Kategoria a2
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kategoria a2
Hej mam problem. Chce się zapisać w marcu na prawo jazdy katygori a2. Problem jest w tym ze mam 145 wzrostu i nie wiem czy poradzę sobie na jazdach. Czy ktoś miał taki problem? Jest jakiś sposób na to? Czy zostaje zycię bez oprawka :/
- Kasia2020
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/10/2018, 20:29
Re: Kategoria a2
Nie wiem, na czym u Ciebie w WORDzie robi się prawko - obczaj to, bo A2 może być i na 600tce. A potem przymierz się na podobne moto albo sprawdź na cycle-ergo. Dodatkowe 3cm wygrasz specjalnymi butami dla kierowniczek, ale obawiam się, że to nie o pojedyncze centymetry walczymy 

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Kategoria a2
Daytona robi buty dodajace 6 cm: https://www.daytona.de/en/index.php?sec ... d=1&eid=20
Zawsze mozna porozmawiac z WORD i robic prawojazdy na wlasnym motocyklu.
Zawsze mozna porozmawiac z WORD i robic prawojazdy na wlasnym motocyklu.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Kategoria a2
No dobra, ale ciagle bedzie problem z doborem motocykla. Bo nawet dodajac 5cm, jesli kierowniczka nie ma nog modelki/pajaka (niepotrzebne skreslic), to nie ustanie na motocyklach klasy 300-600ccm. Nawet na Virago nie oprze calej nogi.
A jesli robic kurs na swoim moto, to dochodza cyrki z kupnem (bo jak zrobic jazde probna?), kursem (bo jak przekonac szkole do zalatwienia formalnosci) i egzaminem (bo WORD musi dopuscic wlasny pojazd do egzaminu). Ja bym sie w to bawil tylko wtedy, jesli kierowniczka znajdzie moto nadajace sie na egzamin, na ktorym czuje sie pewnie i ktorym potem chce jezdzic.
A jesli robic kurs na swoim moto, to dochodza cyrki z kupnem (bo jak zrobic jazde probna?), kursem (bo jak przekonac szkole do zalatwienia formalnosci) i egzaminem (bo WORD musi dopuscic wlasny pojazd do egzaminu). Ja bym sie w to bawil tylko wtedy, jesli kierowniczka znajdzie moto nadajace sie na egzamin, na ktorym czuje sie pewnie i ktorym potem chce jezdzic.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Kategoria a2
jasnoksieznik napisał(a):No dobra, ale ciagle bedzie problem z doborem motocykla. Bo nawet dodajac 5cm, jesli kierowniczka nie ma nog modelki/pajaka (niepotrzebne skreslic), to nie ustanie na motocyklach klasy 300-600ccm. Nawet na Virago nie oprze calej nogi.
Moja byla przy podobnym wzroscie calkiem dobrze dawala sobie rade na Savage. Po prostu trzeba poszukac i sie poprzymierzac.
jasnoksieznik napisał(a):A jesli robic kurs na swoim moto, to dochodza cyrki ....
No dochodza. Alternatywa - nie miec prawa jazdy A2. Mysle ze to jest wybor kierowniczki a nie twoj.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Kategoria a2
Jazdy nie beda zadnym problemem. Tylko przepchanie motura oraz postoje beda wymagaly odpowiednich technik.
Wszystko da sie. Wiec podstawy:
1. Obnizony motocykl. Nie tylko na zawieszeniu, ale takze "wyskubane" siedzenie do granic mozliwosci.
2.Buty. Odpowiednie, z jak najwieksza platforma, moze byc obcas - oczywiscie mowimy tu o motocyklowych, a nie szpilkach!
3. Spodnie. Tak, spodnie beda wazne, musza byc dobrze dopasowane, zeby nam nie tworzyly za duzo przestrzeni i nie napinaly sie przy rozstawieniu nóg okrakiem, poniekad "podnoszac" nas o te pare cm.
4. Technika. Pogodzenie sie z faktem, ze nigdy nie postawisz dwoch nog plasko na ziemii. Ale nie jest to potrzebne, po prostu naucz sie stawac pewnie na jednej. Gwarantuje wam, ze drona mala kobitka moze jezdzic calkiem sporymi motocyklami, ale niestety wymaga to wiecej planowania i przygotowania.
Dobrze zajac sie fitnessem - potrzebne nam beda w miare mocne nogi, biodra i ramiona. Generalnie sprawnosc fizyczna bedzie absolutna podstawa. Nie trza miec super miesni, ale po prostu trza byc sprawnym.
W trakcie jazdy praktycznie wysokosc motocykla nie ma znaczenia, problemy "krotkich nozek" nie istnieje.
Problemy pojawiaja sie, jak trza stanac. A wiec tak:
Planowanie postojów - branie pod uwage nachylenia drogi, krawezników, jazda defensywna z planowaniem na przod - w którym miejscu sie zatrzymam i która noge postawie na ziemii, na ktora strone pochyle motocykl. Przy parkowaniu i podczas postoju na swiatlach.
W ostatecznosci nawet dobrze by bylo sie nauczyc sprawnie zeskakiwac z motocykla w sytuacjach awaryjnych, aby stanac obok moto trzymajac kierownice bez upadku i potem wskoczyc spowrotem przy ruszaniu - np gdy droga jest tak nachylona, ze wiemy, ze po prostu nozka nie siegnie. Takie sytuacje beda zdarzac sie niezwykle rzadko, ale trza byc przygotowanym, wiec znowu klania sie PRZEWIDYWANIE I PLANOWANIE.
Jak mi sie przypomni to powstawiam pare filmików dla zobrazowania sytuacji
Wszystko da sie. Wiec podstawy:
1. Obnizony motocykl. Nie tylko na zawieszeniu, ale takze "wyskubane" siedzenie do granic mozliwosci.
2.Buty. Odpowiednie, z jak najwieksza platforma, moze byc obcas - oczywiscie mowimy tu o motocyklowych, a nie szpilkach!
3. Spodnie. Tak, spodnie beda wazne, musza byc dobrze dopasowane, zeby nam nie tworzyly za duzo przestrzeni i nie napinaly sie przy rozstawieniu nóg okrakiem, poniekad "podnoszac" nas o te pare cm.
4. Technika. Pogodzenie sie z faktem, ze nigdy nie postawisz dwoch nog plasko na ziemii. Ale nie jest to potrzebne, po prostu naucz sie stawac pewnie na jednej. Gwarantuje wam, ze drona mala kobitka moze jezdzic calkiem sporymi motocyklami, ale niestety wymaga to wiecej planowania i przygotowania.
Dobrze zajac sie fitnessem - potrzebne nam beda w miare mocne nogi, biodra i ramiona. Generalnie sprawnosc fizyczna bedzie absolutna podstawa. Nie trza miec super miesni, ale po prostu trza byc sprawnym.
W trakcie jazdy praktycznie wysokosc motocykla nie ma znaczenia, problemy "krotkich nozek" nie istnieje.
Problemy pojawiaja sie, jak trza stanac. A wiec tak:
Planowanie postojów - branie pod uwage nachylenia drogi, krawezników, jazda defensywna z planowaniem na przod - w którym miejscu sie zatrzymam i która noge postawie na ziemii, na ktora strone pochyle motocykl. Przy parkowaniu i podczas postoju na swiatlach.
W ostatecznosci nawet dobrze by bylo sie nauczyc sprawnie zeskakiwac z motocykla w sytuacjach awaryjnych, aby stanac obok moto trzymajac kierownice bez upadku i potem wskoczyc spowrotem przy ruszaniu - np gdy droga jest tak nachylona, ze wiemy, ze po prostu nozka nie siegnie. Takie sytuacje beda zdarzac sie niezwykle rzadko, ale trza byc przygotowanym, wiec znowu klania sie PRZEWIDYWANIE I PLANOWANIE.
Jak mi sie przypomni to powstawiam pare filmików dla zobrazowania sytuacji
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Kategoria a2
Ogólnie sprawa wygląda tak ze na honde cbr 600 rr po obniezeniu daje rade co prawda na jednej nodze i na troszkę wyższym bucie. Ale jeżdżę tylko nie za bardzo chce bez prawka
- Kasia2020
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/10/2018, 20:29
Re: Kategoria a2
W sumie racja, zapomniałem o technice "zsuwania się" na stronę. Prawdopodobnie przewrócisz kika razy kilka motocykli, ale od tego się nie umiera 

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Kategoria a2
Kasia2020 napisał(a):Ogólnie sprawa wygląda tak ze na honde cbr 600 rr po obniezeniu daje rade co prawda na jednej nodze i na troszkę wyższym bucie. Ale jeżdżę tylko nie za bardzo chce bez prawka
CBR 600 jest wysokim motocyklem - ma okol 825mm. Sa duzo mniejsze na rynku: https://www.adac.de/_mmm/pdf/27916_225781.pdf
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Kategoria a2
Nie pozostaje nic innego, tylko kupic najnizszego nakeda: Horex. 

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Kategoria a2
Stare Kawasaki GPZ600 jest dosc kompaktowe i naprawde niskie. A zarazem bardzo fajny motur i da rady go chyba ostrzyc na A2? 80 koni jesli dobrze pamietam?
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości