Zobacz wÄ…tek - Aprilia rotax 123 na dotarciu
NAS Analytics TAG

Aprilia rotax 123 na dotarciu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia rotax 123 na dotarciu

Postprzez suley » 26/12/2007, 17:37

Problem opisany jest w opisie filmiku http://pl.youtube.com/watch?v=j70rXMsWLAo . Po zatrzymaniu się silnik trzyma 3 tys. obrotów, poniżej których spada po szybkim poruszeniu dźwignią ssania tam i z powrotem. Co mam z tym zrobić? Gaźnik jest wyregulowany dobrze, filtr powietrza czysty... Z góry dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53


Postprzez skwy » 26/12/2007, 19:07

Ty z tego co mi się wydaje to opuść trochę przepustnicę i będzie po kłopocie,
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez suley » 26/12/2007, 20:51

tą małą śrubką obok śruby regulacji mieszanki?
Nie zmniejszy mi to osiągów silnika?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez suley » 29/12/2007, 22:28

Dzisiaj stwierdziłem że zrobię coś z tymi obrotami i zacząłem bawić się śrubką do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach. Wykręciłem ją łącznie 2,5 obr. czyli o 0,5 obr. więcej niż trzeba. Teraz silnik ładnie schodzi z obrotów ale jest mały problem-mianowicie po dodaniu gazu (szybko i wolno) na niecałą sekundę go jakby przydusza, oczywiście na rozgrzanym silniku po czym normalnie wkręca się na obroty. Mam to tak zostawić?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez suley » 4/1/2008, 20:39

zna w końcu ktoś odpowiedź na moje pytanie? Co mam zrobić?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez skwy » 4/1/2008, 21:46

Trzeba dokładnie ustawić karburator.
Czy filtr powietrza masz nowy?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Roki 86 » 4/1/2008, 22:08

Jak byś teraz zwiększył dawkę paliwa( czyli na iglicy jeden rowek niżej ) to powinno być ok! Cała sprawa z tym ze bardzo wolno schodzi z obrotów lub zatrzymuje sie gdzieś wyżej jest spowodowane uboga mieszanką. jeśli nie pomoże to wtedy wkręć z powrotem tą dysze od składu mieszanki tak jak była.
sracz 750
Roki 86
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15/4/2007, 19:01
Lokalizacja: grabów

Postprzez suley » 4/1/2008, 22:20

Dzięki za odpowiedzi, wreszcie jakaś rada... Strasznie dygam żeby nic się nie stało silniczkowi bo jest dopiero po remoncie (około 80km)



Filtr powietrza stary, nie zmieniany. Przed wbiciem tuleji - na nicasilu silnik śmigał nieźle, czasami tylko na kilka sekund się wieszał na 3 tys ale szybko spadały. A co z przepustnicą? Jak powinna być mniej więcej ustawiona śrubka od jej regulacji? Tzn. na jaką wysokość powinna być mniej więcej podniesiona przepustnica po puszczeniu linki?
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez skwy » 4/1/2008, 23:30

Wymień filtr na nowy jeśli stary jest zabrudzony.
Ustaw skład mieszanki tak aby silnik bez zacięcia reagował na nagłe otwarcie przepustnicy i żeby po opuszczeniu przepustnicy nie wieszał się na obrotach.

Z iglicą to jeśli ustawisz ją na środku to będzie nie żle ale możesz podnieść ją do samej góry będzie lepsze przyśpieszenia miał silnik ale taż będzie więcej palił wachy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê