CBR 600 :) Jaki olej :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Czester, madcap, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Movi, melvin, Leg1oN, Żmija, Terror, leff, cycu_rsko, rosa, henio12323

CBR 600 :) Jaki olej :)

Postprzez kewin3 » 5/12/2007, 14:07

Witam, sprawa jest taka, musze wymiecić w mojej Hondzie CBR 600 F2 olej:) i zobaczyłem ze mam w szafce taki "Suprol CC 40" Czy bedzie sia taki nadawał, pytam bo to moja pierwsza wymiana :)) i jaki proponujecie :)Z góry dzieki za posty.
kewin3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/6/2007, 21:32


Postprzez sepo » 5/12/2007, 14:21

Chyba chodziło ci o Superol CC 40 a to
jednosezonowy olej przeznaczony do silników wysokoprężnych różnych typów, lekko doładowanych, pracujących w warunkach umiarkowanych obciążeń cieplnych i mechanicznych.

Nadaje się ale do URSUSA a nie motocykla :D
Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6
http://bikepics.com/members/sepo/
Avatar użytkownika
sepo
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez kewin3 » 5/12/2007, 14:28

A jaki polecasz ??
kewin3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/6/2007, 21:32

Postprzez falconiforme » 5/12/2007, 14:31

czerwony najlepszy :!:
http://www.przyprawy.net/product_info.p ... cts_id=886

=================
Data: Styczeń 01 2007 15:58:50
Temat: Re: Zmiana oleju z 10W40 na 10W50
Autor: Roman Niewiarowski newrom_USUN_TO_@_USUN_TO_spamcop.com

Dnia 31.12.2006 Rafał Tomaszewski <srafi_USUN_TO_@_USUN_TO_poczta.onet.pl> napisał/a:


no nie był to motocykl a samochód nissan primera rok 96 i stało się to
jakieś 4 lata temu, znajomy kupił auto w Itali ( bo zresztą tam mieszka ) i
przyjechał do Polski jako że nie wiedział jaki był lany olej to chciał zalać
najlepszy i zalał pełensyntetyk, pojeździł troszke i wałek się zatar albo
pękł już nie pomnę ale po rozebraniu stwierdzono zapchane kanały i w tych że
miejscach zatarcia. Jak się okazało poprzedni właściciel zresztą jego
znajomy lał mineralny olej.
Ot i cała historyja

Wiesz, chodzi mi o to ze mialem okazje widziec rozbabrany silnik od (tfu)
kawasaki (tfu) jezdzonej na mineralu i jedyny syf jaki moglem znalesc to
byly farfocle z silikonu. Oczywiscie costam pylu bylo miejscami, ale w
ilosciach zdecydowanie niewielkich (no i silnik byl rozbierany jakies pol
roku po ostatnim tchnieniu). Moze kiedys inaczej robili silniki ('82) ale
nie wierze ze normalnie eksploatowany pojazd bedzie mial mul w silniku.
BTW filtr w tym kawasaki nie byl zmieniany z 5-8lat. Stary olej byl brudny i
robil wrazenie gestego, ale nie zamulonego.

Pozdr
newrom


Ja wiedzialem wiele silnikow, glownie samochodowych, takze takich mocno skatowanych. I nigdy nie bylo w nich szlamu z oleju. Byly opilki, kawalki rozpeknietych walow itp. Ale szlamu, takiego ktory moglby sam z siebie zatkac kanaly olejowe nie widzialem nigdy.

Ja nadal uwazam iz mechanikom nie zawsze mozna ufac :)


Radosław Pytlik napisał(a):
Poszperalem troche i dalej niewiem czy zmieniac czy nie. Jedni twierdza ze po takiej zmianie wypluka powstale wczesniej uszczelnienia i zacznie brac olej a inni twierdza ze po takiej zmianie zuzycie oleju im spadlo.


zaciskam żeby i piszę:
zmieniasz olej mający tę samą klasę lepkości w niskich i większą wyższych temperaturach - czyli - będzie miał lepszą lepkość "na gorąco", czyli NIE MA PRAWA go bardziej ubywać.
Oleje syntetyczne mają syntetyczną bazę i dodatki, pólsyntetyczne mają syntetyczne dodatki i mineralną bazę. Dodatki to antyutleniacze, .....pieniacze,....sracze oraz dodatki MYJĄCE, które w olejach semi i full syntetycznych są takie same.

Przestań czytać fora dla domorosłych mechaników, tylko
a: posłuchaj precli
b: poszukaj w googlach danych producentów oleji, ich specyfikacji etc.

BTW, nalej oleju samochodowego, będzie tańszy ;) ROTFL

pozdr
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez sepo » 5/12/2007, 15:25

Tu masz temat jaki olej do cbr f2
viewtopic.php?t=7930&highlight=cbr++olej
Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6
http://bikepics.com/members/sepo/
Avatar użytkownika
sepo
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez elco » 5/12/2007, 21:41

ostatnio zalalem u siebie Castrol Power1 GPS 10W40. To polsyntetyczny olej z najwyzszej polki. Nie zapomnij tylko wymienic filtra oleju razem z olejem
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez pawel_rr » 6/12/2007, 07:51

rzepakowy jest najlepszy!!! zdrowy i ekologiczny
DON'T DRINK AND DRIVE!!!

Sprzedam kask ARAI RX-7 CORSAIR
viewtopic.php?t=19823
Avatar użytkownika
pawel_rr
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 6/9/2007, 09:01
Lokalizacja: WaWa

Postprzez falconiforme » 6/12/2007, 10:59

elcommendante napisał(a):ostatnio zalalem u siebie Castrol Power1 GPS 10W40. To polsyntetyczny olej z najwyzszej polki. Nie zapomnij tylko wymienic filtra oleju razem z olejem

Najważniejsze że czerwony :D
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez elco » 7/12/2007, 00:05

falconiforme napisał(a):Najważniejsze że czerwony :D


nie wiem, nie probowalem :lol:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez clark40 » 19/7/2010, 08:16

Do 25 stopni z wypieta podpinka jest okej, wentylacja daje rade, ccna security dodatkowo wstawki z szarego materialu sa przewiewne co dodatkowo umila jazde. Jak jest 15 stopni mozna wpiac podpinke i jezdzic z zamknietymi wywietrznikami, ccna voice bedzie cieplo i sucho. Przy nizszych temperaturach, 7-10 stopni spokojnie mozna ubrac pod kurtke bluze i tez jest cieplutko. Kurtka faktycznie jest bardzo odporna na wode, kieszenie na klatce piersiowej mimo solidnego zapiecia juz nie, ale kieszenie dolne i wewnetrzna nie przemokly, pewnie dlatego ze podczas jazdy nie lecialo na nie tyle wody ile bezposredno na klatke piersiowa. Podczas jazdy w solidnym deszczu wnetrze kurtki pozostalo suche, mokre koncowki mankietow, stujka i ccna wireless sama zewnetrzna powierzchnia kurtki szybko schnie.Nic sie nie pruje, zadne nitki nie wychodza, jedyna zaobserwowana wada to slabo wszysty wieszak, ccna 640-802 kurtka jest stosunkowo ciezka wiec z czasem szwy popuscily, innych mankamentow brak.
clark40
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2010, 10:10

Postprzez Seba_ER5 » 19/7/2010, 12:12

Cos Ci sie chyba pojee.. zakladki :D.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5098
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Lokalizacja: Białystok/Wawa

Postprzez limak14 » 19/7/2010, 12:38

Dobre :D:D
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy


Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr