Malutka dziura w mocy...
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Malutka dziura w mocy...
Witam,
Sprawa dotyczy Thundercata z 2000r.
Mam następujący problem:
gdy jadę ze stałą prędkością w zakresie obrotów 7600-7900RPM motocykl jakby traci na sekundę moc. Na każdym biegu. Jak tylko obroty schodzą poniżej dolnej albo przekraczają górną granicę, wyrównują się i moto jedzie płynnie, bez żadnych przerw.
Jak mam 7,5k lub 8K RMP lub przy jakiejkolwiek innej prędkości obrotowej nie ma tego problemu...
Motocykl przyspiesza normalnie, nic innego siÄ™ nie dzieje. Tylko w tym dziwnym zakresie ma jakby czkawkÄ™...
Co to może być?
Próbowałem wykluczyć następujące powody (może się mylę??):
- poluzowana linka gazu (przy innych obrotach też miałbym taki efekt)
- zbyt naciągnięta linka sprzęgła, nie odpuszcza (jw)
- lewe powietrze (jw)
- świece i filtry (wymieniłem 1kkm temu)
- filtr paliwa lub kranik (ciągle by się dławił)
- benzyna (jw)
- łańcuch (jest na wykończeniu, ale jw)
Może to:
- brak synchronizacji gaźników (robiona ostatnio z 6-7kkm)
- alarm (to chyba najbardziej prawdopodobne, bo założyłem go 2 dni temu samodzielnie, ale nie potrafię sobie wyobrazić żeby dawał taki efekt)
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Marcin
Sprawa dotyczy Thundercata z 2000r.
Mam następujący problem:
gdy jadę ze stałą prędkością w zakresie obrotów 7600-7900RPM motocykl jakby traci na sekundę moc. Na każdym biegu. Jak tylko obroty schodzą poniżej dolnej albo przekraczają górną granicę, wyrównują się i moto jedzie płynnie, bez żadnych przerw.
Jak mam 7,5k lub 8K RMP lub przy jakiejkolwiek innej prędkości obrotowej nie ma tego problemu...
Motocykl przyspiesza normalnie, nic innego siÄ™ nie dzieje. Tylko w tym dziwnym zakresie ma jakby czkawkÄ™...
Co to może być?
Próbowałem wykluczyć następujące powody (może się mylę??):
- poluzowana linka gazu (przy innych obrotach też miałbym taki efekt)
- zbyt naciągnięta linka sprzęgła, nie odpuszcza (jw)
- lewe powietrze (jw)
- świece i filtry (wymieniłem 1kkm temu)
- filtr paliwa lub kranik (ciągle by się dławił)
- benzyna (jw)
- łańcuch (jest na wykończeniu, ale jw)
Może to:
- brak synchronizacji gaźników (robiona ostatnio z 6-7kkm)
- alarm (to chyba najbardziej prawdopodobne, bo założyłem go 2 dni temu samodzielnie, ale nie potrafię sobie wyobrazić żeby dawał taki efekt)
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Marcin
- tas23
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Hmm a w jakim sensie wydechy? Podpisuje się pod tym tematem gdyż mam podobny problem, niewielką "czkawkę" przy określonej liczbie rpm (około 5tys-nie pamietam teraz dokładnie). Wydechy seryjne, nie ruszane w żaden sposób.
Suzuki VX 800
-
Blacko - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 8/1/2007, 00:33
- Lokalizacja: Poznań
Owszem, rocznik '90. W zeszłym sezonie wymieniono mi w serwisie Suzuki zaworki iglicowe, wraz z regulacja gaźników i zaworów i o ile pamietam dobrze, od tego właśnie momentu pojawił się ten problem. Jeśli chodzi o kranik paliwa w modelach '90 to został on już wymieniony na podciśnieniowy przez poprzedniego właściciela, Niemca (z tego co wiem wymieniano je wszystkim za darmo ze wzgledu na duza ilosc zalanych silnikow).
Suzuki VX 800
-
Blacko - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 8/1/2007, 00:33
- Lokalizacja: Poznań
Witam...
O wydechu zupełnie nie pomyślałem, ale:
- jest od zakupu taki sam (czyli od dwóch lat)
- wcześniej nie zaobserwowałem tego problemu
Od zakupu nie robiłem regulacji zaworów ani synchro gaźników.
Zawory to teoretycznie co 42kkm powinienem robić, a mam teraz na liczniku niecałe 24kkm.
Synchro pomoże?
Aaaa pali mi 8-8,5l, czyli jak na Thundercata za dużo o 2 litry (do tej pory zwalałem na benzynę zimową i za małe ciśnienie w oponach, ale zaczynam się skłaniać ku gaźnikom).
Pozdrawiam
Marcin
Zapomniałem dopisać:
- wydech oryginalny (tak mi się wydaje, z takim kupiłem)
- airbox oryginalny
Pozdrawiam
// jezeli zapomniales dopisac
// to czemu nie uzywasz opcji
// edytowania postow !
// zapamietaj na przyszlosc
// - simonw
O wydechu zupełnie nie pomyślałem, ale:
- jest od zakupu taki sam (czyli od dwóch lat)
- wcześniej nie zaobserwowałem tego problemu
Od zakupu nie robiłem regulacji zaworów ani synchro gaźników.
Zawory to teoretycznie co 42kkm powinienem robić, a mam teraz na liczniku niecałe 24kkm.
Synchro pomoże?
Aaaa pali mi 8-8,5l, czyli jak na Thundercata za dużo o 2 litry (do tej pory zwalałem na benzynę zimową i za małe ciśnienie w oponach, ale zaczynam się skłaniać ku gaźnikom).
Pozdrawiam
Marcin
Zapomniałem dopisać:
- wydech oryginalny (tak mi się wydaje, z takim kupiłem)
- airbox oryginalny
Pozdrawiam
// jezeli zapomniales dopisac
// to czemu nie uzywasz opcji
// edytowania postow !
// zapamietaj na przyszlosc
// - simonw
- tas23
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości