japoński silnik to nie polonez z lat 80 jeżdżący na superolu czy innych wynalazkach. We współczesnym silniku nie znajdziesz nagaru. Olej syntetyczny zapewnia najlepszą ochronę silnika.

Kolejnym powielanym mitem jest to, że po wraz z przebiegiem należy zmienić olej na gorszy. Nawet takie bzdury powiedzieli mi w serwisie. Że niby do 30tys. km syntetyk, później na pół, następnie na minerał. Wszystkie te teorie są nieprawdziwe.
Polecam wątek olejowy na FM :)
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Lukas_dan » 22/4/2008, 13:05

To rozumiem, ze lac full syntetyk. Podlinkujcie z allegro co proponujecie. Dzieki wam za wszystkie wskazowki :wink:
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Inku » 22/4/2008, 13:19

Lukas, ja lałbym full syntetyk.
Chociażby taki:
http://moto.allegro.pl/item336347652_na ... 10w40.html
lub taki:
http://moto.allegro.pl/item347107840__o ... 40_1l.html

7100 będzie tańszy od 300V. Aktualnie nie widzę w bańce 4l (160-170zł)

Syntetyki shella mają bardzo dobrą cenę. Zastanawiam się z czego to wynika. Używał ktoś czegoś takiego:
http://moto.allegro.pl/item350594822_sh ... lowy_.html
Tu jest akurat 15W50 ale widziałem też 10W40 w tej samej cenie. To tyle co za półsyntetyk konkurencji.

P.S Proponuję załatwić sobie instrukcję obsługi do Twojego motocykla. Wtedy nie będziesz miał wątpliwości jak naciągnąć łańcuch czy jak zmierzyć poziom oleju.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Lukas_dan » 22/4/2008, 14:37

Ile okolo wejdzie oleju ? do 3 litrow ?
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Labiss » 22/4/2008, 15:07

Największy idiota chyba by nie wlał półsyntetyku do motocykla.Syntetyk i tylko syntetyk lejemy !

Polecam ci Yamalube.Ja wlałem go do swojej r6 i taki polecili mi w serwisie.Wejdzie 3 l jak dobrze spuścisz wszystko.Poza tym trzymaj górną granicę,bo czerwona kontrolka lubi się zapalać przy jeździe pod górę jak masz niedobór.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez Dominik_YZF » 22/4/2008, 15:09

Lukas_dan napisał(a):Ile okolo wejdzie oleju ? do 3 litrow ?


Napisałem ci strone wcześniej.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Lukas_dan » 22/4/2008, 20:08

Znajomy doradzil mi dzis, ze z moim przebiegiem 44 tys to lepiec lac polsyntetyk, no ale widze tutaj wiekszosc radzi mi lac full syntetyk-pewnie sie do waszej opinii dostosuje. Dzis sprawdzalem olej na bagnecie, byl bez przeciwskazan i trzymal gorna czesc wskaznika :D Łancuch sprawdzalem jest okej, tylko tzreba naciagnac i mozna by bylo przesmarowac :wink: , co do zebatki z czasem mozna pozneij zmienic, ale to jeszcze nei teraz :wink:

Dobra Panowie, teraz kwestia kasku...

http://moto.allegro.pl/item350528153_la ... utnik_team].html

http://moto.allegro.pl/item350613794_ag ... roz_s.html

http://moto.allegro.pl/item347261501_ka ... extra.html

Z tego co wybralem mozna cos poradzic, czy w tych cenach to juz jeden ch*j jaki kask wybiore... ?
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr