Nie mile zdarzenie :D jedziesz jedziesz a tu nagle bum ;/
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Nie mile zdarzenie :D jedziesz jedziesz a tu nagle bum ;/
Jechalem Aprilia Rs (model gs - wiekszy gaznik, dodatkowe chlodzenie bla bla) na prostej, jakies 140km/h przy czerwonym polu obroty i nagle bylo tylko bum. motor(raczej szlifierka) zdechl, rzezil niezle, strasznie hamowal (taa xD) silnikiem wiec sprzeglo i zatrzymuje sie, na pych kolo nawet sie nie zakreci, rozrusznik tez nie ma sily tego ruszyc cos jest zablkowane. Teraz pada pytanie, czo to? ;> Pekl pierscionek? Gdzies mi powiedziano, ze moze lozysko walu? a moze sworzen tloka? nie wiem, jak pierscien to domyslam sie jakie uskodzenia, a w innych przypadkach?
- Qe eQ
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 21/3/2008, 13:56
Mi coś tak walnęło i była to sprawa pękniętego tłoka którego kawałki zablokowały wał. Równie dobrze mogły posypać się pierścienie i coś zablokować, albo tłok albo wał.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Zdejmij wydech i zobaczysz przez okno wydechowe co sie stało.
Bądz jak ktoś ywżej napisał zdejmij głowicę i cylinder wtedy dokładnie będziesz wiedział co i jak
Bądz jak ktoś ywżej napisał zdejmij głowicę i cylinder wtedy dokładnie będziesz wiedział co i jak
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Wydechu i samego cylindra zdjac nie mam czasu, bo motor jeszcze nie stoi u mnie tylko u dziewczyny tam gdzie sie rozwalil.
Zdjalem wiec glowice bo to jedyne co mozna ruszyc tam bez rozkrecania polowy motoru (naprawde wlosi sa chorzy, i tak tam cudem jest miejsce zeby to odkrecic)
Cylinder sam jest idealnie gladki, tylko tlok.
Tlok jest jak po bombardowaniu, od gory caly spalony, ma dziury jak by go ktos srubokretem walil, i po bokach ma podobne dziury i bylo kilka kawalkow metalu na wierzchu. To poszly pierscienie? Czy sie przegrzal? Plyn do chlodnicy byl wokol cylindra ale np w samej rurce doprowadzajacej go bylo sucho, tak powinno byc? Czy byl nie odpowietrzony uklad? bo wyzej, w zbiorniczku nad chlodnicu bylo do 'maxa' jak odkrecilem korek to wtedy zlecialo wszystko..
A i jeszcze glowica od spodu wygladala podobnie jak tlok, byly jakies kawalki metalu itd.
Zdjalem wiec glowice bo to jedyne co mozna ruszyc tam bez rozkrecania polowy motoru (naprawde wlosi sa chorzy, i tak tam cudem jest miejsce zeby to odkrecic)
Cylinder sam jest idealnie gladki, tylko tlok.
Tlok jest jak po bombardowaniu, od gory caly spalony, ma dziury jak by go ktos srubokretem walil, i po bokach ma podobne dziury i bylo kilka kawalkow metalu na wierzchu. To poszly pierscienie? Czy sie przegrzal? Plyn do chlodnicy byl wokol cylindra ale np w samej rurce doprowadzajacej go bylo sucho, tak powinno byc? Czy byl nie odpowietrzony uklad? bo wyzej, w zbiorniczku nad chlodnicu bylo do 'maxa' jak odkrecilem korek to wtedy zlecialo wszystko..
A i jeszcze glowica od spodu wygladala podobnie jak tlok, byly jakies kawalki metalu itd.
- Qe eQ
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 21/3/2008, 13:56
kolego nic teraz niwy kimasz musisz ściągnąć cylinder bo takie szkody mogło narobić parę rzeczy np: wywalić zabezpieczenie tłoka, rozpaść sie łożysko na wale , pierścienie a co do płynu to powinien być w tej rurce raczej coś sie przegrzało i rozpadło tak mi sie bynajmniej wydaje. POZDRAWIAM i miłej naprawy 

-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
tak to napewno zataracie.. moj kumpel tez takie cos mial we wzmocnionej rs. musial wjebac w nowy sielnik ponad 2500..;/
- aprilia rs80/50
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/3/2008, 19:03
mi to wygląda na zbyt ubogą mieszankę paliwo-powietrze, awarię chłodnicy (ew. pompki wody) albo na awarię dozownika. Moje moto się zatarło przez tak "genialne" urządzenie. Wygodnie było przez 2kkm ale później tulejowanie+nowy tłok. Jak masz zrypaną głowicę to cylinder pewnie też. Głowicy poszukaj na allegro a cylinder wyślij do tulejowania (np. do motor-tech)
-
suley - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości