Problem z akumulatorem honda CBR 125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Moderatorzy: Walenty, kravec, Boshi, Movi, Czester, rosiboj, Black-Ghost

Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Kuba.pajak » 12/6/2018, 20:25

Witam. Chciałem zapytać jakie ma być napięcie akumulatora . Motocykl normalnie odpala. Napięcie w stanie spoczynku to 12.7 przy rozruchu spada do 10.7 natomiast po odpaleniu na wolnych obrotach to 12.7 jak kręcę na obroty to nie ma więcej niż 13. Proszę o pomoc czy to może być akumulator ? Dodam że pod czas jazdy niekiedy na maluch obrotach zamula prawie gaśnie .

Przenoszę wątek do odpowiedniego działu /Glenroy
Kuba.pajak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/6/2018, 20:13


Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Bartekg994 » 12/6/2018, 20:50

Masz problem z ladowaniem, znając Hondę to pewnie padł regulator. Sprawdź napięcie na kostce bezpośrednio za alternatorem, napewno znajdziesz wartości w google
Bartekg994
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/6/2018, 13:21

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Glenroy » 12/6/2018, 21:09

Jak kolega wyżej wspomniał, padło Ci ładowanie, sprawdź alternator, wychodzą z niego 3 przewody, które lecą do regulatora, najczęściej są białe, albo żółte, rozpinasz złącze przy reglerze, mierzysz ciągłość każdego przewodu do masy, np. przewodu minusowego aku, czy jakiejś niepomalowanej części silnika, jeżeli ciągłości brakuje, to bardzo dobrze, bo znaczy, że uzwojenia nie są przebite do masy, jeżeli któreś ma, to stojan do wymiany, później, jeżeli wszystko jest ok, odpalasz moto i mierzysz napięcie pomiędzy tymi trzema przewodami, powinieneś mieć tam kilkadziesiąt V (NAPIĘCIA PRZEMIENNEGO!) które powinno być równe -w miarę- pomiędzy każdą mierzoną parą. Jeżeli alternator jest ok, to wymieniasz regulator, jeżeli alternator padł, to cóż...czeka Cię wymiana stojana, a z tego co kojarzę w niektórych Hondach lubiły się przysmażyć uzwojenia.

Tylko pamiętaj, bo to bardzo ważna sprawa, od alternatora, do regulatora mierzysz napięcie przemienne (AC), na zakresie 200 -jeżeli Twój miernik nie ma automatycznego nastawu zakresów- powinieneś mieć tam około 50-90V pomiędzy każdą parą przewodów i to napięcie ma być pomiędzy każdą parą takie samo, te 3-4V różnicy możesz uznać za błąd pomiarowy i olać :).
Natomiast od regulatora, do akumulatora, mierzysz wartości dla prądu stałego (DC) i na akumulatorze powinieneś mieć minimum 13.8V, maksimum 14.7V, zwykle regulator trzyma około 14.5V :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2761
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Kuba.pajak » 12/6/2018, 21:24

Ok. Dzieki sprawdzę i się odezwę. Dodam że czasami motor przerywa pomiędzy 4 a 6 tyś obrotów
Kuba.pajak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/6/2018, 20:13

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez jasnoksieznik » 13/6/2018, 08:21

Akumulator ma trzymac 12V. 12-13,5V to dobry wynik.
Ponizej 11V moga byc regularne problemy.

Podczas rozruchu napiecie moze spasc ponizej 4,5V na 100ms, a ponizej 6,5V na 400ms. Tak mowi norma ISO 16750-2, wg. ktorej testuje sie motocykle. Japonskie normy sa podobne.

Gdy silnik chodzi na stabilnych obrotach, to regulator napiecia wypluwa z siebie wiecej niz 12V, zazwyczaj ok. 14V, a czasem nawet wiecej. Jesli na wolnych obrotach masz mniej niz 13V - to moze byc problem z ladowaniem, ale akumulator zdaje sie byc ok.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1255
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Glenroy » 13/6/2018, 14:50

jasnoksieznik napisał(a):Akumulator ma trzymac 12V. 12-13,5V to dobry wynik.
Ponizej 11V moga byc regularne problemy.


Że co?! :mrgreen: Chyba sobie jaja robisz. Naładowany akumulator w stanie jałowym ma mieć 12.5 - 12.8V, poniżej 12.5V akumulator uznaje się za rozładowany, a nie ma technicznej możliwości, żeby osiągnąć napięcie powyżej 12.8V, chyba że jakimś cudem potrafisz oszukać fizykę i z połączonych szeregowo 6 ogniw, po 2.1V każde, dasz radę wyciągnąć te 13.5V...nooo chyba, że w przeciągu pierwszych 15-20 minut po odłączeniu od źródła zasilania, tylko, że wszelkie pomiary są wtedy o kant dupy, bo akumulator jest w stanie niestabilnym chemicznie.

jasnoksieznik napisał(a):Gdy silnik chodzi na stabilnych obrotach, to regulator napiecia wypluwa z siebie wiecej niz 12V, zazwyczaj ok. 14V, a czasem nawet wiecej. Jesli na wolnych obrotach masz mniej niz 13V - to moze byc problem z ladowaniem, ale akumulator zdaje sie byc ok.


Na wolnych obrotach, z włączonymi światłami, napięcie ładowania nie ma prawa spadać poniżej 13.8V, ogólnie prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w zakresie 13.8-14.4V, w pojazdach z systemem start-stop 14.4-14.7V.
Samym pomiarem napięcia akumulatora też w zasadzie nie stwierdzisz nic poza faktem, czy jest naładowany, czy trzeba go dokarmić. Najlepszą, domową metodą, na sprawdzenie, czy aku dysponuje jeszcze odpowiednią mocą, jest sprawdzenie spadku napięcia w czasie rozruchu, w sprawnym akumulatorze, napięcie przy rozruchu nie powinno spadać poniżej 10V.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2761
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez jasnoksieznik » 13/6/2018, 14:58

Zgoda. Wlasnie dlatego, ze nie wiadomo, co bylo robione wczesniej, napisalem z duzym marginesem bledu. Zrodlem zasilania moze byc tez dluzsza przejazdzka.
Z drugiej strony, jak grzebiesz przy motocyklu z wlaczonym zaplonem, to w zaleznosci od motocykla i akumulatora, po 15-90min bedziesz mial ponizej 12V.

A jesli moto ma w kokpicie wyswietlacz napiecia, to jest on tylko sugestia, a nie dokladnym pomiarem w czasie rzeczywistym.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1255
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Problem z akumulatorem honda CBR 125

Postprzez Kuba.pajak » 17/6/2018, 20:39

Panowie a gdzie znajduje się regulator napięcia ?
Kuba.pajak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12/6/2018, 20:13


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr