suzuki marauder 125 vmax

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Moderatorzy: Walenty, kravec, Boshi, Movi, Czester, rosiboj, Black-Ghost

suzuki marauder 125 vmax

Postprzez feku2710 » 16/5/2018, 10:03

Witam mam pytanie do użytkowników właścicieli wyżej opisanego motocykla wiem że było już kilka tych samych tematów na różnych forach odnośnie małej prędkości ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moj problem od niedawna jestem w posiadaniu maraudera i według vinu moja wersja nie jest blokowana ma 7,4 kw a jest jeszcze wersja 8,6kw i chciałem zapytać czym one się różnią ? mam problem z rozpędzeniem się do 90 km/h przeważnie max to 85 a na kilku forach czytałem że wersje o tej mocy spokojnie powinny rozpędzać się do 105-110 km/h w czym tkwi problem ? próbowałem sztuczki z modułem cdi sprawdzałem wydech filtr powietrza nigdzie nie ma zwężki silnik jest w dobrej kondycji pali od strzała wszystko sprawne więc gdzie szukać przyczyny ? wiem że to 125 i nie oczekuje cudów ale chciałbym sprawniej poruszać się po drodze szybkiego ruchu z tą prędkością nawet nie wyprzedzę tira
feku2710
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11/5/2018, 07:25


Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez Glenroy » 16/5/2018, 14:55

Przy takich mocach prędkość może zależeć od wielu czynników, wg. katalogu jego prędkość maksymalna to 100-105km/h, i tutaj w grę wchodzą już takie rzeczy, jak nawet lepkość oleju w silniku, rodzaj opon, Twoja waga i postura, paliwo, czy siła i kierunek wiatru etc. etc.
V-max zwykle wyliczany jest na podstawie mocy i przełożeń, sadzasz tam osobę trochę ciężą niż statystyczny Japończyk i nagle 10-20km/h ucieka ;).
Mój FZS 600 też powinien się rozpędzać katalogowo do 217km/h, a z moimi 186cm i 90kg w bólach ledwo wkręcił się na licznikowe 200km/h.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2751
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez feku2710 » 16/5/2018, 15:08

No niby tak ale jak gość pisał na forum że jego jedzie spokojnie 110-115km/h to chyba cos jest nie tak ja waże ok 78 kg więc bardzo ciężki nie jestem a mój ledwo leci 85 a czy zmiana zębatek coś by pomogła ?
feku2710
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11/5/2018, 07:25

Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez ChaoticBiker » 17/5/2018, 10:08

"No niby tak ale jak gość pisał na forum że jego jedzie spokojnie 110-115km/h"

No tak bo pisal na forum, mysle ze za ten fakt mozna odjac 10km/h

Wersje róznia sie silnikiem - jeden ma ciutke wiecej mocy. Nie ma tu zadnej "blokady", zadnych zwezek ani map CDI ani nic takiego. Jesli dobrze pamietam, jeden jest na gazniku drugi na wtrysku.
Czy zmiana zebatek pomoze - a to zalezy jakie obroty masz przy predkosci maksymalnej. Zmiana o jeden zabek zrobi duza roznice, stracisz rozpedzanie, a moze zyskasz predkosc. Dlaczego moze? Ano dlatego, ze moze zabraknac mocy i sie okaze, ze straciles nie tylko rozpedzanie, ale i predkosc mniejsza.

Tak jak Glenroy napisal, przy tej mocy na predkosc wplynie - rodzaj i stan opon, takze cisnienie - niedopompowane opony odczuwalnie spowolnia motocykl, takze waga i wszystkie inne pierdoly.Jak sie mocno pochylisz i skulisz, to moze dodac te 10-15km/h ;) Dzialalo w moim przypadku :lol:

Realistycznie Marauder 125 nie nalezy do najmocniejszych w swojej kategorii, i rzadko kiedy rozpedza sie ponad 90km/h na prostej drodze (przypomnijmy, predkosc 105km/h to katalogowy max - mysle ze osiaganie wiekszych predkosci w postach na forach nastepuje tylko wlasnie w tych postach). Do osiagniecia lepszych predkosci trza by juz podlubac troszku w silniku albo duzo cierpliwosci i odpowiednich warunków.

Mysle, ze jak juz musisz, to nalezy zaczac od podstaw - opony, dopompuj do wlasciwego cisnienia (chyba 2 bar na przod i 2.5 na tyl?) wyczyscic filtr powietrza, jesli budzi jakiekolwiek watpliwosci, to wymienic na nowy. Wydech - czy jest szczelny i w dobrym stanie. Czy dysze nie sa zapchane. Jesli to gaznik, no to tam trza by moze poczyscic. Zalej dobrej jakosci paliwo. Dobrej jakosci olej w takim silniku tez ma znaczenie.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 419
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez feku2710 » 17/5/2018, 13:35

Dzięki za dobre rady posprawdzam jeszcze dokładnie wszystko opony filtry itp.a jeszcze mam takie jedno głupie pytanie czy istnieje mozliwość wymiany gaznika na wtrysk czy trzeba by było wymieniać wszystkie podzespoły ? a może większa dysza ?
feku2710
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11/5/2018, 07:25

Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez ChaoticBiker » 17/5/2018, 20:05

nie ma glupich pytan.

Co do zamiany gaznika na wtrysk, Istnieje taka mozliwosc, ale jest zupelnie nieoplacalna w stosunku przyrostu mocy.
Wymieniajac dysze w gazniku musisz odblokowac dolot i wydech. Samemu sie za to nie bierz, bo prawdopodobnie tylko pogorszysz osiagi i/lub uszkodzisz gaznik.

Z tuningiem tak to bywa, wladujesz kupe kasy by zyskac 2-3km wiecej, taniej i zdrowiej wyjdzie po prostu kupic szybszy motur. Choc cudów od 125cc i limitu 15 koni nie oczekuj.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 419
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: suzuki marauder 125 vmax

Postprzez Glenroy » 19/5/2018, 11:15

feku2710 napisał(a):No niby tak ale jak gość pisał na forum że jego jedzie spokojnie 110-115km/h to chyba cos jest nie tak ja waże ok 78 kg więc bardzo ciężki nie jestem a mój ledwo leci 85 a czy zmiana zębatek coś by pomogła ?


Ogólnie to jest jeszcze kwestia tego typu, na jakich oponach gość osiąga takie prędkości? Maruder z przodu powinien mieć gumę 110/90 R16, wystarczy, że zjechał z profilem rozmiar w dół i 120km/h nie stanowi już większego problemu...szkoda tylko, że na liczniku i z przepaści ;). Producent deklaruje prędkość dokładnie 62.8 mph, co daje jakieś 101kph, także dla mnie 115kph jest zwyczajnie nieosiągalne bez wsadzenia w silnik worka pieniędzy, za który kupił byś dużo mocniejszy sprzęt ;).

Jeździłem Varadero 125, którą później jeździł mój kolega, model już na wtrysku, silnik V2, 15KM, 10Nm, deklarowane niby 125km/h, do tych licznikowych 110km/h udało się go koledze rozpędzić, ale przelotowo trzeba było trzymać 80-90km/h bo po prostu szkoda było maszyny. Jeździliśmy we dwóch w góry, fakt, że mając 80KM więcej był dla mnie troszkę niekomfortowy, bo wyprzedzanie czegokolwiek co nie było skuterem, czy rowerzystą, trwało wieczność, ale pojechaliśmy w nasze Tatry, w Słowackie Tatry, zahaczyliśmy o Czechy i wróciliśmy do domu, w sumie w długi weekend (bodajże piątek-poniedziałek) zrobiliśmy prawie 2000km, więc da się i na 125ccm, tyle, że jest jeszcze taka kwestia, że kolega jechał "na pusto" ja miałem 58 litrowe sakwy Komine, 35 litrowego tankbaga oxforda i 40 litrowego oxfordowskiego tailbaga. Czyli wszystkie bagaże, bo gdyby kolega miał jeszcze jakiś bagaż na moto, to nie wiem, czy o jakimkolwiek wyprzedzaniu mogli byśmy rozmawiać, także z tym musisz się liczyć.

Zmiana zębatek, może by pomogła, może by zaszkodziła, zapewne przeskoczenie o jeden ząbek zrobi już wyraźną różnicę, może rozpędzisz się do tych 95-100km/h, tylko co z tego, skoro będziesz potrzebował do tego długości pasa startowego i czas liczył na kalendarzu, nie stoperze ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2751
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

na gr