Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Matowy kask??

Matowy kask??

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, MisieqMP

Matowy kask??

Postprzez Shumito » 17/11/2007, 17:07

Witam! Ostatnio widziłem nizła RS-ke? ale bardziej od niej zaciekawił mnie kasko który leżał obok motoru? Był to normalny Dragon czy tam Tornado ale nie miał żadniej naklejki(orginalnej) ale był pomalowany na elegancki czarny matowy! i taki zaje******naklejki! i właśnie mam pytanie czy może ktoś wie jak zrobić taki kask? czy trzeba zjechać tą starą farbe?czy nakładać na tą starą ale wogóle jak zrobić taki kolor czy to sie kupuje jakiś lakier matowy najpierw kładzie się mat a pozniej farbe! czy istnieje spreye odrazu z matem? Bardzo mi się podobało i może wie ktoś jak to zrobić?? Z góry THX!
Shumito
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
Lokalizacja: W-sz


Postprzez panzernacker » 17/11/2007, 17:16

1. Bierzesz kask,
2. ździerasz naklejki,
3. matujesz go żeby sie farba trzymała,
4. zakrywasz to, czego nie chcesz malować,
5. odtłuszczasz,
6. kupujesz czarną matową farbę w sprayu,
7. malujesz
8. i masz

Z własnego doświadczenia wiem, że nie powinno się malować bezbarwnym lakierem po macie, bo z matu robi się półpołysk(lub jak kto woli-półmat :wink: ).
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez Shumito » 17/11/2007, 17:44

no dzieki tylko nie wiem 2 rzeczy:



-czym matuje zeby farba trzymala dokladniej (ten trzeci punkt)i czy odtłuszczam bo ja sie wogule na tym nie znam!



Ale thx chociaz za to!
Shumito
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
Lokalizacja: W-sz

Postprzez wiklad » 17/11/2007, 18:38

papier ścierny, najpierw jedziesz jakimś grubszym (nie za grubym żeby rys nie porobić), a potem całość lecisz papierem wodnym. Na końcu musisz odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Shumito » 17/11/2007, 19:19

A podaj na oko ta grubośc papieru sciernego??
A papier wodny to jaki?(co?to?)
A benzynę ekstrakcyjną gdzie dostane??
Shumito
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
Lokalizacja: W-sz

Postprzez panzernacker » 17/11/2007, 19:54

O chłopie, za ci Ty sie bierzesz...

1. 250, potem 360
2. papier, którym szlifuje się na mokro
3. Castorama, Obi, stacja benzynowa

Bedziesz się pytał co nacisnąć, żeby farba leciała?
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez Manhatan » 18/11/2007, 13:23

No z tą 250 i 360 to chyba troszeczkę przesadziliście. To ma być zmatowione, a nie zdarte. Ja bym radził najpierw 1000 i potem 2000, żeby wygładzić. Oczywiście papier wodny. Ze sprayem to yteż kiepski pomysł, nie będzie takiego efektu, będą się robić zacieki jeżeli ktoś nie ma wprawy (tak samo pistoletem) Dlatego kupujesz czarny-mat w lakierniczym, idziesz do lakiernika i Ci to w minutę opitoli.

Jak chcesz mieć naklejki to razę dodatkowo kupić lakier i po naklejeniu naklejek, dodatkowo polozyc warstwe lakieru.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Shumito » 18/11/2007, 19:08

eyyy dobra bo kazdy pisze cos w kawalku a nie od poczatku niech ktos napisze raz a dobrze wiem ze moze zadaje glupie pytania ale nie mam 18 na karku i szkoly sredniej za soba niech mi ktos napisze

co zrobic pierwsze oczywiscie bez brania kasku bo to chyba kazdy wie


bierzemy papier scierny czy wodny a jak scierny to jaki bo ja mam w chaci kilka ale na odwrocie pisze albo 120 albo 200 a nie 1000 lub 2000 wogule gdzie dostac taki papier wodny i ile moze kosztowac i co robimy najpierw

pozniej odtluszamy ta benzyna to wiem i wiem gdzie dostac

i wreszcie co robimy malujemy najpierw jakims matem i pozniej farbom z matem czy odrazu kupic sprey z matem bo juz nie wiem

niech ktos napisze raz pozanie a nie kazdy jakies szmery bajery
Shumito
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
Lokalizacja: W-sz

Postprzez M. » 18/11/2007, 21:04

wszyscy ci napisali jak masz to zrobic.. czytaj do skutku az zrozumiesz...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Manhatan » 18/11/2007, 21:33

Papier wodny, to papier ścierny tyle, że stosuje się go na mokro, czyli, bierzesz sobie miskę z wodą, moczysz papier ścierny (wodny) i wtedy szlifujesz. Musi to być drobno ziarnisty papier, bo tylko go porysujesz i jeszcze się okaże, że albo będziesz musiał zeszlifować dużą warstwę skorupy i kask będziesz mógł wywalić do kosza, albo będziesz musiał szpachlować, o ile nie będziesz chciał mieć rys.

No i kupujesz u lakiernika farbę czarny - mat, maluje Ci lakiernik, wysycha, naklejasz naklejki, kupujesz lakier bezbarwny i znowu pokrywa Ci lakiernik, wysycha i masz git.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez panzernacker » 19/11/2007, 14:34

Manhatan napisał(a):No z tą 250 i 360 to chyba troszeczkę przesadziliście. To ma być zmatowione, a nie zdarte. Ja bym radził najpierw 1000 i potem 2000, żeby wygładzić. Oczywiście papier wodny. Ze sprayem to yteż kiepski pomysł, nie będzie takiego efektu, będą się robić zacieki jeżeli ktoś nie ma wprawy (tak samo pistoletem) Dlatego kupujesz czarny-mat w lakierniczym, idziesz do lakiernika i Ci to w minutę opitoli.

Jak chcesz mieć naklejki to razę dodatkowo kupić lakier i po naklejeniu naklejek, dodatkowo polozyc warstwe lakieru.

:roll:
Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez mlody-pawel » 19/11/2007, 16:34

panzernacker napisał(a):Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.


Poleruje się pastą polerską!! Papierem zawsze zmatowisz choćby to był i 2500 wodny!
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Shumito » 19/11/2007, 16:37

no dobra dzieki nareszcie wszystko wytlumaczone ale zeby stara farbe zjechac to jaki ten papier polecacie jaka grubosc czy cos to co stylu pisze?? 120 200 czy jaki??
Shumito
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/5/2007, 11:40
Lokalizacja: W-sz

Postprzez Manhatan » 19/11/2007, 18:17

panzernacker napisał(a): :roll:
Papierem 2000 to się już nałożony lakier poleruje, a nie ździera starą farbę.


No dobrze, ale po co on ma zdzierać stary lakier? To ma być zmatowione, tak, żeby wszystkie nierówności, kurze, i wszystko co wniknęło w lakier, a także, tylko to co ewentualnie może odpaść (lakier na kaskach wchodzi ze skorupą w reakcję i wcale tak łatwo tego nie zedrzesz) No i przy okazji nowy lakier będzie się trzymał lepiej.

Wszystko co Ci potrzebne kupisz w pierwszym lepszym sklepie lakierniczym.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez panzernacker » 21/11/2007, 15:12

Ok, niech nie ździera, dobrze mówisz Manhatan, bo nie ma co ździerać nałożonego porządnie lakieru, wystarczy go zmatowić.
Nie chodziło mi o całkowite zdarcie farby, tylko jego cieniutką wierzchnią warstwę, w którą jest powcierany kurz, nierówności, obdarcia, skórka pomarańczowa itd. I do tego 360 wodny się nadaje.
A co do pasty polerskiej to nią odświeża się starszy lakier, nie dopiero nałożoną warstwę, choć do tego przekonany nie jestem.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez trzype » 11/8/2008, 19:16

papierem 2000 to się matuje przed lakierowaniem + śmieci i zacieki po lakierowaniu wycina, a potem poleruje
zmatować 800 jeśli są jakieś rysy (600 też może być), potem 2000 (całość) i popryskać farbą matową w sprayu (no chyba, że masz znajomego lakiernika :) )
no i najważniejsze 800 matujesz w koło (ruchy okrężne), a nie wzdłuż rysy (bo dołek zostanie). jeśli rysy są głębokie to i podkładem po dotarciu by się przydało zalać. 3 warstwy połóż (szczególnie jeśli rysa była głęboka. wyrówna, no i czasami potrafi się podnieść poprzedni lakier), potem podkład jedziesz na równo 800. najlepiej go lekko przyprószyć jakąś farbą w spreju - lepiej widać przy docieraniu czy zostały w nim jeszcze jakieś "dziurki"
potem całość jedziesz 2000, ale bez przesady - tak żeby tylko zmatować i kask jest gotowy pod lakier. jeśli planujesz pomalować kask na czarno to dobrze się przyłóż, bo przy tym kolorze wszystkie niedotarte nierówności i rysy wychodzą
btw. do odtłuszczenia najlepiej użyć zmywacza (anty)silikonowego. w każdej mieszalni go dostaniesz, tak samo jak i papiery wodne. po jednym arkuszu z każdego rodzaju powinno starczyć
trzype
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/7/2008, 16:13

Postprzez Cecho » 29/8/2008, 22:19

No właśnie, co sądzicie o matowych kaskach? Lepszy lakierowany czy matowy? Pewnie zależy od gustu :) ale chciałbym się dowiedzieć co wy o nich myślicie .. ? ;p
Avatar użytkownika
Cecho
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 25/7/2008, 19:10
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Postprzez andy7 » 30/8/2008, 08:19

Shumito napisał(a):no dobra dzieki nareszcie wszystko wytlumaczone ale zeby stara farbe zjechac to jaki ten papier polecacie jaka grubosc czy cos to co stylu pisze?? 120 200 czy jaki??


Czytasz, czytasz i dalej nie rozumiesz.

Kupujesz papier scierny - wodny ( najlepiej o gradacji 800 do 1000 - wyzsze nie maja w/g mnie sensu bo masz matowac a nie polerowac czy czyscic ). Bierzesz miste z woda najpierw moczysz w nim papier 10 - 15 min i po prostu matujesz nim lakier na tym badziewiu co nazywasz kaskiem.

Matujesz nie zdzierasz - kumasz rouznice ( lakieru / powloki sie nie zdziera tylko matuje ).

dalej odtluszeczenie i to co juz wczesniej podano.

Odpusc sobie kaski firmy tornago czy tiger - one nadaja se moze na rower na nie na pojazd napedzany silnikiem spalinowym. Chyba, ze Twoja glowa nie jest warta wiecej niz 60 pln. :mrgreen:

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez clark40 » 19/7/2010, 08:14

Do 25 stopni z wypieta podpinka jest okej, wentylacja daje rade, scjp dodatkowo wstawki z szarego materialu sa przewiewne co dodatkowo umila jazde. Jak jest 15 stopni mozna wpiac podpinke i jezdzic z zamknietymi wywietrznikami, microsoft certification bedzie cieplo i sucho. Przy nizszych temperaturach, 7-10 stopni spokojnie mozna ubrac pod kurtke bluze i tez jest cieplutko.
Kurtka faktycznie jest bardzo odporna na wode, kieszenie na klatce piersiowej mimo solidnego zapiecia juz nie, ale kieszenie dolne i wewnetrzna nie przemokly, pewnie dlatego ze podczas jazdy nie lecialo na nie tyle wody ile bezposredno na klatke piersiowa. Podczas jazdy w solidnym deszczu wnetrze kurtki pozostalo suche, mokre koncowki mankietow, stujka i sama zewnetrzna powierzchnia kurtki szybko cisco certification schnie.Nic sie nie pruje, zadne nitki nie wychodza, jedyna zaobserwowana wada to slabo wszysty wieszak, kurtka jest stosunkowo ciezka wiec z czasem szwy popuscily, ccvp innych mankamentow brak.
clark40
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2010, 10:10


Następna strona

Powrót do Akcesoria motocyklowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr